Company of Heroes

Medlem
Skrivet av Fisse:

Meeeeen, recensera ett nytt spel i grafisk topklass med 9800 pro. Kortet klarar ju inte ens Sm 3.0. Vilken skamm :'(
Men underbart spel hursom helst trevlig recension i övrigt ! Gj!

Tyvärr betalar inte FZ ett nytt grafikkort åt mig

Men visst håller jag med, det var därför jag blandade egna screenshots med officiella, så att folk verkligen förstår hur bra det ser ut med allt på max.


signatur

Robin,
Frilansare

Inaktiv

Det häftiga är att man kan säga att Company of Heroes är en/ett "Prequel" till Dawn of War


signatur

Serious Rabarber Squad, Kravlöst i BF2 sen 2005
Spasdar: Aldrig att Starforce _förstör_ hårdvaran

Medlem
Skrivet av SgtKelly:

Det häftiga är att man kan säga att Company of Heroes är en/ett "Prequel" till Dawn of War

Håller inte med, det är två skilda spel med vissa likheter.


signatur

Don't tell me i got no life, im a gamer, i got millions.

Medlem

Grymt spel, har dock fastnat på banan där man skall spränga V2 raketerna..Har dödat allt och alla, men det verkar inte som att jag kan spränga raketen i sigvilket man måste göra för att klara banan..Nån som haft samma problem? Har inga engineers kvar heller..

Medlem
Skrivet av KlosterKatten:
Skrivet av SgtKelly:

Det häftiga är att man kan säga att Company of Heroes är en/ett "Prequel" till Dawn of War

Håller inte med, det är två skilda spel med vissa likheter.

Om man ser på det rent tidsmässigt, så utspelades WWII innan det som händer/hände i WH40k. Så på så sätt är det en prequel.


signatur

Time flies like an arrow, fruit flies like bananas.

We judge ourselves by our intentions and others by their behaviour.

Medlem

är riktigt coolt! men det rullar på dåligt, hackar till hela tiden och så .. kanske inte riktigt väl gjort för SLI och AMD64 ???
Även testat dra in den första patchen.

Inaktiv

Ehum.. detta eländet fungerade INTE på min IPTABLES lösning i demoversionen. Vad jag vet löstes detta aldrig, pga att tilläggstjänster kräver kommunikation. in - vissa portar skulle forwardas, men även detta förblev ofungerande.

någon som vet om jag kommer att få igång detta med Linux / Iptables som FW? Att slänga ut 500:- på ett spel som jag inte kommer att kunna spela käns lagom kul.

- och nej, jag tänker INTE köpa en billig router. Allt annat fungerar fint med mjukvarubrandväggen

Inaktiv
Skrivet av Schimpans:

Själv störde jag mig desto mer på AI:n än vad ni verkar ha gjort. När man exempelvis placerat ut sin AT-kanon eller kulspruta att titta i sina 30 graders synfält, så är det urbota dumt att dumjävlarna inte vrider om kanonen/kulsprutan själv när fienderna lyckas komma 2 grader utanför skottfältet och skjuter dom sakta till smulor, medan de står som fån och tittar ut mot fjärran.

Skulle vara riktigt irriterande eftersom om du har flera enheter som vaktar ett ställe också kommmer det några fiender från ett håll då vänder kulsprutan på sig mot det området där några av dina enheter redan vaktar. Sen kommer det ytterligare en patrullfrån det området där kulsputesquaden vaktade. Om då inte fienderna som alla skjuter på är döda kan de andra fienderna enkelt springa fram och kasta en granat. Det är bättre att själv ha mycket kontroll även om det medför vissa svagheter, det går ju ändra på den själv med.

Medlem

Enda negativa med dehär spelet är väl de små irritationsmomenten, tex när tanks får för sig att backa nånstans av nån skum anledning etc. Även skadesystemet tycker jag är grymt dåligt. Två infanteritrupper kan stå och skjuta på varandra i 5 minuter utan att nån av dom dör, skjuter dom gummikulor eller nått?

