Nya Splinter Cell i 1080p till Xbox 360

Medlem
Citat:

UPDATE: We've finally tracked down the Ubisoft representative, who misunderstood our question about the game's support of 1080p. He apologized for the confusion, noting that the game currently supports only 1080i.

Nonetheless, we're still trying to track down the reason for the pre-release review build of Splinter Cell: Double Agent enabling 1080p support on our debug Xbox 360. We expect further updates on this story soon; the original story remains intact below, but is no longer representative of the situation.

Inaktiv
Skrivet av sQuille:
Skrivet av xealman:

För att boxen ska klara 1080p så måste den byta hårdvara antagligen grafik kortet, om du går in på inställningarna på 360 så finns det en flik för upplösningen skärmen ska köra på 1080p finns inte med där, därav kan den inte köra det.

Får man fråga vart du har trollat dig till den faktan?. Får man fråga varför du ifrågasätter ren fakta?

Vad har detta med hårdvaran att göra? att du endast kan spela som max på 720p. Ingenting, allt handlar om att Microsoft har valt att programmera dashboarden så att man endast kan köra 720p just nu. De väntar tills spelutvecklarna är bättre på att optimera sina spel så att Xbox 360n kan köra i 1080p Native upplösning. Det är inte som på en dator faktiskt, tro eller ej, men så är det.

Allt har med hårdvaran att göra, du kan ju inte bara slänga in ny mjukvara och tror att 360plötsligt kommer att stödja det.
Om 360skulle stödja 1080p så skulle jag kunna se det när jag väljer uppösning på min360. Men det finns inget som man kan välja för att få ut 1080p i dess upplösningsmeny.
--------
Som sagt så kan det vara så att den nyare versionen av 360 som kommer kanske kommer att stödja 1080p men när den kommer vet jag inte.
Det kan också vara så att man måste köpa till Microsofts HD-DVD som kopplas till boxen och man använder den spelaren för att få ut 1080p.

Inaktiv

det finns visst att välja 1080p i "upplösningsmenyn".
men för att få fram alternativet måste man först och främst ha spelet.

läs gärna vidare på de länkar som fz.se har fått sin info ifrån

http://www.gamepro.com/news.cfm?article_id=84037

finns tom en bild på 1080p där...

På andra sidan står det också "Microsoft confirmed that they would add 1080p support to the Xbox 360 via a software update."
Nu tror ju jag mer på Microsoft än på er som säger att det inte går att fixa 1080p utan att ändra hårdvara. Det är ju inte några direkt idioter som tänker att: -"Nu ska vi lura hela världen och bara skriva in "1080p" där och alla tror på det!"
Skulle de göra en sådan grej vore det som att gräva sin egen grav mer eller mindre.

Skulle inte bli förvånad om inte detta är något som Microsoft planerat. Smart. De har ett par ess i skjortärmen.

Lucköppning

Medlem

men lilla xealman. Varför tror du att de ljuger? De säger att Xbox 360 kan klara av 1080p Native med vanliga komponentkablar. jo, Varför har inte du någon 1080p i din upplösningsmeny?. Jo, för det kommer med den nya dashboarduppdateringen. De har ju även sagt att den har varit förberedd för 1080p hela tiden sedan den hade launch. De har även sagt att man inte ska behöva någon HD-DVD eller någon ny version av Xbox 360.

Jag ställer dig frågan igen, Hur kan du säga att det är fel när det i själva verket är rätt?. Om 360 inte hade haft stöd för 1080p, då hade inte ens denna nyhet kommit upp.Snälla, Ge dig nu, 360 HAR tydligen rätt hårdvara för att kunna visa spel i full 1080p UTAN HD-DVD eller någon ny version av självaste hårdvaran. Varför säga emot något som ett proffs som kan sina saker har sagt?

Skrivet av xealman:

Allt har med hårdvaran att göra

nej.

Skrivet av xealman:

Om 360skulle stödja 1080p så skulle jag kunna se det när jag väljer uppösning på min360. Men det finns inget som man kan välja för att få ut 1080p i dess upplösningsmeny.

Utan att någon programmerar in ett menyval där det står "1080p" kommer du inte långt. Utan riktiga drivrutiner i windows kan du inte heller välja alla de upplösningar som din hårdvara stödjer...

Med tanke på att 1080p inte har högre upplösning än 1080i så kanske det inte är så konstigt om kortet i X360 redan stödjer det?
M$ hävdade tidigare att ingen behöver 1080p i en konsoll. Att de sedan ändrar sig och mjukvaruuppdaterar är troligtvis en kontring mot Sony, för att 1080p låter bättre på pappret.

Det finns en del poänger med att inte stödja 1080p, det innebär dubbla antalet pixlar per sukund (om man kör 1080p60) jämfört med 1080i60 eller 720p60, vilket innebär att man måste skära ner på den grafiken i spelet för att kortet skall orka med.
Spel som ser fina ut på screenshots men bara rullar i 30 fps säljer bättre.

Medlem
Skrivet av AgamemnoN:

Kunde inte låta bli att kolla upp skärmar som klarar 1080p.

Bara följande du letade upp kunda visa 1080p native:
37": http://www.prisjakt.nu/produkt.php?e=94323
pris: 18542:-
42": http://www.prisjakt.nu/produkt.php?e=120459
pris: 22985:-

Men som sagt, jag tror jag har bättre upplevelse på 80" med min projje i 720p, och då kostade den bara 8k.

Tyvärr så kommer jag inte köpa 360 eller PS3, bara lågupplösta Wii. ;P

Inaktiv

Ganska bra trick att sitta med hårdvara som inte används.

länk til vad P scan är och hur den funkar för de som inte vet.

http://sv.wikipedia.org/wiki/Progresiv_bildgenerering

http://en.wikipedia.org/wiki/Progressive_Scan

12
Skriv svar