Internet Explorer 7.0 släppt

Robot
Medlem
Internet Explorer 7.0 släppt

Jag föredrar Firefox, mycket mer användarvänligare:up:


signatur

- I mean gaming journalists look bad just writing about stuff, but when you put them in front of a camera...a whole new dimension of bad is created.

Medlem

Opera för min del, men det är bra att de uppdaterar IE. Skall bli intressant att testa.

// edit

Är det bara den engelska versionen? Vågade inte slutföra installationen då guiden är på engelska. Ibland så ställer det till det när man inte har samma språk.

// edit igen

Det var inget, jag hittade worldwide-länken ( här ).


signatur

Time flies like an arrow, fruit flies like bananas.

We judge ourselves by our intentions and others by their behaviour.

WeX
Medlem

Oj! Då får man ta å avinstallera Firefox och lägga in 7.an....NOT!

Med tanke på listan med vad som nu finns verkar det bli mer ett riktigt bra Internet Explorer-skin till Firefox...


signatur

Boom headshoot!

Medlem

Testat IE flera gånger förut, jag tycker det är helt klart bättre än Firefox på alla områden utan hastighet.

Så därför ska det blir intressant att se hur det är nu när de är final, men går de slött så blire Firefox.

Medlem

Alltid bra med uppdateringar, men jag behåller nog mitt kära Opera ett tag till.


signatur

"There are many aspects of human existence that I will never understand..."

Inaktiv
Inaktiv

Den svenska versionen släpps om ett par veckor som en "kritisk" uppdatering till windows. Jag körde in IE7 och jag måste faktiskt säga att jag gillar vad jag ser. Kvalitén på typsnitten blev jäkligt mycket bättre med funktionen som gör att texten blir mer lättläst och enligt mig stiligare.

För övrigt tycker jag att mobbningen av IE är lite i överkant och det gnälls nog mycket för gnällandets skull. Precis som med EA.

Bara för att jag tycker Felix är bättre än Findus så klankar jag inte ner på Findus hela tiden, utan väljer istället Felix.


signatur

Jag har klarat Rygar till NES - Två gånger. Ett bevis på envishet till snudd på idioti.

Medlem
Citat:

Den svenska versionen släpps om ett par veckor som en "kritisk" uppdatering till windows. Jag körde in IE7 och jag måste faktiskt säga att jag gillar vad jag ser. Kvalitén på typsnitten blev jäkligt mycket bättre med funktionen som gör att texten blir mer lättläst och enligt mig stiligare.

För övrigt tycker jag att mobbningen av IE är lite i överkant och det gnälls nog mycket för gnällandets skull. Precis som med EA.

Bara för att jag tycker Felix är bättre än Findus så klankar jag inte ner på Findus hela tiden, utan väljer istället Felix.

Du yttrar visa ord! Instämmer till fullo!


signatur

Spelar just nu: Quake 2, Alien VS Predator, Serious Sam HD, Need for speed - Most wanted,
Joint operations, Doom3 och Far cry

Medlem

IE7 fungerar mycket bra och har aldrig haft problem med 6an innan heller. Firefox krånglade för mycket.
klart att IE blir mindre säkert då de flesta använder denna webbläsare och fler hackers mm riktar sig mot denna.

Medlem
Skrivet av redmac:

Jag föredrar Firefox, mycket mer användarvänligare:up:

Alltså har du ens kollat in IE7? t om en 3-åring klarar av det nu

Medlem

Ähh, ser ingen anledning att byta bort mitt kära firefox, funkar så fint så.

Medlem

Håller mig nog fortfarande till Opera, möjligtvis inte lika mycket addons etc som i Firefox men allt jag vill ha och behöver finns redan inbyggt :]

Citat:

Det finns redan upptäckta sårbarheter i IE 7.0.

"Ökad säkerhet", haha

Var det inte några som bevisa motsatsen för några månader sen, dvs att FF hade mer kryphål än IE?


signatur

"I don't rock and roll, I BURN!"

Medlem

Kommer troligen fortsätta med firefox men IE7 ska helt klart in.

Tycker även jag att det gnälls för mycket på ms och ea m.fl. En del är förståss rätt men många verkar ha åsikter om saker utan att egentligen ha testat dem.

Dålig stil...

Medlem
Medlem

IE 7.0 = Love


signatur

Man mår bra av Apple produkter!

Inaktiv

Det är jävligt krångligt med copy/paste i firefox tycker jag. Det fungerar inte alltid. Funkar däremot alltid i IE.

