Steam = Framtiden?

Medlem
Steam = Framtiden?

Ja, nu har även EVE: Online bosatt sig i Steam! Det verkar som allt fler och fler utveckare/utgivare väljer att sälja sina lir via Steam, vilket jag ser väldigt positivt på! Jag köper ganska ofta spel via Steam och jag är nöjd med vart enda ett av dem!

Det finns så många fördelar med Steam, dels att man slipper en massa cd-skivor och annat krabb, automatisk update/patchning, enkelt att använda, hyffsat billiga spel och företagen slipper en stor del av piratkopieringen. Jag tror faktiskt att företagen tjänar på att distrubitera sina spel via Steam då piratkopieringen lär minska en hel del! (Jag har iof inte en blekaste aning om företagen faktiskt tjänar på det.)

Det enda negativa jag kommer på med det är att folk under 18 år kanske kan få problem när de snor någon random förälders VISA-kort för att sen försöka köpa sig ett spel och/eller att man kanske av någon anledning inte har tillgång till något VISA-kort, men det går ju fortfarande (förhoppningsvis) att köpa det i närmaste butik och sedan slänga in det i sitt Steam-account.

#blogg

Pansarknekt
Steam = Framtiden?

Håller absolut med fast det kan vara lite vajsing på priserna. Sen vill jag ha vissa klenoder och klassiker i fysisk form, gärna i ordentliga kartonger. Inte dvdfodral tjafs. Men online-spel eller spel som man inte tar megaseriöst kan man ju fixa på steam. Tycker dessutom att steam för spelarna lite närmre varann och kan vara störtsmidigt community ibland.


signatur

Ooooh the drama!

Flakmonkey

Har kommenterat det här på många andra ställen och jag säger alltid samma sak. Digital distribution är fantastiskt men jag skulle inte vilja att det ersatte den traditionella handeln. Personligen vill jag ha lådor, manualer, etc Det ger helt enkelt ett mervärde som jag är villig att betala för.

Medlem
Skrivet av Nosnos:

Har kommenterat det här på många andra ställen och jag säger alltid samma sak. Digital distribution är fantastiskt men jag skulle inte vilja att det ersatte den traditionella handeln. Personligen vill jag ha lådor, manualer, etc Det ger helt enkelt ett mervärde som jag är villig att betala för.

så sant som det är sagt, kan bara hålla med och håller om min Heroes Of Might and Magic Complete Edition


signatur

- I mean gaming journalists look bad just writing about stuff, but when you put them in front of a camera...a whole new dimension of bad is created.

Medlem

Jo, om man vill ha sina kartonger så förstår jag ju att man hellre köper dem så, men jag bryr mig inte så mycket om några Special Editions eller liknande, för vad ska jag med dem till? Dem kommer bara stå där i min hylla utan att användas och om man får någon figur eller liknande med dem så är det också något jag aldrig hade haft någon användning för... Men det är ju olika från person till person.

1
Skriv svar