Bungie kommentarar filmbolagens övergivande

Robot
Bungie kommentarar filmbolagens övergivande
Medlem
Bungie kommentarar filmbolagens övergivande

"Actually, when you do finally get to see the stuff WETA has already made, you will probably pee a little." Då måste det ju vara bra...
Med tanke på vad WETA gjorde för Sagan om ringen är det säkert sant också.


signatur

Bicycle races coming your way, so forget all your dutys oh yeah!

Medlem

Härlig inställning.. men. ^^

Hoppas starkt på att filmen blir av..

Medlem

Jävligt skön och bra inställning... inte bara pengar som styr, tack och lov.


signatur
Inaktiv

Jag förutspår.....filmvärldens dyraste flopp...NÅGONSIN!

Peter Jackson är ju bra, men projektet har ett par problem. Dels är det ekonomiska problem och dels är det ett svårt ämne att göra film på.


signatur

Serious Rabarber Squad, Kravlöst i BF2 sen 2005
Spasdar: Aldrig att Starforce _förstör_ hårdvaran

Medlem
Skrivet av Gabor:

Jävligt skön och bra inställning... inte bara pengar som styr, tack och lov.

Vad är det som säger att det inte bara är ett PR-stunt?

Medlem
Skrivet av Ozmonatov:
Skrivet av Gabor:

Jävligt skön och bra inställning... inte bara pengar som styr, tack och lov.

Vad är det som säger att det inte bara är ett PR-stunt?

jaq eller kan man ju vara pecimist och se allt negativt. gå i terapi ffs


signatur

Ja jag vet att jag är bäst!

MFC
Medlem

Sälj alla aktier på HSX .. SÄLJ SÄLJ SÄLJ!


signatur

I believe that if life gives you lemons you should make lemonade & try to find somebody whose life has given them vodka & have a party - Ron White

Inaktiv
Skrivet av SgtKelly:

Jag förutspår.....filmvärldens dyraste flopp...NÅGONSIN!

Peter Jackson är ju bra, men projektet har ett par problem. Dels är det ekonomiska problem och dels är det ett svårt ämne att göra film på.

Mjo spelet blev ju ingen flipp direkt till PC iaf, tanke på att de inte fanns några större hits till xboxen så blev de väl ganska bra där

Medlem
Skrivet av Ozmonatov:
Skrivet av Gabor:

Jävligt skön och bra inställning... inte bara pengar som styr, tack och lov.

Vad är det som säger att det inte bara är ett PR-stunt?

Stora filmbolag skulle nog inte våga sig på en så här pass stor PR-stunt... Kan inte komma en bra anledning till att de skulle backa ur projektet på låtsas.

Sen får man ju vara lite blåögd, och lita på de flesta nyheter. Annars hade det inte vara lönt att läsa dem...
Typ som att påstå att FZ hittar på nyheter, som en PR-stunt.


signatur
Medlem

Sen är frågan hur "kreativt" de vill att deras produktionsbolag ska vara, de kan ju inte frångå att film är business.

Fast Jackson borde vara bundis med folk på new line, de kanske är intressrade


signatur

Förövrigt tycker jag att ocensurerat ska återföras!

Medlem

Fatta om det skulle bli en hit ( inte för att jag tror det, men man kan ju leka med tanken lite) Fatta var piss Fox och Universal skulle bli då, med tanke att det tackade båda nej till Sagan om ringen (och universal tackade även nej till star wars).

Okej nu tror jag knappas filmen blir en sån hit, men som sagt, kul att leka med tanker af.

P.S. Damn you Fox for cancel Firefly, daaamn you.

Medlem

Ska man se till spelet Halo är det ju väldigt tveksamt om det blir en bra film då spelet var i total avsaknad av en story.. i princip. Men det behöver ju inte betyda något för filmen.. dock så brukar det vara så

Inaktiv
Skrivet av incu:
Skrivet av SgtKelly:

Jag förutspår.....filmvärldens dyraste flopp...NÅGONSIN!

Peter Jackson är ju bra, men projektet har ett par problem. Dels är det ekonomiska problem och dels är det ett svårt ämne att göra film på.

Mjo spelet blev ju ingen flipp direkt till PC iaf, tanke på att de inte fanns några större hits till xboxen så blev de väl ganska bra där

Konstigt eller?

Halo var (är) ett extremt bra spel men att släppa den över ett år (2?) senare utan förbättringar och med kass prestanda är ju självmord.

Samma sak blir det ju med Halo 2 till vista. Kommer garanterat floppa - trotts att de nu verkar ha gjort lite jobb på det.

Halo 3 kommer ju till xbox strax efter halo 2 till PC

Citat:

Actually, when you do finally get to see the stuff WETA has already made, you will probably pee a little.

Har bara läst det som FZ quotade men det där känns bara löjligt och allt förtroende flög ju ut ur fönstret. TV-shop propaganda...

Medlem

fatta inte varför inte Microsoft betalar filmen själva dom har fan råd med ett X antal Halo filmer ala 150miljoner dollar klassen utan det rör dom i ryggen för fan ..

jag vill att filmen ska bli gjord .kan bli intressant att se PJ + weta och en ny intressant regisörr vid rodret


signatur

Min Dator Går På StjärnKraft !

Medlem
Skrivet av Gabor:
Skrivet av Ozmonatov:
Skrivet av Gabor:

Jävligt skön och bra inställning... inte bara pengar som styr, tack och lov.

Vad är det som säger att det inte bara är ett PR-stunt?

Stora filmbolag skulle nog inte våga sig på en så här pass stor PR-stunt... Kan inte komma en bra anledning till att de skulle backa ur projektet på låtsas.

Sen får man ju vara lite blåögd, och lita på de flesta nyheter. Annars hade det inte vara lönt att läsa dem...
Typ som att påstå att FZ hittar på nyheter, som en PR-stunt.

Nu syftade jag mer på Microsofts och bungies kommentarer, allt snack om kreativitet och dylikt. PR-trick, eller bara PR hade nog varit ett bättre ordval.

Medlem

En gissning är att MS och Bungie antingen satte upp för hårda ramar för vad filmens skulle innehålla, eller att de ville ha förmycket betalt för rättigheterna.

Medlem

Om weta fortfarande jobbar med pre production så betyder det
att dom får ju pengar från någon redan nu.


signatur

quod similis saporem blandeque coruscant

1
Skriv svar