Nya Splinter Cell i 1080p till Xbox 360

Robot
Inaktiv
Nya Splinter Cell i 1080p till Xbox 360

"Glada nyheter för 360-folket"

Ja, jo. Om man nu har en TV som klarar det.

Flakmonkey

Heh... var det inte microsoft som sa att 1080p var helt onödigt den här generationen av konsoler? Men det är klart, det var ju när 360n inte stödde 1080p.... fantastiskt hur snabbt man kan ändra uppfattning om saker å ting ^^

Men det är ju inget negativt för oss gamers direkt, även om många säkerligen inte kommer att skaffa sig en TV/projektor som klarar 1080p förrän nästa omgång konsoler

Inaktiv

haha ok, jag slänger inte ut 30 000 på en tv iaf

Medlem

yay om man bara hade en tv som hade stöd för det också

Medlem

Tror fortfarande MS anser det onödigt, men dumma konsumenter bara läser det tillverkarna skriver, nu finns ju ingen anledning till att välja PS3 över 360 rent grafikmässigt

Medlem

Du behöver bara en monitor med VGA-sladd... iofs svårt å komma upp i störe tum.

Medlem

720p duger för mig

Inaktiv

Älska konkurrens!


signatur

"Jesus loves me yes I know"

Avstängd
Skrivet av Nosnos:

Heh... var det inte microsoft som sa att 1080p var helt onödigt den här generationen av konsoler? Men det är klart, det var ju när 360n inte stödde 1080p.... fantastiskt hur snabbt man kan ändra uppfattning om saker å ting ^^

Men det är ju inget negativt för oss gamers direkt, även om många säkerligen inte kommer att skaffa sig en TV/projektor som klarar 1080p förrän nästa omgång konsoler

Du har skrämmande FanBoytendenser för att vara en moderator ty du poppar upp som en gubben-i -lådan så fort det skrivs någon positivt om xbox. När Microsoft yppade den raden fanns det inga 1080p på marknaden, ganska simpelt förklaring eller hur?

Inaktiv

Hur länge sedan var det PC klarade av sådana upplösningar? 5 år sedan?

Medlem
Skrivet av eMPii:

haha ok, jag slänger inte ut 30 000 på en tv iaf

Iofs kan du få en för 8-9' :-


signatur

Den som äger mest när han dör vinner

Flakmonkey
Skrivet av Nybbe:

Du har skrämmande FanBoytendenser för att vara en moderator ty du poppar upp som en gubben-i -lådan så fort det skrivs någon positivt om xbox. När Microsoft yppade den raden fanns det inga 1080p på marknaden, ganska simpelt förklaring eller hur?

Fanboys skulle jag väl inte påstå att jag är, har en 360 med uppemot 20 spel och jag tycker den är helt underbar ^^ Har även alla konsoler från den föregående generationen och kommer skaffa alla från denna också. Jag bryr mig om spelen som släpps till de olika maskinerna, inte maskinen i sig, kvittar om ett spel släpps till PS3, 360 eller Wii, är det bra så är det bra och är det dåligt så är det dåligt.

När 360 skulle släppas och alla sa att den sög hårt försvarade jag den och blev kallad för MS-fanboy. Enda jag försöker göra är att balansera debatten lite. För tillfället är det inne att racka ner på allt som Sony gör och MS/Nintendo kan uppenbarligen inte göra något fel. Då försvarar jag helt enkelt Sony för att jag tycker att det folk inte har något som helst perspektiv i sitt förakt för PS3. Trots att de inte ens har testat den så vet de exakt hur dålig den är, precis som de visste att 360n skulle suga för ett år sen och hur otroligt löjlig Wii skulle vara med sin annorlunda handkontroll innan årets E3 då plötsligt allt vände på den fronten.

Sony snackar självklart mycket skit, men det gör också Microsoft och Nintendo. Inget företag är bättre än det andra och i just fallet med den här nyheten så tycker jag att Microsoft har varit otroligt löjliga med att först säga att PS3 inte kommer klara av 1080p, att det är onödigt och sen kommer det med det stödet ändå... Sen tycker jag å andra sidan att det är roligt att de kommer med stödet, det ger ju bara fördelar för oss gamers.

1080p=fulare grafik.

Sug på den.

Inaktiv

Jag tror inte på det eftersom att uppgradera 360till 1080p scan kräver ett hårdvaru byte, den klarar bara max 1080i.

Går ju inte att uppgradera sånt genom mjukvara.

Dock skulle det inte förvåna om den skulle klara det med den nya versionen av 360som ska släppas med den bättre och kallare processor.

Ps, jag har 360själv.

Medlem
Skrivet av dosman:

Hur länge sedan var det PC klarade av sådana upplösningar? 5 år sedan?

Att klara av att visa är väl en sak men att göra det med ögongodis och spelbar fps ...det är en annan femma.

Skrivet av xealman:

Jag tror inte på det eftersom att uppgradera 360till 1080p scan kräver ett hårdvaru byte, den klarar bara max 1080i.

Går ju inte att uppgradera sånt genom mjukvara.

Dock skulle det inte förvåna om den skulle klara det med den nya versionen av 360som ska släppas med den bättre och kallare processor.

Ps, jag har 360själv.

Vilken ny hårdvara skulle behövas? Ett interface med större bandbredd?

Medlem

Kanske ny firmware räcker?

Medlem
Skrivet av fanboy:
Skrivet av eMPii:

haha ok, jag slänger inte ut 30 000 på en tv iaf

Iofs kan du få en för 8-9' :-

Det skulle jag vilja se dig hitta, en plasma/lcd-tv som klarar 1080p för 8-9k hahaha.

