Ta bort XP-patch, få BF2142 att fungera

Robot
Medlem
Ta bort XP-patch, få BF2142 att fungera

VAD håller dom på med egentligen??

Medlem

Att avinstallera en säkerhets patch känns inte direkt bra, även fast det ska vara "riskfritt".

Medlem

Om det fanns en risk innan man installerat patchen lär det väl inte vara "riskfritt" nu?

Har inte spelet, och blir mindre och mindre sugen på att skaffa det...

Medlem

Om ni tycker att FZ forumet går överstyr ibland så ta en titt på kommentarerna på sidan som nyheten länkar till. Efter att ha läst dom så känns FZ forumet som 'snillen spekulerar'.

Vore det riskfritt att avinstallera patchen så skulle det såklart inte finnas en patch.


signatur

Jag skriver dom eftersom dom flesta som skriver de och dem ändå inte kan göra det på korrekt sätt.

Inaktiv

Omg. kan inte EA köra så här:

Om EA raderar sitt eget företag då bli många människor glada.

Medlem
Skrivet av Resident Emil:

Vore det riskfritt att avinstallera patchen så skulle det såklart inte finnas en patch.

Exakt, just denna patch klassas som kritiskt dessutom. Fast det är ingen Internet Explorer fix, så har man brandvägg är det ju lugnt.

Medlem
Skrivet av Sashy:

Omg. kan inte EA köra så här:

Om EA raderar sitt eget företag då bli många människor glada.

Ja, det var ju en väldigt nödvändig kommentar.

Lite löjligt att man ska behöva de-gradera för att spela, men sedan om det är samma XP-patch som jag tror, är det nog förståligt.


signatur

Don't tell me i got no life, im a gamer, i got millions.

Medlem
Skrivet av FZ:

techopangare

Ville bara påpeka att ni troligen menade "technopangare", alternativt "tachopangare", vad det nu är. Har troligen någonting med hastighet att göra, eller också "tacopangare" felstavat (vilket låter rätt så intressant jämfört med BF2142).

Var det inte en diskussion tidigare om kvalitén på EAs patchar?


signatur

"Jävla skitprat" - Per Albin Hansson

Bab
Medlem

Haha... spel som blockeras av en säkerhetspatch... roligt. Dom får väll helt enkelt ta bort sin spyware ur spelet.


signatur

-------
Du bär själv ansvaret för det du läser ovan.

Medlem

Om ni läser lite tydligare så har det uppstått många spridda problem med hårdvara, programvara med mera p.g.a. Microsofts säkerhetspatch KB917422. Tror nog det ligger mer i Microsofts ansvar.


signatur

//* Det finns inga Minor för Svärdet *\\

Medlem

Hahahaha, det är ju inte 1a april idag...så detta måste ju vara sant, tragiskt nog.


signatur

PC = Olympics, Consoles = Special Olympics
PC Master race

Medlem

Nån som vet vad denna windows-fix orsakar för fel i spelet? Det finns ju några att välja på och jag vill ju gärna veta om detta fixar just mina problem.

Medlem

Men testar de inte programmen innan de skeppar ut dem?


signatur

"Jävla skitprat" - Per Albin Hansson

URK
Medlem

då börjar det igen. EA har enbart gjort spelet till ett op för de vill inte lägger ner pengar på att göra det till flera. även att de enbart har haft ett op så misslyckas de ändå att göra ett fel till det och de har patchat spelet redan för att rätta till fel som de intetog med innan de släppte spelet.

som EAfanboy skulle säga de löser det snart eller det är ju inte så farligt det är ju bara att ta bort säkerhetsfilen.


signatur

Intel Core i7-920 Processor ATI Radeon HD 5770 Gigabyte Technology Co., Ltd. X58A-UD7 64-bit Windows 7 6gb ram

Inaktiv

Hahahaha BF2142 är ett skämt.


signatur

/_\_/_\
/_\

Medlem

HAHAHAHA =D ... oooh vad skadeglädje är en skön känsla.


signatur

Bara gör det.

Inaktiv

Detta tycker jag bevisar att det finns bara plats för en djävul i stan, antingen EA eller MS.

Antingen "spyware" EA, eller "ej brukbar speldator windows"..
Gamer communityn har fått bort starforce från spelmarknaden, kanske dags för ytterligare en revolution för att gå över till linux..

(OBS, innan folk tror något, jag kommer troligen skaffa windows vista på en burk, eller directx 10 till XP om det släpps senare så jag kan lira flightsimulator, och jag kommer fortsätta lira BF2.. så ta mig inte för någon linux geek...har det inte ens installerat)


signatur

http://www.anrop.net Soldatsimultatorer på svenska.
http://www.granq.se

Inaktiv
Skrivet av granQ:

Detta tycker jag bevisar att det finns bara plats för en djävul i stan, antingen EA eller MS.

