Ta bort XP-patch, få BF2142 att fungera

Inaktiv

Buggigt, Buggigare, EA


signatur

Serious Rabarber Squad, Kravlöst i BF2 sen 2005
Spasdar: Aldrig att Starforce _förstör_ hårdvaran

Medlem

raslon: Personliga påhopp är väl aldrig så kul?

Medlem

haha EA blir bara sämre


signatur

-^-^--^-The sound of a bat cutting through space and time-^-^--^-

Medlem
Skrivet av raslon:

Tycker det är ganska skoj att folk inte ens läser nyheterna innan dom börjar gnälla på EA.

Det sitter nog i ryggmärgen på det flesta efter idogt lurendrejeri från EAs sida. Självfallet individens personliga uppfattning, men den är väll lika mycket värd som din kan jag anta.

Skrivet av raslon:

Oj, då måste jag över dit direkt och kika för här verkar ju majoriteten vara direkt efterblivna. SNÄLLA, tänk efter innan ni skriver nåt. Jag mår ju dåligt bara jag kikar på forumen här. Särskrivningar och dålig svenska är regel snarare än undantag.

Nu kastar nog min herre handgranater i glashus.
Tänk efter själv för fan. Jag kan dessutom upplysa Er om att ni har ett antal udda meningsuppbyggnader på Ert samvete, exempelvis skulle första meningen i denna post må bra av ett 'Jag' i början av meningen. Personligen ser jag forum mer som ett kommunikationsmedel än en hemuppgift i svenska.

Skrivet av raslon:

Snälla skriv om det!! Argh! Jag förstår inget alls!

Jag kan bara hålla med om att det hela är obegripligt, dock har du alltid möjligheten att ignorera inlägg som inte kan dekrypteras. Alternativt så kanske du kan hitta ett trevligare sätt att be om ett förtydligande på.


signatur

"Jävla skitprat" - Per Albin Hansson

Inaktiv

URK:en lider av, om jag inte missminner mej, dyslexi...Något som min 17-årige son också har. Det är dock inte samma sak som att vara "efterbliven", utan en svårighet att läsa och skriva, eftersom de inte ser ord och bokstäver på samma sätt som de som inte har dylexi gör. Det är väldigt vanligt. Och URK, om jag nu har fattat fel och du inte alls lider av dyslexi, ber jag allra ödmjukast om ursäkt. Men jag har för mej att du nämnt det i nån tråd tidigare. Jag tycker inte alls att vi som läser forumen här på FZ ska hoppa på människor som stavar dåligt eller har fel meningsuppbyggnad eller nån annan mikroskopisk detalj, eftersom alla har sin rätt att göra sin röst hörd. Läs vad som sägs istället. Modigt av de som vet med sej att de är dåliga på stavning osv att ändå skriva!


signatur

God coded the world in six days

URK
Medlem
Skrivet av Sgt.Timmen:

URK:en lider av, om jag inte missminner mej, dyslexi...Något som min 17-årige son också har. Det är dock inte samma sak som att vara "efterbliven", utan en svårighet att läsa och skriva, eftersom de inte ser ord och bokstäver på samma sätt som de som inte har dylexi gör. Det är väldigt vanligt. Och URK, om jag nu har fattat fel och du inte alls lider av dyslexi, ber jag allra ödmjukast om ursäkt. Men jag har för mej att du nämnt det i nån tråd tidigare. Jag tycker inte alls att vi som läser forumen här på FZ ska hoppa på människor som stavar dåligt eller har fel meningsuppbyggnad eller nån annan mikroskopisk detalj, eftersom alla har sin rätt att göra sin röst hörd. Läs vad som sägs istället. Modigt av de som vet med sej att de är dåliga på stavning osv att ändå skriva!

det stämmer. kan jämföra med en webbläsare IE och firefox. firefox läser som man ska menas IE (jag) läser sin egen standard och ibland så krockar det. när man kör IE standard med firefox. om man förklarar i dataspråk


signatur

Intel Core i7-920 Processor ATI Radeon HD 5770 Gigabyte Technology Co., Ltd. X58A-UD7 64-bit Windows 7 6gb ram

Medlem
Skrivet av granQ:

jag kommer troligen skaffa windows vista på en burk, eller directx 10 till XP

DX10 släpps inte till XP.


signatur

PC = Olympics, Consoles = Special Olympics
PC Master race

Inaktiv

Asså jag håller på att skratta just nu ja trodde 2142 skulle va ett spel just nu e det bara ett skämt AKA virus 4 teh comp and bug microsoft for thier pure pwnage! ut me EA ut me 2142 ut !! låt riktiga spel designers göra spel

Inaktiv

Givetvis ska EA fixa sina tillkortakommanden såsom Microsoft gör.

