Sony jämför PS3 med konkurrenterna

Robot
Sony jämför PS3 med konkurrenterna
Medlem
Sony jämför PS3 med konkurrenterna

Är det bara jag som tror att man inte kommer att märka någon prestanda skillnad mellan ps3 och xbox360?


signatur

A warrior do not complain abou physical pain...

Medlem

Sån här marknadsföring får enbart negativ inverkan på mig. Att smutskasta sin konkurrenter på ett uppenbart orättvist sätt fungerar inte. Sony borde koncentrera sig på att få fram ett gäng bra exklusiva speltitlar istället. Sonic The Hedgehog, Virtua Fighter känns 90-tal och de kanske fortfarande går hem i hemlandet men frågan är om de fungerar lika bra i övriga världen?

Medlem
Skrivet av Xhit:

Sån här marknadsföring får enbart negativ inverkan på mig. Att smutskasta sin konkurrenter på ett uppenbart orättvist sätt fungerar inte. Sony borde koncentrera sig på att få fram ett gäng bra exklusiva speltitlar istället. Sonic The Hedgehog, Virtua Fighter känns 90-tal och de kanske fortfarande går hem i hemlandet men frågan är om de fungerar lika bra i övriga världen?

då borde du HATA microsoft och deras xbox team för allt de gjort senaste halvåret är snackat skit om sony o ps3...

jag tycker också det är löjligt av så stora företag o hålla på såhär men sony har skött sig bra mycket bättre än microsoft när det gäller sånt här.


signatur

"AT LAST, SIR TERRY, WE MUST WALK TOGETHER."

Medlem

kan inte microsoft och nintendo göra samma sak om sony då ?

Flakmonkey

Det har de väl redan gjort? ^^

Medlem

läste sammanställningen och egentligen säger dom inget illa om någon av de andra...

De vill väl bara visa att med tanke på vad ps3 innehåller så är den mycket billig.


signatur

"AT LAST, SIR TERRY, WE MUST WALK TOGETHER."

Inaktiv

Jag skulle inte kalla den billig direkt. Huruvida den är prisvärd eller inte beror på hur situationen för hd-dvd/blu-ray urartar sig.

Att köpa en PS3 innan man vet om blue-ray-läsaren i den är värdelös eller inte tänker jag inte göra.

Skrivet av Soulless:

läste sammanställningen och egentligen säger dom inget illa om någon av de andra...

De vill väl bara visa att med tanke på vad ps3 innehåller så är den mycket billig.

De svenska priserna för den som är intresserad.

Wii - 2,490
Xbox 360 CS - 2,490
Xbox 360 PE - 3,490
Playstation 3 - 5,490
Playstation 3 Premium - 6,290

Källa

Medlem

Inget nytt väl? Fulretorik och skitsnack används som vapen om nya användare/kunder hela tiden.

Ex: Larry Ellison
(på sun) om MS, MS om *nix, MS om Sony, Lunarstorm om Playahead, Nikon om Canon, moderaterna om sossarna etc och vice versa. Alla spelar spelet.

Jag skull bli mer förvånad om Sony inte kom med en sån lista.


signatur

Inget blir någonsin bättre eller går över - du bara vänjer dig.

Medlem

Men vad idiotiskt korkat av dem att gämföra en konsol som har ett helt år mer modernare teknik än deras konkurent microsoft.
Xbox360 kom ut för ett år sedan, så självklart borde sonys PS3'a vara bättre då de har ett helt års moderna teknik under huven (hade Microsoft fått ett år på sig hade nog de haft tid att slänga in lite gott mojs etc).
Och att gämföra med Wii är bara banalt, då Nintendo själv gått ut med att deras konsol inte alls är toppmodern utan endast riktar sig mot dem som vill ha en konsol med roliga och autentiska spel.
:/ jag är skeptisk

Medlem

Jag tror ändå mest på Wii, tror att spelen till den blir roligast.

Medlem

Umm den listan sa ju inte ett skit för den som inte kan läsa alla förkortningar och dylikt. Synnerligen meningslöst heh...

