PS3-tillverkningen går segt

Robot
Medlem
PS3-tillverkningen går segt

signatur

Don't tell me i got no life, im a gamer, i got millions.

Medlem
Skrivet av KlosterKatten:

Skulle välja PS3 framför Wii vilken dag som helst Wii:s grafik är ungefär lika bra som xbox, och då menar jag inte 360. :\

Medlem
Skrivet av cm0s:
Skrivet av KlosterKatten:

Skulle välja PS3 framför Wii vilken dag som helst Wii:s grafik är ungefär lika bra som xbox, och då menar jag inte 360. :\

Du väljer konsol efter grafiken eller?
_______________________

Wii kommer äga det är redan ett faktum, med flera dussintals äldre nintendo lir för nerladdning och och de nya spelen som kommer på release dagen eller strax därefter är wii så enormt mycket mer interesantare än PS3 och Xbox360 också för den delen.

PS3'an blir mindre och mindre interesantare hela tiden, gjorde ett svagt intryck på mig redan från början men nu är den nästan obetydlig.
Kommer inte ihåg när jag läste en positiv nyhet om den senast.


signatur

<3

Medlem

De kanske sluta slopat usa lanseringen också och kört till japan nu innan nyår bara.. det kommer bli kaos för den maskinen lol.

Medlem

ptjaa verkar som det går M$ väg hela vägen till banken. Tror inte det blir fler PS efter denna

Medlem

PS3s trailer från F1- spelet räcker för mig. Det blir ett köp!
Wii kanske jag köper till lillgrabben

Inaktiv

Priserna stiger snabbare än lönerna.


signatur
Medlem
Skrivet av urken:

Du väljer konsol efter grafiken eller?
_______________________

Wii kommer äga det är redan ett faktum, med flera dussintals äldre nintendo lir för nerladdning och och de nya spelen som kommer på release dagen eller strax därefter är wii så enormt mycket mer interesantare än PS3 och Xbox360 också för den delen.

PS3'an blir mindre och mindre interesantare hela tiden, gjorde ett svagt intryck på mig redan från början men nu är den nästan obetydlig.
Kommer inte ihåg när jag läste en positiv nyhet om den senast.

Nej, men prestanda och spelutbud. Då PS2 var överlägsen xbox och gamecube vad gäller spel (som föll mig i smaken) så utgår jag från att PS3 kommer överglänsa 360 och Wii.

Notera att jag framförallt väljer konsoll efter spelutbud. Av samma anledning tycker jag att Nintendo DS är bättre än PSP, så jag är ingen märkes-fanboy.

Medlem
Skrivet av Layne:

ptjaa verkar som det går M$ väg hela vägen till banken. Tror inte det blir fler PS efter denna

utan tvekan kommer det fler playstation i framtiden, oavsett hur bra eller dåligt ps3 kommer gå. PS1 och PS2 dominerade marknaden så en ps3 flopp kommer inte stoppa dem, även om det kommer svida efter alla förhoppningar och förväntningar på sin kära lilla "Cell".


signatur

"AT LAST, SIR TERRY, WE MUST WALK TOGETHER."

Medlem

Jag kommer köpa Ps3, så både ps3 och 360 står bredvid min lcd. Wii kanske jag köper till familjen, så alla kan ha lite roligt ibland. Men den kommer man nog tröttna ganska fort på, när kontrollen har blivit uttjatad. Plus jag skulle vilja kunna spela spel på dagarna också, men med Wii verkar det inte möjligt!? Fast Sony verkar inte få det lätt i år med sin ps3:a??


signatur

Asus Prime B550-PLUS|AMD Ryzen 3600@4200mhz (DIY Vattenkylning)|Asus Geforce RTX 2070 Super Dual EVO|16GB CORSAIR DDR4 3200mhz|Creative SB-Z|
HP-OMEN Laptop med Core I7 8750-GTX1070-16GB ram-17" 120hz IPS|PS5 Dual Sense (ingen ps5, använder på pc)

