Varför behandlas förseningar så olika?

Flakmonkey
Varför behandlas förseningar så olika?

Jag tänkte på en sak på väg in till jobbet idag, eller egentligen tänkte jag förstås på flera saker, men en av de funderingar jag kommer ihåg var den jag hade om hur olika spel och företag behandlas vid förseningar. Nu är detta inte så konstigt kanske, alla har vi ju favoriter som uppenbarligen inte kan göra fel *host*Blizzard*host* *host*Valve*host*, men jag tycker ändå att det är lite trist...

Varför ska ett mer okänt företag få ta emot skit som "Det var väntat!", "Lägg ner skiten!!!" eller "Det kommer aldrig bli tillräckligt bra!" medan andra får höra "Bra att de tar tid på sig att göra spelet så bra som möjligt" eller "Härligt, nu får jag tid att köpa maskinen/hårdvaran som krävs". Det lustiga är ju att de som rackar ner på spelen som försenas med 99% sannolikhet inte har någon aning om hur de är.

Vad är det egentligen som avgör om en försening ska hyllas eller hatas? Är det bara ett företags trackrecord? Självklart har man mer tilltro till utvecklare som gång på gång har släppt välgjorda spel, men det ska inte innebära att mer oprövade kort ska få en massa skit för att de är lika dåliga på att hålla deadlines som större utvecklare. För det är ju så, alla drabbas av förseningar, eller åtminstone saker som för oss ter sig som förseningar eftersom vi har hört någonstans att ett spel kanske kan släppas då.

Så var vill jag då komma med det här? Ingenstans egentligen. Det kommer ju alltid vara så att spel behandlas olika utan att de har gjort något för att förtjäna det. Jag tycker bara det är fascinerande att läsa så vitt skilda kommentarer om samma företeelse.

#blogg

Medlem
Varför behandlas förseningar så olika?

Förseningar ska helst, även om det är jobbigt att behöva vänta, hyllas. Att ett spelföretag får mer tid att utveckla spelet brukar nog alltid leda till ett bättre spel.

Inaktiv

jag klagar inte så länge spelet släpps någon gång


signatur

Arguing on the internet is like running the special olympics... Even if you win, you´re still retarded.

Medlem

Så länge man slipper förseningar ala Duke Nukem Forever klagar jag inte. Alltför många spel släpps för tidigt med buggar och andra brister som följd. Det är ju nästan standard att släppa en eller flera patchar innan spelet ens nått ut till affärerna.

Medlem

/**///***/*-/*/**/*98//**/*/1/***7

^ Det där är jag som torkar bort mina utspilld dricka...

I.a.f. till saken.

För att vissa människor av någon anledning tror att det är rätt att göra så. Men i själva verket uppnår man inget annat än att få sig själv att framstå som löjlig och trollare.
Vore bäst att folk slutade upp med det där men det kommer nog aldrig att ske för det här handlar om brist på mognad och bristande förståelse för hur världen fungerar (att den t.ex. inte kretsar rund dessa individer som klagar).
"Fjortissyndromet" går tyvärr nog inte att få bort heller för det är alltid någon förälder som misslyckas med att uppfostra sina ungar.

Det är vad jag tror.

1
Skriv svar