Men ska Playstation ha gratis online spel? Är ju faktiskt en ganska stor fördel i så fall. Samt att det låter på listan som att man ska kunna köpa vilken 2.5" hdd man vill och stoppa i?


signatur

Varning, ovanstående text kan innehålla särskrivning.

Inaktiv

Verkar som Sony inbillar sig att deras nuvarande svaka i populäritet handlar om att folk "bara inte fattar". Personligen: Jag vet mycket väl att PS3 är tekniskt överlägsen men vad gör det när de enda två spelen som jag verkligen diggar på den konsolen för tillfället är White Knight och Metal Gear 4 (som dessutom mer marknadsförs som en film än ett spel).

Medlem

Har jag missat nåt eller skulle inte Wii har gratis online funktionalitet hela tiden och inte 6 månader som den listan säger?

Medlem

jo wii ska ha gratis online funktion. säger all den information jag läst iaf, om sony eller microsoft säger annat så är det bara skitsnack

Medlem

^-- Wii är gratis dom första 6 månaderna om du har köpt konsollen innan det, annars får du betala en summa för att köpa netbrowsern

Inaktiv

vilka 6 månader?
innan jag köpt den? innan den lanserats? och när får jag betala sa du? 6 månader efter den lanserats eller 6 månader innan jag köpt den? isf så vill jag betala snarast så jag kan ha den online vid launch =D

Edit: Oj såg visst att det var Wii som gratis, jag ska läsa bättre nästa gång

Medlem

Wi-Fi är nintendos online-tjänst och kommer vara helt gratis. Men extra-material såsom banor kommer kanske kosta. Tack vare WiiConnect24 kommer konsolen vara uppkopplad dygnet runt även om konsolen är avstängd. Tack vare detta kommer andra spelare kunna lämna medelanden som visas nästa gång konsolen slås på. WiiConnect24 kan även funka så att spelutvecklarna kan lägga till vapen, banor, uppdrag mm.

http://sv.wikipedia.org/wiki/Nintendo_Wii

Konsolen kommer att få en specialanpassad version av webbläsaren Opera inbyggd för internetåtkomst.
Webbläsaren kan laddas ner gratis från release ända tills Juli 2007, då den kommer att kosta en mindre summa pengar.

Medlem

Den 14 september 2006 visade Nintendo upp något som kallas Wii Channels, vilket är olika slags "kanaler" i din Wii. Syftet med detta är att det ska bli naturligt att slå på din Wii lite då och då, precis som du gör med din TV idag.

Än så länge finns det nio olika slags kanaler utannonserade:

Disc Channel - här kan du spela ditt Wii eller Gamecube-spel som för nuvarande finns i konsolen.
Mii Channel - här kan du skapa en "virtuell bild" av dig själv, din familj eller vem du vill. Sedan kan du ladda ner dem till din Wii-remote och ta den till en kompis.
Internet Channel - det är hit du går om du vill använda din nedladdade webbläsare.
Virtual Console-channels - om du har laddat ner några Virtual Console-spel så hamnar dem i dessa kanaler. Du kan också organisera alla dina VC-spel i en enda kanal.
News Channel - aktuella nyheter, direkt i din Wii!
Forecast Channel - här kan du kolla det aktuella vädret där du bor. Det finns också 5 dagars-prognoser.
Photo Channel - sätt in ett SD-kort från din digitalkamera i din Wii så kan du kolla på dem, editera dem och spara dem. Funkar även med videos.
Wii Shop Channel - det är här praktiskt taget allt laddas ner; webbläsaren, Virtual Console-spel, nya kanaler, Wii Points och uppdateringar till dina spel.
Message Board - detta kan beskrivas som en virtuell anslagstavla, där du kan lämna meddelanden till andra som använder din Wii. Även vissa spel använder denna funktion, t.ex. Animal Crossing ( ej utannonserat till Wii) uppdaterar dig genom Message Board.