Även tanksens health-bars å grejer tycker jag inte om. Gillar det mer som det är i Soldiers:Heroes of WW2 eller Faces of War, där skadan på tanks är mer realistisk, tex du kan köra ett skott på'n och paja larvbanden/motorn/kanonen osv, tom träffa ammoförrådet eller tanken och hela apparajten flyger i luften.. mer sånt, mindre health-bars å grejer.. mer realism helt enkelt, varför är många RTS så arkadiga? :/

Medlem

Du kan slå ut olika delar på stridsvagnarna i CoH också har jag för mig, i alla fall kanontornet och motorn. Hursomhelst är det ett fantatstiskt spel.


signatur

Bicycle races coming your way, so forget all your dutys oh yeah!

Medlem
Skrivet av Fifty:

Du kan slå ut olika delar på stridsvagnarna i CoH också har jag för mig, i alla fall kanontornet och motorn. Hursomhelst är det ett fantatstiskt spel.

Yepp, det kan man och det är ett fantastiskt spel.

men Jag föredrar FoW.


signatur

<allt jag skriver är mina åsikter och ni behöver varken hålla med eller säga emot>

Inaktiv

Detta är troligen ett utav dom bästa RTS-spelen jag satt tänderna i. Får dock vänta tills lönechecken dimper ner i brevlådan innan jag kan köra fullversionen.

Medlem

Tror iofs mer på Theatre Of War (www.battlefront.com) med battlefront bakom sig är det dömt att lyckas!


signatur

<allt jag skriver är mina åsikter och ni behöver varken hålla med eller säga emot>

Medlem

Jag har spelet och har märkt en riktigt irriterande sak. Spelet hackar något otroligt, ända tills man trycker på Alt-Tab och sedan går in i spelet igen - då funkar det hur bra som helst. FPS:en ökar med runt 10 fps. Hoppas de fixar det med patchen.


signatur

Spelar på: PC, PS3, PS4
PSN ID: dedday

Medlem

Det är något jag inte märkt därimot.


signatur

<allt jag skriver är mina åsikter och ni behöver varken hålla med eller säga emot>

Medlem

Tycker om spelet men de borde sumpat resusrshanteringen, känns som om
man har nio liv i spelet.

Föredrar Close Combat seriens system,
datorn sänder ju allt som oftast in massor av engineers att stjäla flaggor med, men
i verkligheten sände man knappast in ingengörstrupperna i första ledet
om de inte skulle spränga ngt eller bygga en viktig bro dvs.

Det är väl realismen som gör att jag är tveksam till betyget, 3+ hade räckt, bra grafik, kul multiplayer
men rätt mycket DoW i singleplayer. Å DoW
passar inte ww2 lika bra som WH40k

Längtar till nya CC och CC re-releaserna.

Medlem

Det håller jag med om Bobbey


signatur

<allt jag skriver är mina åsikter och ni behöver varken hålla med eller säga emot>

Medlem
Skrivet av Ankh:

Yepp, det kan man och det är ett fantastiskt spel.

men Jag föredrar FoW.

ROFL, FoW är ett enda stort skämt i jämförelse.
Sällan sett ett mer spelarfientligt och totalt opedagiskt gränsnitt för RTS sedan de första nollkoll-RTS:en producerades på 80-talet.

Bara det att de inverterat minimapskontrollen är ju ett stort stolpskott bara det.

Sen stämningen som FoW sätter är ju snarare Barbie goes to War än den totalt motsatta, mycket mörkare, skitigare och mer realistiska grafiska produktion CoH innebär.
Vem vill kriga i glättiga pastellfärgade skogar och neonfärgade ängar? Nej fy, 3D-"artisterna" borde förpassas till Sibirien. Sällan sett värre produktion sedan de första, plastiga 3D-RTSen dök upp... Och då mest för att de inte visste bättre


signatur

www.spelkult.se - Spelkult

Medlem

Du tycks helt ha missat vad FoW är faktiskt. För det första så ger den nya patchen (iofs bara beta just nu) ett rejält ansiktslyft till spelet. För det andra är spelet mer detaljerat och realistiskt än Company Of Heroes. Du verkar snarare ha problem med spelets grafik, det är väl en smaksak antar jag - men spelet är inte sämre bara för att du inte gillar dess grafik.
Enda jag kan klaga på är att kartorna borde vara riktigt mycket större för att saker som 150mm artilleri ska vara roliga. Flyg hade inte iheller skadat. Annars är enheterna väldigt korrekta historiskt sett. (hade också velat se lite fler inställningar till multiplayer).


