Veckans fråga: Spelar du World of Warcraft?

Robot
Veckans fråga: Spelar du World of Warcraft?
Medlem
Veckans fråga: Spelar du World of Warcraft?

Prövade spelet i ca. 5-6 dagar, gav det ett försök, men för mig är det ännu ett "mmo i mängden" som fick lite för mycket uppmärksamhet. Hack & Slash mer än MMO alltså.


signatur

Don't tell me i got no life, im a gamer, i got millions.

Medlem

Finns inget bättre att spela. Dock är kontot druset just nu för jag måste fixa lite med skolan men ikväll eller imorgon är det igång igen!
For our ancestors!


signatur

osv.

Inaktiv

Efter glott på när en nära vän spelat det under första året, och därmed nämnt det rätt ofta, har begäret att köpa skiten växt för tiden.
Och vid vår i år så gick det överstyr, är jag rädd.


signatur

Gainward 8800GTS 512 ][ Corsair XMS2-6400 800MHz x4 1024MB ][ IntelCore 2 Q6600 ][ Cooler Master Centurion 5 & CM 600W ][ Vista Ultimate x64

Medlem

Spelade betan förut, Tyckte att spelet sög ganska rejält.
WoW är världens mest överskattade spel efter Halo.

Medlem

Det är ett fett bra spel!
Spelar det dock inte för det tog allt för mycket av min tid när jag väl gjorde det.

Folk älskar att hata detta liret.


signatur

Det var inte jag...

Medlem

mig har det blivit tvärt om, börjar nästan bli hatiskt till spelet, alla snackar om det börjar gå mig på nerverna ush. man har fåt stå ut i ett år eller hur länge det har varit ute, av att klasskamraterna har tjötat om det jämnt varje dag. destroy wow !!!!

Inaktiv
Skrivet av Kamikaze:

överskattade spel

Half Life ja

:D:D:D

URK
Medlem

wow är dagens nya cs. det har tagit tag i 10 - 16 årignarna och det är det ända som gäller för dem för det är hipp att spela det. de spelar mest för att man ska spela det för deras kompisar säger så. sen blir det skolans poplärades person om någon har turen att döda draken på lv 10 osv.


signatur

Intel Core i7-920 Processor ATI Radeon HD 5770 Gigabyte Technology Co., Ltd. X58A-UD7 64-bit Windows 7 6gb ram

Inaktiv

N64-grafik och är som vilket fantasy-mmo som helst. :/


signatur
Medlem

För tidskrävande för min smak.

Inaktiv

World of WarEverQuestCraft.

Föredrar Progress Quest när det gäller spel med meningslös grind.

Medlem

Stackars jävel som fått för sig att han ska börja spela


signatur

Med ett schysst järnrör kan man slå hela världen med häpnad!
Nöjd med PC och XBOX360.

Medlem

Sålde kontot, spelet blev för överbefolkat känns det som, precis som CS, sönderspelat typ.. och enformigt, fanns inget mer att göra än att raida i princip, och det var ju inte särskillt spännande.

Medlem
Skrivet av Kamikaze:

Spelade betan förut, Tyckte att spelet sög ganska rejält.
WoW är världens mest överskattade spel efter Halo.

Halo? Överskattat?

Ontopic: Klarat mig i från wow. Känns så meningslöst tbh.

Medlem

Två gånger har jag försökt att komma igång med WOW, men båda gångerna har det slutat med att jag hållit på att dö av tristess. Jag skulle inte påstå att spelet är dåligt, tvärtom. Det tilltalar dock inte mig personligen och det gäller även andra MMORPG jag testat.

Medlem

Tyckte Daoc var 100ggr roligare. Tror mer på Warhammer än WoW. Men det är ju roligt att folk gillar det Jag ser inte ner på någon bara för att dom gillar något som jag själv inte tycker om.


signatur

<allt jag skriver är mina åsikter och ni behöver varken hålla med eller säga emot>

Medlem

Spelar. Men stör mig bara mer o mer på alla dessa barn i 9-14 års åldern som spelar. Som inte förstår att i större instanser att måste man lyssna på ledaren. Ack så fel det ofta blir. Och så fort personen inte får nått så ska han han lämna mitt i ZG, MC osv. Eller lämna för han måste sova osv. Önskar Blizzard aldrig släpte Game-time Card...

För övrigt känns det helt onödigt o göra nått nu innan expansionen. Allt ska ju ändras. Och vapen/föremål kommer ju inte vara nått att ha längre. Går inte enns o PvPa. det ska dom oxå ändra på.

