Sony blockerar importförsök av PS3

Medlem

Wii


signatur

Man mår bra av Apple produkter!

Medlem

Nu är hela Lik-sang nedlagd. Sony borde ju brinna.

Medlem

En sak förstår jag inte som någon annan säkert kan förklara: hur kan en brittisk domstol bestämma och fatta beslut att ingen import över Hela europa får ske?

I vilket fall var detta droppen.

Medlem
Skrivet av Rich:

En sak förstår jag inte som någon annan säkert kan förklara: hur kan en brittisk domstol bestämma och fatta beslut att ingen import över Hela europa får ske?

I vilket fall var detta droppen.

Jag vet inte, låter riktigt skumt faktist.
Enda svaret jag kan komma på är att dom antar att det kommer att tas upp i EU och att det av nån anledning skulle dömas i Sonys favör.

Inaktiv

Undrar hur de ska träna upp hundarna inom tullen att sniffa till sig PS3 enheter???

Inaktiv
Skrivet av Wingu:

Nu är hela Lik-sang nedlagd. Sony borde ju brinna.

Jävla Sony

Medlem

har hört att den kostar ganska mkt

Medlem
Skrivet av cabante:

Undrar hur de ska träna upp hundarna inom tullen att sniffa till sig PS3 enheter???

Det är väll inte så svårt, alla sonys konsoller luktar ju shit.:\


signatur

dom förnedrar hela Gamer-world!!!

Medlem
Skrivet av AgamemnoN:
Skrivet av Rich:

En sak förstår jag inte som någon annan säkert kan förklara: hur kan en brittisk domstol bestämma och fatta beslut att ingen import över Hela europa får ske?

I vilket fall var detta droppen.

Jag vet inte, låter riktigt skumt faktist.
Enda svaret jag kan komma på är att dom antar att det kommer att tas upp i EU och att det av nån anledning skulle dömas i Sonys favör.

Det står att det troligen blir prejudicerande, d v s att de andra länderna tar efter. EU


signatur

yolo

Inaktiv

som en liten dödare i tråden här så läste ja detta på idg:
http://www.idg.se/2.1085/1.79630

37 tillverkare av lagringsmedia i USA har nu bestämt sig för att stödja hd-dvd som det format som ska ta över efter dvd:n. Beslutet är en stor besvikelse för anhängare av det konkurrerande formatet blu-ray.

gj sony

Medlem
Skrivet av Rich:

En sak förstår jag inte som någon annan säkert kan förklara: hur kan en brittisk domstol bestämma och fatta beslut att ingen import över Hela europa får ske?

Jag vet inte vad Lik-sang är för företag, men om det ligger i Hong Kong så berör det brittarna ganska mycket då de fortfarande har speciella importregler kvar mellan Hong Kong och Storbritanien. Man kan säga att det är en bakväg in till EU

Medlem
Skrivet av NisseHult:

Skulle inte förvåna mig om detta åtminstone delvis har något att göra med Blu-Ray och dess kopieringsskydd för filmer. DVD hade ju sin regionsindelning - har hört att Blu-Ray ska ha något liknande fast värre...

Jag hade för mig att PS3 var regionsfri, är han eller jag ute och cyklar?

Flakmonkey

spelen ja, det är iaf vad de har sagt tidigare...

Medlem
Skrivet av incu:

som en liten dödare i tråden här så läste ja detta på idg:
http://www.idg.se/2.1085/1.79630

37 tillverkare av lagringsmedia i USA har nu bestämt sig för att stödja hd-dvd som det format som ska ta över efter dvd:n. Beslutet är en stor besvikelse för anhängare av det konkurrerande formatet blu-ray.

gj sony

Sony har väl ändå rättigheter till flera hundra olika filmer som dom kan släppa på blu-ray. Så tror inte att loppet är kört för det formatet än.
Dessutom, om det går hälften så bra för ps3 som det gjorde för ps2 tror jag att dom har ett stort övertag iom att dom har lyckats sprida en förhållandevis billig blu-ray spelare till en stor del av konsumenterna.
Visserligen beror det också en hel del på hur det går för 360 och dess hd-dvd spelare. Men kan inte tänka mig att varenda 360 ägare kommer att köpa en hd-dvd spelare. Då ska det va ett jäkla bra pris på den.

Känns som att vi som konsumenter har mer än nånsin att säga till om.

edit: Förresten, det där om spelen är regionsfria eller inte, det är väl ändå upp till speltillverkarna?

edit2:

Skrivet av Döbringer:

Det står att det troligen blir prejudicerande, d v s att de andra länderna tar efter. EU

Hörde att 60% av besluten som bestämmer vad som händer i Sverige tas i Bryssel. Hur känns det på en skala från 1 - 5..

Inaktiv

grejen e den att bluray spelarn e svindyr om man jämför me hdspelarn i usa, skivorna till hd e billigare än bluray också...
går nu bolagen ut med hd så kommer de bara göras såna spelare och därmed hålla produktionskostnaden hög för sony eftersom där inte e nåt sug efter bluray....
och eftersom bluray troligtvis inte kommer bli nån standard å dom tänkt släppa spel på bluray så kommer spelen troligtvis också bli dyrare eftersom det är dyrare å ta fram...
varför skall de ske nån utvecklning på bluray om alla stödjer hd? :]
enda bolag idag som va vet som bara kör bluray e FOX dom andra kör båda men de ser ju ut som de kommer bli hd...därmed har PS3 en fin liten läsare i sin låda som är i princip meningslös och har kostat företaget pengar och utveckla och de kommer kosta dom mer pengar när dom inser att konsolen är för dyr eftersom bluray inte komma göra den nytta dom tänkt...

viva la wii

Medlem
12
Skriv svar