The Simpsons Game

Skägg.
10 Chambers
The Simpsons Game

[fright][ia=1880 Homer!][/fright]Har varit sjuk de senaste två dagarna och förutom att se om Sagan om Ringen-filmerna så det har lirats en hel del #The Simpsons Game. Jag har kommit igenom en tredjedel och miljöerna, mellansekveserna och humorn är på topp. Senast besöktes fabriken där alla spel skapas, komplett med trötta Marios i hamsterhjul, "next generator"-pumpar och helsköna parodier på spelaffischer. Lysande!

Däremot är styrningen katastrofal, precis så ett spel ur isometrisk tredjeperson inte ska skötas. Speciellt efter att ha spelat #Super Mario Galaxy. Plattformsmomenten blir därför ofta hemska, vilket drar ner helhetsintrycket. Men trots kontrollbristerna är det svårt att sluta spela och timmarna rinner iväg, vilket alltid är en bra egenskap. Och jag har kommit längre än föregångaren till Nintendo, den där jäkla Dinosaurien jäckar mig fortfarande.

#blogg


signatur
Medlem
The Simpsons Game

Provade demo'n och avskydde det. Hemsk styrning, tror inte jag skulle kunna överleva på humorn bara. Simpsons Hit & Run, det var däremot riktigt skoj.

Medlem

Har nästan klarat det spelet på 360n och är på sista nivån som är ganska trälig imo.


signatur

(batsman) Det enda som är större än njutningen av ett avklarat arbete, är att skjuta upp det till morgondagen.

Medlem

jätte bra spel, varvat det två gånger.

Skägg.
10 Chambers

Jag kan tänka mig att det växer ytterligare i coop, som med de flesta andra spel.


signatur
1
Skriv svar