Kommer fortsätta köra Firefox men just den grejen är jobbig.

Medlem

Ska IE börja följa standarden nu eller kör dom fortfarande sitt eget lilla race?

Inaktiv

Dom kör vidare på "sitt eget lilla race". Skulle nog få konsekvenser om dom inte gjorde det. Det är nästan så att det lutar åt att det blir dom utsatta reglerna som får rätta sig efter IE...


signatur

Jag har klarat Rygar till NES - Två gånger. Ett bevis på envishet till snudd på idioti.

Medlem
Skrivet av Zuncan:

[...]

För övrigt tycker jag att mobbningen av IE är lite i överkant och det gnälls nog mycket för gnällandets skull. Precis som med EA.

[...]

Mobbningen av IE är helt och hållet befogad. Däremot så är IE 7 en annan femma. Det jag har sett gillar jag väldigt mycket, och är det bättre än Firefox kommer jag naturligtvis använda det istället. Är inte en principfråga för mig, som det verkar vara för andra, utan snarare en kvalitetsfråga.

Kommer det vara säkrare och bättre än sina föregångare? Det kan vi inte veta nu, det kommer framtiden utvisa.

Inaktiv

kan inte testa den -.-

kör inte "lagligt" =P

Medlem

/me bussar redmac på Zool

Medlem

ROFL

Fick följande meddelande från mitt antivirus då jag besökte M$-nedladdningssidan FZ länkade till;

A Virus Was Found!

Filename: ttp://rad.microsoft.com/ADSAdClient31.dll?GetAd=&PG=CMSIE3&SC...
Malware name: VBS:Zulu
Malware type: Virus/Worm

etc...

ROFL, klockrent!


signatur

www.spelkult.se - Spelkult

Inaktiv

så, nu fixa det sig ^^

och jag håller med, texten är så mycket enklare att läsa nu, väldigt nice

Inaktiv
Skrivet av [ThreeZool:

"]kan inte testa den -.-

kör inte "lagligt" =P

Det är din sak. Håll det för dig själv. Och håll dig till forumets regler.


signatur

Jag har klarat Rygar till NES - Två gånger. Ett bevis på envishet till snudd på idioti.

Medlem

IE är och förblir ett råttbo för alla som försöker sig på hemsidor som skall fungera lika bra i samtliga webläsare och renderas likadant... Borde inte vara svårt om man följer standarden och få det att fungera identiskt i Opera och FF går bra... Sen kommer IE...
7:an är ett steg i rätt riktning, sen ramlade dom och sköt sig i foten... Kommer bli tvungen att installera det på en burk för att kolla hur den renderar allt man skriver men såvida den inte skiljer sig avsevärt från betorna så kommer det aldrig vara aktuellt att byta webläsare...


signatur
Inaktiv

Jo, som kodare e det jobbigt. Oavsett vad standarden säger så är det ju så att i realteten går ju IE först.


signatur

Jag har klarat Rygar till NES - Två gånger. Ett bevis på envishet till snudd på idioti.

Medlem

Roligt att märka att sidor som funkar i IE6, FF 0.7-2.0, Opera 8+ inte renderas rätt i IE7...
Börja om från början, börja om igen...

Men ur användarsynkvinkel så är det schyst... Trevligt interface!


signatur
Medlem
Skrivet av Zuncan:
Skrivet av [ThreeZool:

"]kan inte testa den -.-

kör inte "lagligt" =P

Det är din sak. Håll det för dig själv. Och håll dig till forumets regler.

Jag är intresserad av Zools sak (feltolka ej). Dessutom har vi moderatorer här, så det behövs inga låtsasmoderatorer. FZ har ju tagit en liberalare stans till diskussioner kring piratkopiering på sistone när de tillåtit detta, till skillnad från att ha totalt förbjudit det tidigare.

Inaktiv

Ke? Låtsasmoderator? Det är ett onödigt inlägg. Och avsett om FZ är liberala vad gäller yttranden om piratkopiering så skadar det FZ - och för oss alla andra.

Dessutom sa jag det till Threezool på ett lite mer skämtsamt sätt om du inte märkte det.

Tror du att att Microsoft vill betala för en reklambanner på FZ.se om det finns massor av uttalanden om att folk använder sig av piratkopieringar?

Och en sak till - Bara för att det är lagligt att prutta på bussen så unviker jag ändå det med respekt för andra.


signatur

Jag har klarat Rygar till NES - Två gånger. Ett bevis på envishet till snudd på idioti.

12
Skriv svar