Medlem

Här har ni fix för detta. Det här är faktiskt inget EA fel, bara ms. Men nu har MS fixat det här. Hämta här!!

http://support.microsoft.com/kb/924867/


signatur

Asus Prime B550-PLUS|AMD Ryzen 3600@4200mhz (DIY Vattenkylning)|Asus Geforce RTX 2070 Super Dual EVO|16GB CORSAIR DDR4 3200mhz|Creative SB-Z|
HP-OMEN Laptop med Core I7 8750-GTX1070-16GB ram-17" 120hz IPS|PS5 Dual Sense (ingen ps5, använder på pc)

Medlem

Tyvärr inte första spelen/programmen MS sabbar genom sina uppdateringar heller. Red Alert 2 verkar vara ett av dom som dör med SP2, dock är det ju löst i TFD, men ändå.

Medlem

jag testade demot tyckte det var rätt okej. kanske inte så jätte bra.
Sedan igår sprang jag och köpte full verisionen, oc jag ångrar mig inte ett dug, full verisionen är hur kul som helst, speciellt en bana Verdun tror jag så intensiv infantry action med 64 pers hur skoj som helst. Spelet fungerar perfekt för mig, jag har alla uppdateringar som jag kan få tag i till XP och det funkar utan problem, inte ens fått disconnected from server än. Och det hade jag första dagen med mitt älskade bf2. Jag tycker ni borde skita i att vara så gnälliga och komma in och lira public, för det är grymt mycket roligare än ni tror.

Ps. inte spelat alla banor än och inte fått ngra nya vapen än.


signatur

Nämen!

Inaktiv

RA2 fungerar utmärkt med SP2.

F.ö: go raslon!


signatur

"Some peoples' internet should be made read-only"
http://pesnwiki.servehttp.com/

Medlem
Skrivet av URK:

det stämmer. kan jämföra med en webbläsare IE och firefox. firefox läser som man ska menas IE (jag) läser sin egen standard och ibland så krockar det. när man kör IE standard med firefox. om man förklarar i dataspråk

hoho, skönaste förklaring som jag har sett helt klart. Lider nämligen själv av samma problem :heart:

Medlem

Skärp er nu (för fan), läs nyheten INNAN ni säger ngt. De skrev att det INTE var EA/ Dice's fel att spelet kraschar, utan det är MS's ansvar att ge ut en fungerande säkerhetsuppdatering.

Dessutom sabbar den uppdateringen det för fler program och spel än BF2142 (så det är också EA's fel?). Visst EA skulle kanske tagit hänsyn till problemet men det är INTE DERAS FEL att spelet kraschar.

Det var samma sak med demot till BF2142, då saknades det en fungerande del i DirectX uppdateringen vilket behövdes för att demot med BF2142 skulle fungera korrekt. Självklart skall EA också stå till svars för att det var fel på DirectX...

Jag vet att EA har gjort fula saker, men man behöver inte skylla allt på dem, det räcker nog gott och väl att bröla över de saker som är berättigade.

(jaha, sedär, en roman och jag som hatar att skriva)


signatur

"Totalt. Jävla. IG!"

Inaktiv

Så om jag tankar min bil(bensinare) med diesel så är det biltillverkarens fel? LOL visst.
Lika lustigt som Apple som skyller på Microsoft när apple säljer Ipods med virus i...


signatur

"I buy virtual gold all the time"
Richard "Lord British" Garriott, developer of the Ultima series.

Inaktiv
Skrivet av Sharpblade:

Skärp er nu (för fan), läs nyheten INNAN ni säger ngt. De skrev att det INTE var EA/ Dice's fel att spelet kraschar, utan det är MS's ansvar att ge ut en fungerande säkerhetsuppdatering.

Dessutom sabbar den uppdateringen det för fler program och spel än BF2142 (så det är också EA's fel?). Visst EA skulle kanske tagit hänsyn till problemet men det är INTE DERAS FEL att spelet kraschar.

Det var samma sak med demot till BF2142, då saknades det en fungerande del i DirectX uppdateringen vilket behövdes för att demot med BF2142 skulle fungera korrekt. Självklart skall EA också stå till svars för att det var fel på DirectX...

Jag vet att EA har gjort fula saker, men man behöver inte skylla allt på dem, det räcker nog gott och väl att bröla över de saker som är berättigade.

(jaha, sedär, en roman och jag som hatar att skriva)

De kunde ha gjort demot kompitabelt med en äldre version av DirectX eller leverat en uppdatering till DirectX med demot. Det är många spel som har en uppdatering till DirectX som en del av installationen.

Inaktiv

dosman: De sade att anledningen till att de inte skickade med DirectX var för att hålla nere filstorleken på patchen, som i mångas ögon var stor nog.

Har inte drabbats av det här problemet ännu, laddar väl ner fixen som det stod om i sida 2 där om det skulle uppstå.

Måste säga att BF2142 är ett riktigt skönt spel! Inf-känslan är helt otrolig på flera av conquest-banorna. Verkar som de skickade med de absolut tråkigaste banorna i betan & demot...

Bra eller dåligt kan ju diskuteras, de skulle förmodligen sälja fler ex om de skickade med den bästa kartan, men folk skulle tröttna på den och den skulle inte vara så populär efter demot... Kan det vara så att de inte bara bryr sig om $$$ ?

Medlem
Skrivet av HaZe303:

Här har ni fix för detta. Det här är faktiskt inget EA fel, bara ms. Men nu har MS fixat det här. Hämta här!!

http://support.microsoft.com/kb/924867/

Verkar snarare vara kopieringsskydden som bråkar igen.