signatur

<allt jag skriver är mina åsikter och ni behöver varken hålla med eller säga emot>

Medlem

Självklart har du rätt till din åsikt - men det betyder inte att jag vill hålla med


signatur

<allt jag skriver är mina åsikter och ni behöver varken hålla med eller säga emot>

Inaktiv

Kul spel faktiskt! Man är ju inte direkt bortskämd med bra RTS nu för tiden.

Synd bara att det kommer att kännas som att spela Warcraft 1 om några veckor när den öppna Supreme Commander betan kommer

Medlem
Skrivet av slinfolo:

Kul spel faktiskt! Man är ju inte direkt bortskämd med bra RTS nu för tiden.

Synd bara att det kommer att kännas som att spela Warcraft 1 om några veckor när den öppna Supreme Commander betan kommer

Hehe, THQ som producent för det spelet också. THQ har verkligen roffat åt sig en stor del av strategispelskakan och gjort alla de andra barnen avundsjuka


signatur

www.spelkult.se - Spelkult

Inaktiv
Skrivet av xplejjn:
Skrivet av Sparable:

Vill bara informera herren om att det går att få sina tanks att backa om man bara klickar nära bakom dem istället för långt bak ^^

Jo, fast då blir det många, många klick om det är en längre sträcka man vill att dom ska backa..

backade ända från axis HQ till min egen HQ med en calliope med 1 tiger och några andra tanks flåsandes framför mig

Medlem
Skrivet av Cyberz:

är riktigt coolt! men det rullar på dåligt, hackar till hela tiden och så .. kanske inte riktigt väl gjort för SLI och AMD64 ???
Även testat dra in den första patchen.

Kan ju vara så att Nvidia inte lagt in stöd för spelet i drivisarna ännu. För att SLI ska funka måste ju spelet ha stöd i drivrutinerna. Kanske stänga av sli o testa?

Medlem

Du har väl patchen?
Det var ju SLI-stöd som fixades i senaste patchen.


signatur

www.spelkult.se - Spelkult

Medlem

Bra recension av ett riktigt bra spel.

Inaktiv

Bästa RTSet som finns

Medlem
Skrivet av Combalex:

Bästa RTSet som finns

Bah,. du glömmer DoW Men det är väl en fråga om smak. CoH är ett grymt RTS, men jag faller mer för Sci fi än WW2


signatur

Videomupp

Ti.
Medlem

Hmm.. Det här spelet hade helt passerat mig om inte en kompis här i korridoren hade börjat spela det och oxå låtit en fransman här ta del av det (låter det vara osagt hur det gick till). Nu sprider sig intresset för spelet som en löpeld här och jag som mest bara suttit o spänt väntat på DoW: Dark Crusade, verkar ha extra mycket RTS att se fram emot under hösten och vintern

KUL!

Medlem

Jag har testat både demot av Face Of War och CoH. Face Of War demot tyckte jag var för buggigt, t ex när man skulle spränga radarstationen vid landstigningen så hände det att jag inte kunde gör det, sjukt. Båda spelen är mycket bra, bättre än något annat spel som är av samma sort. Bäst är ju CoH, FoW lika klar tvåa. Jag är tyvärr för värdelös i stressiga situationer. Jag spelade skirmish banan, tog massor av strategik points och ammo + bränsle men likt förbannat så körde datorn över mig totalt mot slutet trots att jag körde på easy nivån. Fan va kass jag e


signatur

CPU: AMD FX-8350 @ 4.7GHz Mobo: Asus Crosshair V Formula-Z GFX: Zotac GF560Ti 448 Core RAM: 8GB RAM HD: 1 x WD Black 500GB + 1 x WD Green 1TB

123
Skriv svar