Inaktiv

det jag tycker e intressant e allt snack om hårdvaran...
vad gör ett spel?
ere själva ideén eller grafiken?
ett spel kan va grymt snygg vilket jag misstänker PS3 vill visa här men spelet kan va hur tråkigt som helst...
visst de e en fröjd för ögat att spela ett spel me alla hyper prylar...men om man tar en titt på spelen som används under WCG tex. eller liknande tävlingar så används spel som ser ut som stryk i princip. WC3 gammalt, och hade kunnats göra mycke snyggare....CS..behöver man ens säga nåt där? Q4? TWEAKS? Spelet har inte nån dragning alls från org. versionen.
Nu ska dom tom. köra Q3 på CPL för det är roligare å bättre än Q4....
Sony kan komma å visa upp sin hårdvara, Xbox lika så....men i själva verket så tror jag faktiskt mer på Wii, Nintendo kör på nytänkade spel, visst många av spelet slår väl inte i Europa eftersom vår marknad suger efter samma serie tex GT, Tekken och andra fightspel, FIFA, NHL osv.

Minns blomspelet som kom till N64 Pikebo eller vad de nu än hette...helt nytänkade spel...känner inte till nåt spel inom Xbox eller PS2:an som va direkt nytänkande...

Kolla inte endast på grafiken kolla på utbudet av nya spel och underhållning.

Medlem
Skrivet av incu:

Minns blomspelet som kom till N64 Pikebo eller vad de nu än hette...helt nytänkade spel...känner inte till nåt spel inom Xbox eller PS2:an som va direkt nytänkande...

Kolla inte endast på grafiken kolla på utbudet av nya spel och underhållning.

Ett nytänkande spel till ps2 va ju det där när man puttar en boll och kör över saker och blir större, kommer fan inte ihåg va det heter just nu, men det gjorde ju succe pga av en underbar spelkänsla och ännu underbarare musik.
Kan tilläggas att grafiken knappast va nåt att hänga i julgranen heller.

edit: Kom på namnet, Katamari Damacy heter det.

Medlem

Kan börja med att skriva att jag inte är nån Sony fanboy. Jag äger 360 Premium, men tänker också köpa PS3. Jag tror ps3 kommer vinna kriget, men bara om PS3 sjunker i pris nån gång inom ett år. Gör det inte det, så finns det stor möjlighet att 360 och Wii blir dem ledande, och ps3 finns bara hos fanboys, rika, och riktiga extrem gamers som vill ha det nyaste bästa inom konsoll. Sony kanske tycker som många andra med dem att ps3 är värt varenda öre. Men föräldrar till barn, arbetare med medel lön, snorungar med bara studiebidrag tänker mer på priset och spelen än vad man får för extra delar som egentligen inte höjer spel känslan mer. Och visst att vi vuxna spelar mycket nu förtiden också, men den största andelen gamers är mellan 10-20 år, och alla vet att dem inte är speciellt rika, förutom bortskämda "richkids"!? Så Sony ska akta sig för att irritera eventuella köpare ännu mer med dumma kommentarer. Men listan i det här inslaget tycker inte jag är på nåt vis "skitsnack" om andra konsollerna, utan som vanligt Sony´s stora EGO som vill skryta med deras komponenter. Jag kan hålla med att det är prisvärt för allt man får med, men när jag köper konsoll så är det bara för att spela, jag vill inte ha nån mini dator, då skulle jag köpa en bärbar laptop eller använda min vanliga dator. Konsoll är just för dem som vill spela utan att behöva slänga bort halva lönen!?


signatur

Asus Prime B550-PLUS|AMD Ryzen 3600@4200mhz (DIY Vattenkylning)|Asus Geforce RTX 2070 Super Dual EVO|16GB CORSAIR DDR4 3200mhz|Creative SB-Z|
HP-OMEN Laptop med Core I7 8750-GTX1070-16GB ram-17" 120hz IPS|PS5 Dual Sense (ingen ps5, använder på pc)