Skön förklaring URK


signatur

"Jävla skitprat" - Per Albin Hansson

Medlem

Why am I not surprised?

Medlem

Jag installerade detta idag och har inte märkt av ett enda problem på ca 1,5 timmars spelande. Allt flyter på perfekt.

Dock så irriterar jag mig rejält på att jag inte kan välja 1280*1024 som upplösning.

Medlem
Skrivet av Margy:

Dock så irriterar jag mig rejält på att jag inte kan välja 1280*1024 som upplösning.

Gör följande. Ta höger musknapp på genvägen, egenskaper och lägg till följande...

+szx 1280 +szy 1024


signatur

gurkoz!com - www.gurkoz.com | Everything you can imagine is real

Inaktiv
Skrivet av gurkoz:

Gör följande. Ta höger musknapp på genvägen, egenskaper och lägg till följande...

+szx 1280 +szy 1024

Räddaren !!
Man tackar

Inaktiv

Är det EA man ska kasta en dartpil i ögat på eller DICE????


signatur

Mycket Bly I Terrängen...

Medlem

Dice finns inte, så det blir ea isåfall..


signatur

Asus Prime B550-PLUS|AMD Ryzen 3600@4200mhz (DIY Vattenkylning)|Asus Geforce RTX 2070 Super Dual EVO|16GB CORSAIR DDR4 3200mhz|Creative SB-Z|
HP-OMEN Laptop med Core I7 8750-GTX1070-16GB ram-17" 120hz IPS|PS5 Dual Sense (ingen ps5, använder på pc)

Medlem
Skrivet av snyft:

XP-Patchen stör väl inget annat spel? Då är det ju EA som har varit extra duktiga..

Jodå, det här är ett problem i Windows. Det finns faktiskt en patch för den, jag har dock inte testat den och kan inte säga om den löser problemen. Vad jag förstår måste man alltså inte avinstallera den första patchen, utan kan istället patcha patchen (well, vad säger man.. Microsoft).

Läs mer på http://support.microsoft.com/kb/924867

Edit: hade inte läst hela tråden, detta hade tydligen varit postat tidigare.

Medlem

Har kört nlite med alla fixar o sp pack som finns innan jag installerade windows förra gången och dom hotfixarna kan man inte ominstallera och dom syns inte heller i lägg till o ta bort program.

Bra o veta .


signatur

quod similis saporem blandeque coruscant

Inaktiv

Jag får inte igång spelet i över huvud taget nu. Köpte spelet idag och såg fram emot en riktig mys pys kväll, men ack & ve... Står bara när jag kör igång spelet att det finns en uppdatering tillgänglig som måste installeras. Detta trots att jag redan gjort det.... kul....


signatur

Jag har klarat Rygar till NES - Två gånger. Ett bevis på envishet till snudd på idioti.

Medlem

Blås hela systemet om du är desperat.
Brukar behövas med jämna mellanrum i alla fall


signatur

"Jävla skitprat" - Per Albin Hansson

Inaktiv

Japp, som the blacksmurfer sa, det brukar hjälpa. Men, i ditt fall hjälper det med en enkel omstart, sen installa patchen igen, starta spelet, off you go.
Nu så har jag, sen jag fick spelet i onsdags:
Fått spontana disconnects (löst sej genom omformattering, vetefan vad det var, eller om EA:s servrar såg min desperation och fick medömkan)
Blivit punkad av BunkPuster om och om igen, det lustiga var att när jag var inne i spelet och en kompis startade det så blev jag kickad i samma ögonblick han startade det...vetefasen hur det gick till...så fort han joinade en server blev vi båda kickade, vi hade båda dratt det från EA downloader. Jag köpte en hårdvaruverre och det problemet löst. Naturligtvis så hade vi var sitt ex av EA Downloaderverren, fast betalat med mitt kreditkort, och när jag kollade hade jag betalat för två ex...Nåt strul där iaf...
EADownloader vägrade att låta min kompis decryptera filerna han laddat ner, då han laddat ner en andra gång inom 48 timmar, då han fick felet som beror på antipiratskyddet i EADownloadergrejjen. Inget fel egentligen, bara det att han var tvungen att vänta MINST 48 timmar innan han kunde dra det igen och dekryptera. Men är man gamer så är man, köpte ett ex TILL...Skrev till EA, där jag lugnt och snällt förklarade våra problem...inget svar ännu.
Och sist o minst patchen som inte installerades, och ja, vi hade spelet avstängt när vi installade första ggn. Omstart och reinstall av patchen avhjälpte det.
Sen nu i natt, halv 2, började vi lira...Och jädrar va kul vi hade!
Träffade på en annan kompis och han kom in på vår TS och vi spelade till halv 4...sketgött och sketkul! Inga probs alls längre...
Men ibland behövs hjärnkapacitet större än Einsteins för att få ett spel att funka...har aldrig vart med om maken...Men det var värt det, nu när allt funkar. Har aldrig haft så kul med ett spel.


signatur

God coded the world in six days

123
Skriv svar