Filmat & fotat: Rainbow Six: Vegas

Medlem
Skrivet av ODDNAME:
Skrivet av noodles:

Tror faktiskt att det är UE3. Det är knappast GRAW-motorn (Diesel) eftersom den "ägs" av GRIN som ju inte utvecklar Vegas.

Grin utvecklade PC-versionen bara, grin äger ingenting

Diesel-motorn har GRIN själva utvecklat och de har använt den i de spel de gjort tidigare. Xbox360 versionen av GRAW som gjordes av Red Storm använder en helt annan motor.

Och angående UE3:

Citat:

What can you tell us about the game?s engine? What visual improvements can gamers expect to see? Are you running on a made-from-scratch engine or are you developing upon an existing technology?

Maxime Béland: We are using the Unreal Engine 3. As for the physics, Novodex was our choice. So expect something very impressive technology wise, as we are making great achievements with this engine.

Källa:
[http://interviews.teamxbox.com/xbox/1548/Tom-Clancys-Rainbow-...]

Medlem

Nice, SWEET


signatur

Knasterband2 skrev:
Ungefär hur läskigt är det? Måste veta, för jag var nära på att bajsa på mig när jag försökte spela demot till AvP2

Medlem

där ser man, trodde verkligen inte att det var U3, ser inte så ut. Det ser ut som motorn från GRAW. men men, eftersom källan noodles gav säger så, kan man inte göra annat en att acceptera.


signatur

- I mean gaming journalists look bad just writing about stuff, but when you put them in front of a camera...a whole new dimension of bad is created.

Medlem

Då kanske du borde kolla lite andra pics där tycker jag det ser väldigt UE3 ut Jäkligt schysst utomhusmiljö och som ni säger är väldigt lik GRAW och GRAW var grymt.

Medlem

Jaha, killar... Du kan vi väl bara acceptera, Att inom nån vecka kommer vi lira det första spelet med UE3 motorn... Vad sägs om det? Iaf. Både jag o min polare har uppgradera våra datorer nu.. O planerar många COOP timmar framför oss, med både Splinter Cell: Double Agent samt Det här balla Vegas...

Medlem

När nu vegas kommer till PC, om 2-3 år kanske...

Jag väntar ändå mest på armed assault.


signatur

Förövrigt tycker jag att ocensurerat ska återföras!

Medlem

Har spelat demot nu en del. Det ar riktigt nice men kanske inte sa mkt back to roots. Det haller samma betygsklass som GRAW iaf.


signatur

Med ett schysst järnrör kan man slå hela världen med häpnad!
Nöjd med PC och XBOX360.

12
Skriv svar