Medlem

Jahaja.. första inlägget i forumet efter år av bevakning. Hej allihopa! Jag skulle bara vilja påpeka en sak. De flesta pratar om falsk marknadsföring, där Sony skulle smutskasta konkurrenterna. Hmm... ja.. möjligtvis. Men kom också ihåg att de skulle bli stämda upp i rumpan av Microsoft om de tex skulle visa fel detaljer om Xbox, likaså Nintendo. Det enda de skulle kunna mygla om är deras egna prestanda. Men de skulle även kunna bli stämda om detta inte stämmer när PS3 väl släpps. Så tänker man till så inser man att det helt enkelt inte fungerar att rent av ljuga. Men visst... småsaker här och där.. väldigt små.. är säkert lite luriga. :\


signatur

Hemsida: www.ombd.se
Discord: https://discord.gg/yrShMAg
Server: Squad Europe (serverpartners med adminbehörighet)
Besök gärna Sveriges äldsta Squadklan med cirka 50 selekterade soldater. Många med militär erfarenhet. Vi satsar stort på gemenskap!
Åldersgräns: 25 år

Medlem
Skrivet av Wardancer:

Umm den listan sa ju inte ett skit för den som inte kan läsa alla förkortningar och dylikt. Synnerligen meningslöst heh...

Men ska Playstation ha gratis online spel? Är ju faktiskt en ganska stor fördel i så fall. Samt att det låter på listan som att man ska kunna köpa vilken 2.5" hdd man vill och stoppa i?

Håller med. Jo Ps3 ska ha onlinespel, men jag tror inte direkt att man kan sätta i vilken 2.5" HDD som helst, det är säkert någon skum kryptering som används, likt den på 360n som också använder en 2.5" Sata-disk.


signatur

(batsman) Det enda som är större än njutningen av ett avklarat arbete, är att skjuta upp det till morgondagen.

Flakmonkey

Du kan köpa vilken 2.5" HDD som helst

Medlem

Tror även att PS3 blir något av samma sak som PS2:an blev. Den billigaste film och mediaspelaren. För er som inte visste, mycket av PS2:ans försäljningsframgång är på grund av att den var den billigaste dvd-spelaren (framförallt i japan). Om det nu blir så som många tror, att Blu-Ray blir det ledande formatet kan samma sak mycket väl hända igen. Själv är jag inte ett smack orolig att PS3 kommer rocka lika mycket eller mer som Xbox 360 och Wii. Kommer äga alla 3

Medlem
Skrivet av ForrestFox:

Men vad idiotiskt korkat av dem att gämföra en konsol som har ett helt år mer modernare teknik än deras konkurent microsoft.
Xbox360 kom ut för ett år sedan, så självklart borde sonys PS3'a vara bättre då de har ett helt års moderna teknik under huven (hade Microsoft fått ett år på sig hade nog de haft tid att slänga in lite gott mojs etc).
Och att gämföra med Wii är bara banalt, då Nintendo själv gått ut med att deras konsol inte alls är toppmodern utan endast riktar sig mot dem som vill ha en konsol med roliga och autentiska spel.
:/ jag är skeptisk

Du tror väl ändå inte att Microsoft inte gjorde jämförelsen med PS2 trots att PS2 kom ut flera år innan XBOX?


signatur

Welcome to the Manglerdome

Medlem

Det jag tycker är intressantast är ju faktiskt hur dom räknat med priset, det visar ju bara att ps3 kommer kosta mindre för den som verkligen vill ha en konsol med "allt som alla andra har" för du får ju köpa till en så massa bös till xbox 360 och så gillar jag inte betala för online del...

Ps, Xbox 360 har väl inte 2.5" HDD Sata?


signatur

Nämen!

Vila i frid

Sen att kolla på de tekniska specifikationerna på en Nintendokonsol ger ungefär lika bra bild av konsolen som att välja godis efter finast förpackning...


signatur

"Örnar kan kanske sväva högt, men vesslor blir inte insugna i jetmotorer."
Mikael 'the_maxx' Löfgren - FZ

Medlem
Skrivet av Struggle:

Det jag tycker är intressantast är ju faktiskt hur dom räknat med priset, det visar ju bara att ps3 kommer kosta mindre för den som verkligen vill ha en konsol med "allt som alla andra har" för du får ju köpa till en så massa bös till xbox 360 och så gillar jag inte betala för online del...

Ps, Xbox 360 har väl inte 2.5" HDD Sata?

Hårddisken

Där den låg


signatur

(batsman) Det enda som är större än njutningen av ett avklarat arbete, är att skjuta upp det till morgondagen.

12
Skriv svar