Flakmonkey

Tror inte det blir någon större flopp heller. Eller det kommer förmodligen bli det om man jämför med hur bra PS1 och PS2 sålde, knappast att de kommer över 100 miljoner sålda maskiner. Men jag tror faktiskt att rätt många procent av de 100 miljoner som köpte en PS2a kommer att köpa en PS3a också. Kanske inte direkt vid release, men spel som Metal Gear Solid 4 och Final Fantasy XIII är såna mastodonttitlar att folk kommer köpa en konsol bara för de spelen... precis som man köper Nintendos konsoler för mario, zelda och metroid

Inaktiv
Skrivet av HaZe303:

Jag kommer köpa Ps3, så både ps3 och 360 står bredvid min lcd. Wii kanske jag köper till familjen, så alla kan ha lite roligt ibland. Men den kommer man nog tröttna ganska fort på, när kontrollen har blivit uttjatad. Plus jag skulle vilja kunna spela spel på dagarna också, men med Wii verkar det inte möjligt!? Fast Sony verkar inte få det lätt i år med sin ps3:a??

varför skulle man inte kunna spela Wii på dagarna för?

dkd
Medlem
Skrivet av urken:

Du väljer konsol efter grafiken eller?
_______________________

Wii kommer äga det är redan ett faktum, med flera dussintals äldre nintendo lir för nerladdning och och de nya spelen som kommer på release dagen eller strax därefter är wii så enormt mycket mer interesantare än PS3 och Xbox360 också för den delen.

PS3'an blir mindre och mindre interesantare hela tiden, gjorde ett svagt intryck på mig redan från början men nu är den nästan obetydlig.
Kommer inte ihåg när jag läste en positiv nyhet om den senast.

Inte mer intressantare, din fesk! Ett adjektiv kan inte både ha "mer" framför sig och "-are" efter. Antingen eller.

"Intressantare" är det korrekta alternativet.

Förlåt, men jag var tvungen.


signatur

Ehe.

Medlem
Skrivet av dkd:
Skrivet av urken:

Du väljer konsol efter grafiken eller?
_______________________

Wii kommer äga det är redan ett faktum, med flera dussintals äldre nintendo lir för nerladdning och och de nya spelen som kommer på release dagen eller strax därefter är wii så enormt mycket mer interesantare än PS3 och Xbox360 också för den delen.

PS3'an blir mindre och mindre interesantare hela tiden, gjorde ett svagt intryck på mig redan från början men nu är den nästan obetydlig.
Kommer inte ihåg när jag läste en positiv nyhet om den senast.

Inte mer intressantare, din fesk! Ett adjektiv kan inte både ha "mer" framför sig och "-are" efter. Antingen eller.

"Intressantare" är det korrekta alternativet.

Förlåt, men jag var tvungen.

Tack då, nu lärde jag mig något.


signatur

<3

Inaktiv
Skrivet av dkd:
Skrivet av urken:

Du väljer konsol efter grafiken eller?
_______________________

Wii kommer äga det är redan ett faktum, med flera dussintals äldre nintendo lir för nerladdning och och de nya spelen som kommer på release dagen eller strax därefter är wii så enormt mycket mer interesantare än PS3 och Xbox360 också för den delen.

PS3'an blir mindre och mindre interesantare hela tiden, gjorde ett svagt intryck på mig redan från början men nu är den nästan obetydlig.
Kommer inte ihåg när jag läste en positiv nyhet om den senast.

Inte mer intressantare, din fesk! Ett adjektiv kan inte både ha "mer" framför sig och "-are" efter. Antingen eller.

"Intressantare" är det korrekta alternativet.

Förlåt, men jag var tvungen.