Medlem
Skrivet av PriMo:
Skrivet av fanboy:
Skrivet av eMPii:

haha ok, jag slänger inte ut 30 000 på en tv iaf

Iofs kan du få en för 8-9' :-

Det skulle jag vilja se dig hitta, en plasma/lcd-tv som klarar 1080p för 8-9k hahaha.

Elgiganten hade nån för 12k?
dustin eller nån hade någon billig med, 1080p

Medlem

vill ha 1080P TV


signatur

-^-^--^-The sound of a bat cutting through space and time-^-^--^-

Medlem
Skrivet av ODDNAME:
Skrivet av PriMo:
Skrivet av fanboy:
Skrivet av eMPii:

haha ok, jag slänger inte ut 30 000 på en tv iaf

Iofs kan du få en för 8-9' :-

Det skulle jag vilja se dig hitta, en plasma/lcd-tv som klarar 1080p för 8-9k hahaha.

Elgiganten hade nån för 12k?
dustin eller nån hade någon billig med, 1080p

Knappast 1080p native?

Inaktiv
Skrivet av ODDNAME:
Skrivet av PriMo:
Skrivet av fanboy:
Skrivet av eMPii:

haha ok, jag slänger inte ut 30 000 på en tv iaf

Iofs kan du få en för 8-9' :-

Det skulle jag vilja se dig hitta, en plasma/lcd-tv som klarar 1080p för 8-9k hahaha.

Elgiganten hade nån för 12k?
dustin eller nån hade någon billig med, 1080p

Det finns inga TVs med 1080p-paneler för 12k. En av dom billigaste jag känner till ligger på runt 20k. Förövrigt klarar väl inte ens xboxen av att sända ut en 1080p-signal? Det här känns som ett tamt försök av MS att stjäla lite av SONYs thunder.

Medlem

^-- jojo för det finns ju så mycket thunder att stjäla av stackars sony känns ganska meningslöst detta med 1080, för det känns inte som det kommer bli någon standard innan denna generations consoller dör ut och next gen kommer.

Inaktiv

För att boxen ska klara 1080p så måste den byta hårdvara antagligen grafik kortet, om du går in på inställningarna på 360 så finns det en flik för upplösningen skärmen ska köra på 1080p finns inte med där, därav kan den inte köra det.
----
Det finns skärmar som klarar mer än1080p hos Dustin och andra diverse företag för en rimlig peng bra mycket under 20k finns för runt 8000kr och uppåt här är några modeller som kör 1900 x 1200.

ACER AL2423 24# WIDE TFT TCO-03 TITANIUM
ACER AL2416WS 24# TFT TCO-99 SILVER
PHILIPS 230WP7NS 23# TFT TCO-03 MM SILVER
HP LP2465 24# TFT TCO-03
De skärmar jag la upp är 24" bra storlek om man frågar mig med tanke på att de är data skärmar.

Inaktiv

Det är TVs vi pratar väl? ^^

Flakmonkey

känns som om man minst ska ha 32" för att kunna utnyttja 1080p på bästa sätt... helst större såklart

Medlem
Skrivet av xealman:

För att boxen ska klara 1080p så måste den byta hårdvara antagligen grafik kortet, om du går in på inställningarna på 360 så finns det en flik för upplösningen skärmen ska köra på 1080p finns inte med där, därav kan den inte köra det.

Får man fråga vart du har trollat dig till den faktan?. Får man fråga varför du ifrågasätter ren fakta?

Vad har detta med hårdvaran att göra? att du endast kan spela som max på 720p. Ingenting, allt handlar om att Microsoft har valt att programmera dashboarden så att man endast kan köra 720p just nu. De väntar tills spelutvecklarna är bättre på att optimera sina spel så att Xbox 360n kan köra i 1080p Native upplösning. Det är inte som på en dator faktiskt, tro eller ej, men så är det.

Medlem
Skrivet av xealman:

För att boxen ska klara 1080p så måste den byta hårdvara antagligen grafik kortet, om du går in på inställningarna på 360 så finns det en flik för upplösningen skärmen ska köra på 1080p finns inte med där, därav kan den inte köra det.

Jag tror att MS vet mer om sin konsol än vad du gör


signatur

"People don't plan to fail, they just fail to plan"

Medlem

Kunde inte låta bli att kolla upp skärmar som klarar 1080p.
Valde ut dom billigaste jag kunde hitta.
Delar in dom i Plasma och LCD och sen stl i tum. Hittade dock ingen 32" plasma med stöd för 1080p, men så kollade jag bara på ett ställe också.

LCD

32": http://www.prisjakt.nu/produkt.php?e=30450
pris: 17375:-
37": http://www.prisjakt.nu/produkt.php?e=94323
pris: 18542:-
42": http://www.prisjakt.nu/produkt.php?e=120459
pris: 22985:-

Plasma

37": http://www.prisjakt.nu/produkt.php?e=27877
pris: 12995:-
42": http://www.prisjakt.nu/produkt.php?e=81964
pris: 13475:-

Plasmorna var dom billigaste, men förstår inte varför det står att dom inte är HD-Ready, dom stödjer ju 1080p, då måste dom väl vara det?
Står att LCD:er är HD-Ready.

Sen lite mer ontopic: Kör på, mer spel i 1080p, ser bara fördelar med det.
Är ju strålande att man kan få ännu finare grafik på sina spel i framtiden om man nu inte skulle ha råd med en 1080p skärm nu.
Kanske kan få spelen att hålla ännu längre.

12
Skriv svar