Anime: Hunter X Hunter

Medlem
Anime: Hunter X Hunter

Jag fortsätter att tipsa om i mina ögon sevärda animes. Förhoppningsvis är det någon därute som hittar ett litet guldkorn att förgylla vardagen med!

Så då, idag avhandlas animen Hunter X Hunter. Jag ber alla läsande parter om ursäkt om detta inlägg inte håller någon högre klass, har nyligen kommit hem efter 10 timmars nattjobb! Well, here goes...

Seriens huvudperson heter Gon Freecs. Han är en 12 årig pojke som bor tillsammans med sin faster eftersom Gons faden sägs vara död. Detta faktum ändras när Gon tidigt i serien efter vissa händelser får reda på att fadern är i livet, och tillråga på allt är en av världens mest berömda "hunters". Hunters är en exklusiv skara människor som ägnar sina liv åt att leta efter skatter, jaga mytiska varelser eller tillochmed andra människor. Endast 1 av 100000 klarar provet för att bli en hunter. Man kan säga att hunters är samhällets elit, de har dessutom tillstånd att gå och göra precis vad de vill.

Även om storyn inte är särskilt komplicerad, Gon skall helt enkelt hitta sin fader och själv bli en hunter, så håller ändå seriens 62 avsnitt tittaren i ett järngrepp. Hunter X Hunters berättarteknik är färgsprakande och gripande, främst de olika karaktärernas personligheter känns verkligen unika och som tittare känner man verkligen med dem. Serien som placeras inom kategorin adventure/fantasy innehåller även en stor del fighting, alltså kanske inte helt lämplig för de mindre barnen.

De första avsnitten i serien kan upplevas något långsamma eftersom de ägnar sig åt att utveckla handlingen och karaktärernas personligheter. Serien värms därefter gradvis upp till den punkt att du vill maraton-se (nytt ord?) resten av avsnitten utav ren nyfikenhet av vad som kommer att hända härnäst!

#blogg

Medlem
Anime: Hunter X Hunter

Teh old Men lika bra för det.

ÄLSKAR den här serien.

Dock har du med lite fel, Jin Freecs är inte den mest kända, men en av de mest kända.


signatur

By deciding what is right you ultimately end up blind.

Medlem

Rättat
Liten formuleringsfelsnisse som krupit sig in! Skyller urskuldande på att jag gnolat 10 timmar nattjobb innan texten skrevs.

Och ja, du har så rätt. Serien är en av mina personlig favoriter också!

Harpa har du mer förslag på sevärda animes?
Jag har börjat se One Piece nu, den är också riktigt bra.
Dock 300avsnitt, och den sänds fortfarande... men det är lite samma schanger som hunterX.

Medlem

Jag har sett väldigt mycket anime, ska fundera lite och skickar ett pm med lite tips imorgon, har dygnat för att vända tebax rytmen så är lite slut nu


signatur

By deciding what is right you ultimately end up blind.

Medlem

Sett hela serien (och även OAV serierna). En av de bättre serier jag sett, helt klart.

One Piece är klart bättre dock.

1
Skriv svar