Grattis du har just bevisat att ditt svenska språk är oerhört bra. Hoppas att du får den uppmärksamhet du vill ha och kanske en titel "Språkproffesor" eller "Lärrare" här på fz.se!


signatur

/_\_/_\
/_\

Inaktiv

äh dom fixar
ps3 > aids > döden > wii

Medlem

är det bara jag som tycker att Sony är lite väl för "hyped up" med sin PS3 ? ja menar, "den kommer bli hur bra som helst, man MÅSTE ha blu-ray" osv. och nu i slutändan kanske dom upptäcker att de inte var så smart att säga det de har sagt.
sen fortsätter dom bara med att säga att den är den mest kraftfulla, den HAR BLUUUUUURAAAY YEAH! osv. börjar bli lite trött på sony just nu faktiskt....

Medlem
Skrivet av Peppeoll:

är det bara jag som tycker att Sony är lite väl för "hyped up" med sin PS3 ? ja menar, "den kommer bli hur bra som helst, man MÅSTE ha blu-ray" osv. och nu i slutändan kanske dom upptäcker att de inte var så smart att säga det de har sagt.
sen fortsätter dom bara med att säga att den är den mest kraftfulla, den HAR BLUUUUUURAAAY YEAH! osv. börjar bli lite trött på sony just nu faktiskt....

men den HAAR ju BLUUUUREEEEEEEEEJJJJ!


signatur

"AT LAST, SIR TERRY, WE MUST WALK TOGETHER."

Medlem

Hahaha, PS3 kommer floppa lätt! första året, 700 000 ynka maskiner.

WII - 4000 000, kanske till och med 7000 000, vem vinner?

Sen att SONY lanserar en trådlös 30tim spelkontroll är bara för mkt, vem sjutton betalar 500 kr för 30 min speltid?

Inte jag iaf, hade den varit ladd och med utbytbara celler så hade det varit en sak.

SONY SUX DONKEYBALLZ!

Ray's are for gays, even if they are BLUE!

/S


signatur

Denon / Pioneer

Flakmonkey

30 timmars? den är ju laddbar, precis som du kan göra med handkontrollen till xbox 360. Batteriet blir ju sämre ju mer du laddar om det så efter några år kommer du bli tvungen att byta. Men Sony har ju sagt att man ska få byta ut en gammal handkontroll mot en ny...

Medlem
Skrivet av SWEDISH_-_M@SSACRE:

Hahaha, PS3 kommer floppa lätt! första året, 700 000 ynka maskiner.

WII - 4000 000, kanske till och med 7000 000, vem vinner?

Sen att SONY lanserar en trådlös 30tim spelkontroll är bara för mkt, vem sjutton betalar 500 kr för 30 min speltid?

Inte jag iaf, hade den varit ladd och med utbytbara celler så hade det varit en sak.

SONY SUX DONKEYBALLZ!

Ray's are for gays, even if they are BLUE!

/S

Ehh...ursäkta att jag uttrycket mig hårt men hur i helvete tänker du? Tror du helt seriöst att dem släpper en kontroll med 30h speltid som INTE går att ladda upp?

Medlem

men allvarligt talat, blueray, varför måste dom absolut ha det nu när det är så dyrt ? blueray gör ju inget för grafiken, de gör ju bara så det blir mer plats på dvd skivan. eller ?

och det behövs väl knappast ? inte nuförtiden iallafall. kom igen med blueray när tekniken är billigare. hade ju fan vart bättre att ha vanlig dvd läsare i ps3 och istället lagt all kraft på grafiken.

om ps3 hade haft vanlig dvd spelare i sig och resten orört då hade väl ps3 legat i xbox 360 prisklass ? eller ännu lägra kanske.

Flakmonkey

Iom att spel redan ligger på runt 15GB så krävs det blu-ray, men det är klart de kunde lagt spelen på flera DVD-skivor också... och det är ju inte direkt någon hemlighet att de har blu-ray i ps3 för att hjälpa dem att vinna formatkriget mot hd-dvd

1
Skriv svar