Gothic 3 toppar försäljningen

Robot
Gothic 3 toppar försäljningen
Skribent
Gothic 3 toppar försäljningen

Gothic 3 toppar bugglistan

Saxat från ett forum:

"...the hitrates of Animals
...Npcs landing on roofs
...Animals dissappearing under the ground and continue to attack ...Monsters coming through walls and from nowhere
...NPCs not using weapon (copper used only his fists lol)
...Jumping in arena counting as leaving it
...lensflare at night or inside buildings or underground
...Questgiving , or Skillteaching NPC's getting killed by wolves and other animals alike (before you even reached them)
...when you attack a "monster" they dont follow up (for longer than a second lol)
...when you hit your companions , and they retaliate after wards, making you HAVE to kill them (and then lose factionpoints as a bonus)
...save games becoming corrupt
...Anti Aliasing not beeing supported
...crossbows only reload half of the time
...animals can kill an entire village of npc's , and they dont even attack the animal back (or only 1 npcs at a time, while the others around are cheering ..)
...not existing pathfinding for the AI
...not existing AI
... i could go on and on, but i think i made my point ... "

Inaktiv

mjaaa.. har "lite förståelse att det är buggigt.. när det är ett så pass stort och fritt spel

Medlem

Sorgligt. Detta kommer garanterat att ordnas med patchar inom något år men då kommer spelet redan att kännas gammalt. Sen ska man heller inte behöva vänta flera månader för att kunna använda en produkt man betalat för. Man gör rätt i att inte stödja utgivare som stressar ut otestade spel på detta vis.

Medlem

Tack vare avancerad anti copy skydd säljer spelet som aldrig förr. Trevligt att se! Hoppas de ser över sin community och fixa de allvarligaste buggarna. Väntar med ett köpa tills de har fixat till spelet.


signatur

- I mean gaming journalists look bad just writing about stuff, but when you put them in front of a camera...a whole new dimension of bad is created.

Medlem

Spelet säljer nog främst för att Tyskland har den största hardcore pc spel communitun i världen.
Själv köpte jag spelet i fredags på releasen och har spelat det en himla massa. Trots många buggar så är spelet underbart och HELT KLART bättre än Oblivion. Bästa jämförelsen är väl med Vampire Bloodlines. Oblivion känns nu i jämförelse som en slags karikatyr eller koncept version av Gothic 3. Det är brutalt svårt i början om man är klantig, men oj vad bra det är.
Sen har jag inte heller stött på hälften av många av de buggar som rapporteras...

Medlem

Låter lovande! Jag är bra sugen på ett rollspel som kan fylla mitt tom rum då jag tappade lusten för Oblivion. Kanske blir ett köp tidigare än väntat.


signatur

- I mean gaming journalists look bad just writing about stuff, but when you put them in front of a camera...a whole new dimension of bad is created.

Medlem

Jag har aldrig lirat ettan och jag lirade tvåan i någon timme, men jag förstod aldrig, det verkade bara inte "roligt" jag kanske borde ge 3an en chans? Aldrig förstått uppståndelsen över gothic


signatur

Nämen!

Medlem

Vilket perspektiv utspelar det sig i?

Skrivet av redmac:

Tack vare avancerad anti copy skydd säljer spelet som aldrig förr. Trevligt att se! Hoppas de ser över sin community och fixa de allvarligaste buggarna. Väntar med ett köpa tills de har fixat till spelet.

Skulle du kunna utveckla biten om kopieringsskyddet lite grann?

Medlem
Skrivet av peak_performance:

Skulle du kunna utveckla biten om kopieringsskyddet lite grann?

Vet inte om han menar att det säljer för det inte är crackad ännu? Förstod inte riktigt delen med "anti copy" skydd...eller om han menar kopieringsskydd helt enkelt. Tror inte det är därför spelet säljer mycket faktiskt - tror det säljer mycket pågrund av att den har en stor fanbase helt enkelt.

Men efter att ha hört allt om hur mycket buggar spelet har är jag imponerad över hur mycket spelet sålt. Det är bara att gratulera dom, men konstigt att vi inte hört någon hacka på att dom släppt ett halvklart spel..nej VISST fan..det är ju inte EA så då är det ok (hehe kunde inte låta bli..men låt oss undvika ytterliggare en EA spam nu! lol)


signatur

<allt jag skriver är mina åsikter och ni behöver varken hålla med eller säga emot>

Medlem

Vad jag läst så är det 2 skydd spelet installerar, kanske inte lika allvarligt som starforce men ett antal har upplevt några problem som man egentligen INTE ska göra om man köper ett spel.

