FZ faller in i ledet - börjar blogga

Robot
FZ faller in i ledet - börjar blogga
Inaktiv
FZ faller in i ledet - börjar blogga

Trevligt!

Men då ni är flera som bloggar på samma ställe är det svårt att se vem som skriver/tycker vad. Är det möjligt att få era vakra nunor brevid titeln på texterna? Eller kanske på samma sätt som i testen att ni 'skriver under' med nunan.

Antikvitet

Nu förstår jag inte. Det står ju faktiskt under titeln "Skriven av:"?


signatur

John Severinson, före detta chefredaktör - Läs min blogg

Medlem

Journalister som inte vill vara journalister eller vadå?


signatur

---
Boo!

Inaktiv
Skrivet av Shock:

Nu förstår jag inte. Det står ju faktiskt under titeln "Skriven av:"?

Den texten är liten och enligt min mening inte tillräckligt för att särskilja mellan bloggarna. Det är ju era personliga åsikter och inte hela FZ-redaktionens som avses. Tänk krönikörer i papperspressen.

Jag ser att ni har nunan med här: http://www.fz.se/bloggar/?id=16 men inte på http://www.fz.se/bloggar/ där syns alla inte vem som skrivit vad.

Sedan skulle det vara trevligt med senaste inlägg från författaren på textsidan: http://www.fz.se/bloggar/?id=16 och inte bara alla senaste texter.

Annars :up::up:

Medlem
Medlem

Hah, coolt


signatur

Don't tell me i got no life, im a gamer, i got millions.

MFC
Medlem

Nånting säger mig att detta inte är allas önskemål utan något som kommer "uppifrån".. men jaja .. har man en tråkig dag på forumet så kan man alltid läsa "bloggen"..

för övrigt så är blogg ett synonym till BLEH


signatur

I believe that if life gives you lemons you should make lemonade & try to find somebody whose life has given them vodka & have a party - Ron White

Medlem

Bra fz, nu ska ni bara göra en podcast med

Medlem

Tycker det låter kul ja och man måste inte läsa dom , om man inte vill.

Angående podcast joe är nog fler som vill ha det men är väl lite tekniska begränsningar och falsetter som kanske sätter pinnar i hjulet


signatur

quod similis saporem blandeque coruscant

Inaktiv

Tycker det är kul att läsa bloggar från folk som faktiskt kan skriva Känns lite som egoartiklar ist Asbra!


signatur

Tryck det på en T-shirt.
www.teazeart.se

Antikvitet
Skrivet av MFC:

Nånting säger mig att detta inte är allas önskemål utan något som kommer "uppifrån".. men jaja .. har man en tråkig dag på forumet så kan man alltid läsa "bloggen"..

för övrigt så är blogg ett synonym till BLEH

Haha, tänk om jag hade sån pli på min redaktion!

Jag hade faktiskt tänkt mig tre-fyra stycken som bloggade, men när jag mailade ut till alla skribenter ville i princip varenda en vara med. Det tycker jag är kanonroligt, och det här är absolut inget tvång på skribenterna.

Du förstår, vi textfjollor får ofta skrivklåda. Då gäller det att hitta ett utlopp.


signatur

John Severinson, före detta chefredaktör - Läs min blogg

Medlem

Jag vet inte, men är det bara jag som inte tror att den ena aldrig kommer t ex kritisera ett spel som den andra recenserat som bra, förutom de saker som togs upp vara dåliga då...


signatur

Too real to be a dream, too painful to be a nightmare.

Inaktiv

lite OT.. :

btw,.undrar.. har ni inte en enda tjej i fz-redaktionen?
tycker ofta att det är mest intressant vad en tjej/kvinna har att säga om spel... då "spelträsket" verkar bestå till 95% av killar/män.

Medlem
Skrivet av Hipshot:

Jag vet inte, men är det bara jag som inte tror att den ena aldrig kommer t ex kritisera ett spel som den andra recenserat som bra, förutom de saker som togs upp vara dåliga då...

Tror inte jag heller, recensioner är subjektiva saker så in i norden. Det ju så att det person 1 tycker är fantastisk förstår sig inte person 2 på alls, så varför kritisera den varandras åsikt? Men framförallt så är knappast bloggarna till för att starta krig mellan skribenterna


signatur

MaxH: Web, Spel, Kärlek, Nöje, Projekt, IRC
"Din mamma är en Google-sökning."-the_maxx

Medlem
Skrivet av MaxH:

Tror inte jag heller, recensioner är subjektiva saker så in i norden.