Antingen "spyware" EA, eller "ej brukbar speldator windows"..
Gamer communityn har fått bort starforce från spelmarknaden, kanske dags för ytterligare en revolution för att gå över till linux..

(OBS, innan folk tror något, jag kommer troligen skaffa windows vista på en burk, eller directx 10 till XP om det släpps senare så jag kan lira flightsimulator, och jag kommer fortsätta lira BF2.. så ta mig inte för någon linux geek...har det inte ens installerat)

XP-Patchen stör väl inget annat spel? Då är det ju EA som har varit extra duktiga..


signatur

/_\_/_\
/_\

Medlem
Skrivet av granQ:

Gamer communityn har fått bort starforce från spelmarknaden.

Första gången gamercommunityn fick "första ordet", bevisar helt enkelt att företag inte får göra RIKTIGT som de vill


signatur

Don't tell me i got no life, im a gamer, i got millions.

Medlem

Hahaha, ska man skratta eller gråta.. borde de inte nå botten snart i träsket de gått ner sig i?

Medlem

suck, MS gör en säkerhetspatch som gör att spelet inte funkar = EA's fel?

Hade det varit tvärtom och EA gjort en patch som gjort att windows krånglar, hade det varit MS fel då som inte buggtestat windows med alla spel?

Inte så sätt att testa spelet med alla säkerhetspatchar som windows släpper hela tiden, tror inte DICE eller EA är synska och kan se in i framtiden (trots att spelet utspelar sig där) och se vad MS kommer ändra snart.

Spelet gick väl guld över en månad sen? När kom säkerhetsuppdateringen från MS ut?

Medlem

Självklart är det MS fel att patchen gör att BF2142 inte fungerar. Däremot att EA uppmanar folk att avinstallera patchen tycker jag låter helt sjukt.

Medlem

EA får väl hitta en lösning till problemet, att sitta och säga att kunderna ska plocka bort säkerhetspatcharna (som släppts av en anledning..) för att deras produkt ska funka är ju vansinnigt.. I mina ögon är det mer EA's fel, skiten förtjänar dom, så som dom (inte) testar sina produkter före de hamnar på kundens hårddisk.

Inaktiv

Hmm...EA...suck...


signatur

God coded the world in six days

Medlem

suck, jag hade planer på att kanske köpa BF2142 men nu väntar jag till quakewars istället.

Det känns alltid som det är något som ska strula med Battlefield-spelen... varför får man känslan av att dom är så löst ihopsatta...

Inaktiv

Info om KB917422:
An attacker who successfully exploited the most severe of these vulnerabilities could take complete control of an affected system. An attacker could then install programs; view, change, or delete data; or create new accounts with full user rights.

Och vad gör 2142:s lilla spyware? Varför kan inte dice släppa en patch som löser problemet, det ligger väl i deras intresse att folk kan spela? Eller ja just det har man köpt spelet har de redan tjänat sina pengar... LOL


signatur

"I buy virtual gold all the time"
Richard "Lord British" Garriott, developer of the Ultima series.

URK
Medlem

hehe du han förre HUnken tänkte skriva samma sak som du.

som det ser ut så är det dice som gjorde spelet och efter det så åker spelet till EA som slänger in en massa med skit som koperingsskydd och spyware. efter som EA ändast vill ha pengar så testar de inte spelet efter de har slängt in skitt i det och då blir det sådna här problem.

sen om man följer vad säkerhets filen gör så går den i mot vad EA säger att den gör. för XP uppfattar spywaret som det tar över datorn och det är däför det blir problem för folk.


signatur

Intel Core i7-920 Processor ATI Radeon HD 5770 Gigabyte Technology Co., Ltd. X58A-UD7 64-bit Windows 7 6gb ram

Medlem

Ni kan ju svära över BF2142 på Aftonblaskan kl 13 såg jag nu. Men dom lär väl filtrera bort sånt som visar dom i dålig dager förstås.

Medlem

Hörrni. det är andra spel som får samma symptom. Fear, Just Cause bara för att nämna några. Problemet tycks vara enbart ett MS fel faktiskt. Det är nått med patchen som Krockar med vissa DirextX instruktioner.

MS kommer nog strax att komma med en uppdatering till DirectX som löser detta. Men fram tills dess kan ni uppdatera den via detta snillles hemsida.

http://www.shdon.com/view?doc=d3dx

Installera "ALL Versions" patchen samt stäng av era Force Screen Refresh program, så kommer samtliga spel starta som de ska.

123
Skriv svar