Medlem

Den amerikanska versionen använder SECUROM 7
och den europeiska använder TAGÈS + XPROT

Edit: Åtminstone är det vad jag läste.


signatur

<allt jag skriver är mina åsikter och ni behöver varken hålla med eller säga emot>

Medlem

Läste på deras forum, och enligt dem där använder dem Tages i USA också.

Medlem

Tja oavsett vilket är inte den amerikanska versionen ute endå - och nice avatar du har! Cheech & Chong rockar


signatur

<allt jag skriver är mina åsikter och ni behöver varken hålla med eller säga emot>

Medlem
Skrivet av peak_performance:
Skrivet av redmac:

Tack vare avancerad anti copy skydd säljer spelet som aldrig förr. Trevligt att se! Hoppas de ser över sin community och fixa de allvarligaste buggarna. Väntar med ett köpa tills de har fixat till spelet.

Skulle du kunna utveckla biten om kopieringsskyddet lite grann?

Ja det gick slint i huvudet så jag skrev anti copy ist för kopieringsskydd. De använder tags + xprot vilket gör att det är betydligt svårare att knäcka än vanligt. Vilket i sin tur gör att folk köper spelet då de inte kan snylta genom att tanka hem det.

Visst har den stora pc communityn stark inverkan på försäljningen, dock så är jag bra säker på att piratskyddet påverkar försäljningen lika stort den med.:)
peace


signatur

- I mean gaming journalists look bad just writing about stuff, but when you put them in front of a camera...a whole new dimension of bad is created.

Medlem

Allvarligt talat tror jag du har fel Redmac. Iofs, det beror nog på HUR lång tid det tar. Tar det flera månader så kanske folk köper spelet, men det har gått för kort tid sen spelet släpptes för att kunna skylla dess höga försäljning på att den har ett bra kopieringsskydd (och spelet finns ute på kopia...fast en omständig såndan)


signatur

<allt jag skriver är mina åsikter och ni behöver varken hålla med eller säga emot>

Flakmonkey

Jag tror att det också kan ha att göra med den publik som Gothic 3 riktar sig till... jag menar ett "riktigt" RPG har oftast en äldre publik än många andra genres och det känns som att de är mer villiga att köpa spelen.

Medlem

Tvåan hade ju inget speciellt skydd, men sålde ändå 2-3 miljoner ex i Tyskland, så det är nog fansen som helt enkelt inte piratar det.

Skrivet av redmac:

Ja det gick slint i huvudet så jag skrev anti copy ist för kopieringsskydd. De använder tags + xprot vilket gör att det är betydligt svårare att knäcka än vanligt. Vilket i sin tur gör att folk köper spelet då de inte kan snylta genom att tanka hem det.

Visst har den stora pc communityn stark inverkan på försäljningen, dock så är jag bra säker på att piratskyddet påverkar försäljningen lika stort den med.:)
peace

Det är där jag inte håller med. Självklart är det bara teorier från min sida, men Gothic-serien är ganska stor i sitt hemland. Jag väntade mig att den skulle toppa försäljningen direkt, trots büggmeister-rapporter från före släpp.

De som vill spela det men inte kan tanka är i många fall så snåla redan från början att de antingen väntar tills spelet knäcks eller struntar i att köpa det. Jag tror förstås inte att detta gäller alla, det är nog en hel del som får tummen ur och köper det. Men knappast majoriteten, eller några som får en märkbar skillnad på totalförsäljningen.

Men vad är Tags + Xprot för några då :O? Hur fungerar de, ifall de nu är svårknäckta?

Skrivet av Ankh:

Men efter att ha hört allt om hur mycket buggar spelet har är jag imponerad över hur mycket spelet sålt. Det är bara att gratulera dom, men konstigt att vi inte hört någon hacka på att dom släppt ett halvklart spel..nej VISST fan..det är ju inte EA så då är det ok (hehe kunde inte låta bli..men låt oss undvika ytterliggare en EA spam nu! lol)

Iof har väl många klagat på att det är buggigt? Det har ju varit väldigt uppmärksammat, förutom att det är en mindre titel så det blir ju inte lika många kommentarer som i diverse EA-trådar.

JoWood är ju tydligen i ekonomisk knipa och tvingar sig att ta ut det på QA:n Väldigt trist.

Medlem
Skrivet av peak_performance:

Iof har väl många klagat på att det är buggigt? Det har ju varit väldigt uppmärksammat, förutom att det är en mindre titel så det blir ju inte lika många kommentarer som i diverse EA-trådar.

JoWood är ju tydligen i ekonomisk knipa och tvingar sig att ta ut det på QA:n Väldigt trist.

Jo självklart, men jag var endå dock tvungen att nämna det som snabbast


signatur

<allt jag skriver är mina åsikter och ni behöver varken hålla med eller säga emot>

1
Skriv svar