...och de borde vara objektiva, speciellt på sidor som dessa där vissa köper spel efter betyg... men men, nog om det. Jag går...


signatur

Too real to be a dream, too painful to be a nightmare.

Medlem
Skrivet av Fargo:

Bra fz, nu ska ni bara göra en podcast med

Skulle vara coolt, kanske lite intervjuer med medlemmar ibland ;). Intervjuer med spelutvecklare(de man kan få tag på) och spelrecensioner :).:heart:

Antikvitet
Skrivet av Hipshot:
Skrivet av MaxH:

Tror inte jag heller, recensioner är subjektiva saker så in i norden.

...och de borde vara objektiva, speciellt på sidor som dessa där vissa köper spel efter betyg... men men, nog om det. Jag går...

Betygsättande och objektivt recenserande går inte att kombinera.


signatur

John Severinson, före detta chefredaktör - Läs min blogg

Medlem
Skrivet av MaxH:

Men framförallt så är knappast bloggarna till för att starta krig mellan skribenterna

Helt menlösa alltså


signatur

"Jävla skitprat" - Per Albin Hansson

Medlem

det är KRÖNIKOR vi vill ha, inte "bloggar"


signatur

"AT LAST, SIR TERRY, WE MUST WALK TOGETHER."

Redaktör
Skrivet av Hipshot:

...och de borde vara objektiva, speciellt på sidor som dessa där vissa köper spel efter betyg... men men, nog om det. Jag går...

En objektiv recension, hur ser en sån ut? Benchmarka FPS, tala om hur många banor/spelare/uppdrag spelet innehåller, osv. På det hela taget är recensioner alltid subjektiva; ett uttryck för författarens åsikter, inte en absolut och allenarådande sanning.

Betyg är luriga. Helst skulle jag slippa det helt, så folk faktiskt läser vad jag tycker istället för att stirra sig blinda på en siffra. Men, det ökar läsbarheten avsevärt, och är praktiskt för att jämföra liknande spel. Om någon är så jäktad att han/hon inte orkar läsa en fem minuter lång text utan bara stirrar på siffran kan vi inte göra så mycket åt.


signatur
Antikvitet
Skrivet av Zypher_X:

Sedan skulle det vara trevligt med senaste inlägg från författaren på textsidan: http://www.fz.se/bloggar/?id=16 och inte bara alla senaste texter.

Fixat.


signatur

John Severinson, före detta chefredaktör - Läs min blogg

Inaktiv
Skrivet av Soulless:

det är KRÖNIKOR vi vill ha, inte "bloggar"

Damn straight.

Medlem

Var är min QW-blogg?


signatur
Inaktiv
Skrivet av cabante:

lite OT.. :

btw,.undrar.. har ni inte en enda tjej i fz-redaktionen?
tycker ofta att det är mest intressant vad en tjej/kvinna har att säga om spel... då "spelträsket" verkar bestå till 95% av killar/män.

Tycker jag med. *ensam som få*


signatur

Tryck det på en T-shirt.
www.teazeart.se

Medlem

Kul att se FZ utvecklas, dock skulle jag föredra krönikor som går att finna vid höger spalten. Men ska ge er blogg en chans, har en själv


signatur

- I mean gaming journalists look bad just writing about stuff, but when you put them in front of a camera...a whole new dimension of bad is created.

Vila i frid

Fler tjejer är ju trevligt, men känns dumt att kvotera in någon bara för sitt kön. Vi har haft kvinliga redaktörer men de är och gör annat nu.

Men visst, är det någon som är bra på att skriva och brinner för att jobba med spel och dyligt så är det ju bara att skicka in en ansökan!

Buggfix! /w2k


signatur

"Örnar kan kanske sväva högt, men vesslor blir inte insugna i jetmotorer."
Mikael 'the_maxx' Löfgren - FZ

Medlem

Oh dear...


signatur
Inaktiv
Skrivet av Åke Vader:

Var är min QW-blogg?

Skrivet av redmac:

Kul att se FZ utvecklas, dock skulle jag föredra krönikor som går att finna vid höger spalten. Men ska ge er blogg en chans, har en själv

Skrivet av the_maxx:

Men visst, är det någon som är bra på att skriva och brinner för att jobba med spel och dyligt så är det ju bara att skicka in en ansökan!

Buggfix! /w2k

Skulle vara intressant att läsa artiklar/krönikor av både FZ:s redaktion och gästskribenter.

Inaktiv

Trodde jag var på fz men tydligen är jag på aftonbladet, förlåt mig jag måste ha kommit fel. Hej då.


signatur

/_\_/_\
/_\

12
Skriv svar