Robot
ParaWorld

Vad får man om man blandar Age of Empires med Jurassic Park och kryddar med en gnutta Stargate? Nej, jag pratar inte om Sveriges regering, jag pratar om spelet ParaWorld! Här blandas basbyggande med dinosaurier och parallella världar. Det låter ju lite… ja, påhittigt men hur är det i praktiken? Det ska jag berätta!


Medlem
FZ testar Paraworld

Låter riktigt trevligt

Medlem

Kul med strategi
Fast jag fattar inte hur de kan missa en sådan grundläggande sak som att mappa om tangenterna?!


signatur

"Jävla skitprat" - Per Albin Hansson

Medlem

Jag vill ha ett singelplayer rollspel.


signatur

Härmed lovar jag att aldrig köpa ett spel igen! Med undantag spel som jag MÅSTE köpa för att kunna spela.

Medlem

Då får du nog leta.

Medlem

Sonic: Har du kört baldurs gate eller dungeon siege?
Sedan så har du ju hela oblivionprylen, fast det har jag inte kört själv.


signatur

"Jävla skitprat" - Per Albin Hansson

Medlem

Tog inte vad han sa speciellt seriöst

Medlem

Blå råttor har den effekten på folk


signatur

"Jävla skitprat" - Per Albin Hansson

Inaktiv

Måste testas!


signatur

When I'm not here, people die.

Medlem

Dinosaurier! ÄNTLIGEN MELLER!


signatur

Videomupp

Medlem

En gräns på 52 enheter...fy i hela helvete så trist. Borde vara skottpengar på speldesigners som fortfarande använder sig av det där konceptet även om det visat sig vara helt åt helvete ända sedan Starcrafts tid.

Jag hoppas Supreme Commander kommer tillåta oss obegränsat antal såna där fina spindlar som är i filmerna, för att sedan skicka obegränsat antal njuuuuukes på dom så att man efter det kan vältra sig i obegränsad njutning.

"Stina Holmlund" förresten, bra där.


signatur
Medlem
Skrivet av Åke Vader:

En gräns på 52 enheter...fy i hela helvete så trist. Borde vara skottpengar på speldesigners som fortfarande använder sig av det där konceptet även om det visat sig vara helt åt helvete ända sedan Starcrafts tid.

dinosaurier är ju inte kända för att jaga i massiva armeer iheller:P


signatur

"Publiken undanbedes från att kasta in bilder på knasiga katter, som kan distrahera spelarna."
- noaxark

ro
Medlem

Bah, inte mer än en trea. Nog för att det är fint och sådär, men ganska ointressant, spelar hellre aoe2.
Inget fel på 52 enhetsgränsen, funkar riktigt bra faktiskt, hade varit tråkigt om de inte haft den, ger spelet en egen touch iaf.

Du kan ju inte jämföra "den spirituella uppföljaren" till TA, med ett välgjort plagiat..

Medlem
Skrivet av ScarFace:
Skrivet av Åke Vader:

En gräns på 52 enheter...fy i hela helvete så trist. Borde vara skottpengar på speldesigners som fortfarande använder sig av det där konceptet även om det visat sig vara helt åt helvete ända sedan Starcrafts tid.

dinosaurier är ju inte kända för att jaga i massiva armeer iheller:P

Precis, och den här begränsningen funkar riktigt bra i Paraworld. Innebär at man måste tänka vilka enheter man vill ha, och att man måste ha sämre enheter för att skydda dem bättre. Äntligen ett spel där man inte kan massa den kraftigaste enheten.


signatur

Videomupp

Medlem
Skrivet av ScarFace:
Skrivet av Åke Vader:

En gräns på 52 enheter...fy i hela helvete så trist. Borde vara skottpengar på speldesigners som fortfarande använder sig av det där konceptet även om det visat sig vara helt åt helvete ända sedan Starcrafts tid.

dinosaurier är ju inte kända för att jaga i massiva armeer iheller:P

Nej, men Stina Holmlund lär ju odla fram en jä*la massa som människorna sen rider på när de ska kriga.


signatur
Inaktiv

Jag är nog ensam om att tycka att valet av namn åt herr Benedek är klockrent. Undrar varifrån utvecklarna är när de väljer ett engelskt, ett ungerskt och ett svenskt namn på de tre hjältarna.

Inaktiv
Skrivet av SoniC:

Jag vill ha ett singelplayer rollspel.

Gothic 3 har ju precis släppts, vad väntar du på ?
Ska precis installera det själv.

Vad gäller Paraworld så verkar ju inte det helt fel heller, trodde inte allt för mycket på det men denna recension ändrar ju det.

Medlem
Skrivet av elak.:

Undrar varifrån utvecklarna är när de väljer ett engelskt, ett ungerskt och ett svenskt namn på de tre hjältarna.

Det är troligen en engelsman, en ungrare och Bellman som ligger bakom.


signatur

"Jävla skitprat" - Per Albin Hansson

1
Skriv svar