Company of Heroes

Robot
Company of Heroes

Ärligt talat, har vi inte fått nog av andra världskriget snart? Efter otaliga FPS- och RTS-varianter på detta tema är det inte utan viss skepsis som man tar emot nästa spel som utspelar sig i och runt Tyskland på 1940-talet. Jag hade förvisso läst en hel del väldigt positiva förhandstittar på Company of Heroes, men en gnutta tvekan låg envist kvar i bakhuvudet och lurade.


Medlem
Vi testar Company of Heroes

Bästa RTS.et någonsin så grymt bra spel !

ro
Medlem

Helt klart årets bästa RTS. Sjukt roligt att helt enkelt spränga hela jävla huster dom där jävlar 30cal gubbarna gömmer sig i...

Medlem

Ett av de bästa. Underbart bra.

Medlem
Skrivet av BlackBurn:

Bästa RTS.et någonsin så grymt bra spel !

AMEN!!!


signatur

Insert funny qoute here

Medlem

Nästan lika skoj som Dawn of War 40k.


signatur
Inaktiv
Skrivet av BlackBurn:

Bästa RTS.et någonsin så grymt bra spel !

120% sant

Medlem

Bästa spelet detta året, helt klart. Synd att jag bara inte hinner spela så mycket Vill spela mer. Men men 100% köp på det här


signatur

En styck signatur.

Medlem

Verkar intressant!!!

Måste bara kommentera testriggen. ATI Radeon 9800 Pro - dags för uppgradering

Medlem
Skrivet av Johan:

Verkar intressant!!!

Måste bara kommentera testriggen. ATI Radeon 9800 Pro - dags för uppgradering

Jag är smärtsamt medveten om detta. Hjärnan säger ja, plånboken säger nej


signatur

Robin,
Frilansare

Medlem

Riktigt bra spel, dock tycker jag Faces Of War är bättre (efter patchen)


signatur

<allt jag skriver är mina åsikter och ni behöver varken hålla med eller säga emot>

Medlem

Köpte spelet dagen innan release och jag måste säga att det har aldrig släppts ett så välgjort RTS på väldigt länge. Det jag är mest imponerad över är hur Relic lyckats förmedla en så underbar närvaro känsla. Allt i världen påverkas av det du gör vilket är en helt otrolig spelkänsla.

Relic är kungen bland RTS, tycker jag iaf.


signatur

- I mean gaming journalists look bad just writing about stuff, but when you put them in front of a camera...a whole new dimension of bad is created.

Medlem

CoH är ett grymt bra spel och konkurrerar med DoW med sin, snart sina två, expansion(er) om andraplatsen som bästa (RTS-)spel. Etta är nog fortfarande StarCraft (+ exp). Hur kan jag säga det då? Jag ser det som så här att; det finns inget spel som har varit så bra som SC var när det kom ut. Visst, dagens spel har mkt bättre grafik, bättre ljud etc, men de har inte haft det där speciella som SC hade när SC hade sin topp.


signatur

Time flies like an arrow, fruit flies like bananas.

We judge ourselves by our intentions and others by their behaviour.

Medlem

<3 COH


signatur

PC: i5-10600K | 3070 Ti | 32GB DDR4 | nVME 1TB

Medlem

Som en ganska rutinerad Dawn of war gamer så ser man lätt likheterna men jag älskar COH ändå, riktigt kul.

Det hade varit intressant och veta hur intrycket hade varit ifall man inte hade kört DOW innan.

Grymt kul spel.

Medlem

Har många timmar skoj framför det spelet, samma betyg av mig var det också, well done FZ


signatur

Don't tell me i got no life, im a gamer, i got millions.

Medlem

Spelet verkar också vara väldigt bra optimerat för det funkar ju riktigt bra på gamla datorer också. Min polare kunde köra allt på medium med ett 9800 pro så det är ju rätt hyfsat med tanke på kortets ålder ^^

Medlem
Skrivet av Sparable:

Vill bara informera herren om att det går att få sina tanks att backa om man bara klickar nära bakom dem istället för långt bak ^^

Jo, fast då blir det många, många klick om det är en längre sträcka man vill att dom ska backa..


signatur

Robin,
Frilansare

Medlem

Sjukt kul på LAN, en riktig Warcraft 3-dödare!