Inaktiv

Finns tyvärr många personer som är väldigt anti-wow. Vill ni inte spela så spela inte. Alla kan inte gilla det.

Personligen la jag av permanent i går natt. Samtliga karaktärer raderades (en 60, ett antal mid 30 och en 40).

WoW höll på att sabba min utbildning. Men ingen ska kalla mig beroende så jag gjorde slut på det hela, snabbt och brutalt.

Medlem

Spelade sen första betan fram till februari i år. Alldeles för länge med andra ord. Har tagit bort alla min chars och avinstallerat spelet så nu ligger skiten bara och dammar i hyllan.

Börjar liksom många andra att tröttna på all WoW-hysteri. Snackas om det överallt, hela tiden, i tid och otid etc. Precis som med CS när det var som mest populärt (inte för att man sett någon direkt nedgång i populäritet). Med andra ord, ett spel som är simpelt att lära sig spela, du får utdelning direkt för ditt spelande och du fortsätter... tills du med sunt förnuft inser vilket slöseri med tid det egentligen är.

Har säkert sagt det tusen gånger men jag kan lika gärna säga det en gång till; absolut största anledningen till att jag slutade spela det var pga dess värdelösa end game. Det enda jag frågade mig varje gång jag startade spelet var; jaha... vad händer idag då? Farma eller raida? Det är liksom pest eller kolera man har att välja mellan. Eller så av ren tristess så rerollar man en ny karaktär som man inte spelat så mycket tidigare och kör igenom 60 lvls till med samma content som tidigare.

Kul... jävligt kul måste jag säga.

Jee
Medlem

Har spelat WoW sen det kom ut i europa(och lite till). Men jag har dock tagit några månaders pauser ibland.


signatur

Eller inte?

Medlem

Vart är alternativet "Nej, inte en chans" nånstans?

Medlem

såklart man spelar world of warcraft. Längtar tills BC är ute


signatur

-^-^--^-The sound of a bat cutting through space and time-^-^--^-

Medlem
Skrivet av Steffe@Swec:

Vart är alternativet "Nej, inte en chans" nånstans?

Ja, letade efter det oxo


signatur

---
Boo!

Medlem
Skrivet av Kamikaze:

Spelade betan förut, Tyckte att spelet sög ganska rejält.
WoW är världens mest överskattade spel efter Halo.

amen!


signatur

- I mean gaming journalists look bad just writing about stuff, but when you put them in front of a camera...a whole new dimension of bad is created.

Medlem

Det är ett bra gjort spel men endgame handlar för mkt om gear och vem som har dödat den fetaste bossen med mest hp, ett endgame som hade varit mer i stil med DAoC dock hade vart helt underbart
(spelade men spelar inte)

Inaktiv

Spelar ja. jag har precis börjat spela igen efter 2 månaders paus, det behövdes. slackar mest när jag spelar och pvpar

Medlem

Spelade det under en av betorna och köpte sedan spelet i tron om att det skulle bli kul. Har nog inte spenderat pengar så dåligt någon gång imo. Det finns ju inte direkt några mål i spelet och det blir lätt enformigt. CS när man väl spelade det för snart 7 år sen hade iaf lite variation.

Sedan är det tråkigt att det aldrig riktigt händer något stort i WoW, det är bara att levla och sen går det ut på att leta prylar så att ens gubbe blir bättre än alla andras. Hade varit roligare ifall det varit som EVE eller Daoc med sitt RealmvsRealm-combat eller kanske t o m mer likt WWII-online där man erövrar städer och baser och dylikt hela tiden.

Är WoW ett spel att rekommendera för den över 15 år? Nej, inte alls.


signatur

(batsman) Det enda som är större än njutningen av ett avklarat arbete, är att skjuta upp det till morgondagen.

Medlem

spelade WoW hos en polare, mitt intryck av spelet var att det inte krävs särkilt mycket skill. tryck på en fiende, se när din gubbe attackerar, casta en spell eller 2... kanske krävs lite för att få ut det mesta av sitt gear men annars så känns det ganska iq befriat.

Medlem

Ja du.. wow.. tråkigt.. mmmm.. Questa suger.. spring hit.. hitta eller döda nån eller nått... gå vidare.. samma sak där... sen gå tebax o du har plus 1000xp... yeah 20 minuter av mitt liv borta på onödigt springande..

de är wow de...

och som någon sa.. Halo världens mest överskattade spel i alla dess kategorier..

123
Skriv svar