Medlem

Grym recesion, grymt spel, I love it! Det här spelet får man bara inte missa.

Medlem
Skrivet av xplejjn:
Skrivet av Sparable:

Vill bara informera herren om att det går att få sina tanks att backa om man bara klickar nära bakom dem istället för långt bak ^^

Jo, fast då blir det många, många klick om det är en längre sträcka man vill att dom ska backa..

Anledningen till varför de beter sig som så är ganska enkel; de kör snabbare framåt, och eftersom datorn alltid väljer den snabbaste vägen dit du valt att den ska åka, så vänder den sig först om.

Därför klickar man korta sträckor om man vill backa. Lite micro kan man väl ändå kräva av spelarna


signatur

www.spelkult.se - Spelkult

Inaktiv

Det är ett grymt spel, men jag stör mig rejält på att det alltid västfronten, vill ha Sovjet i en expansion eller nåt.


signatur
Medlem

Jo, den succe CoH innebär, lär ju inte lämna Relic med något annat val än att pumpa ut expansioner till spelet


signatur

www.spelkult.se - Spelkult

Medlem

Själv störde jag mig desto mer på AI:n än vad ni verkar ha gjort. När man exempelvis placerat ut sin AT-kanon eller kulspruta att titta i sina 30 graders synfält, så är det urbota dumt att dumjävlarna inte vrider om kanonen/kulsprutan själv när fienderna lyckas komma 2 grader utanför skottfältet och skjuter dom sakta till smulor, medan de står som fån och tittar ut mot fjärran.

Stort plus för att några uppdrag faktiskt gav en hel del problem (dock en hel del pga AI:n). Uppdraget där man ska bråka med tyskarna om 3 strategic points runt en kulle höll på att driva mig till vansinne.

Om det här spelet haft lite mer psykologi för trupperna á la Close Combat och något smartare enheter hade det varit perfekt.

Inaktiv
Skrivet av HYBRiS:

Jo, den succe CoH innebär, lär ju inte lämna Relic med något annat val än att pumpa ut expansioner till spelet

Det är warhammer 40k - ~38k, en fristående expansion. Är det nummer tre eller nummer fyra?

Vi kommer garanterat se mer av den här motorn. Jag hoppas på en nutida kampanj.


signatur

"I buy virtual gold all the time"
Richard "Lord British" Garriott, developer of the Ultima series.

Inaktiv

Ni som kört både CoH och FoW, vad är era jämförelser?

Bara hunnit testa den senare men är intresserad av den föregående, då jag gillade WH40K:DoW.

Inaktiv

" En annan sak som kanske inte tyder på att AI:n har jättehög självbevarelsedrift är när dina engineers bygger taggtråd och till slut hamnar på fel sida när den är färdigbyggd "

haha

Medlem
Skrivet av masterFk:

" En annan sak som kanske inte tyder på att AI:n har jättehög självbevarelsedrift är när dina engineers bygger taggtråd och till slut hamnar på fel sida när den är färdigbyggd "

haha

Det är ju fixxat i patchen, sen om man spelar 1.0 pga. vissa anledningar får man skylla sig själv.


signatur

Don't tell me i got no life, im a gamer, i got millions.

Medlem

Relic visar igen att man är det bästa RTS knåparstugan i branchen idag
Spelet har några problem och jag är fruktansvärt urtrött på WW2 temat, men det är svårt att värja sig från att tycka COH är ett riktigt roligt spel


signatur

Gaming since 1986 and still going strong!

Medlem

Meeeeen, recensera ett nytt spel i grafisk topklass med 9800 pro. Kortet klarar ju inte ens Sm 3.0. Vilken skamm :'(
Men underbart spel!
Trevlig recension i övrigt ! Gj!

123
Skriv svar