Robot
Qpad CT

På den gamla goda tiden gick det att säga allt om en musmatta baserat på om den var "hård" eller "mjuk". Var den mjuk, fick man något prisvärt som gjorde jobbet väl men vars yta snabbt blev matt och sliten. Valde man en hård matta var det snarare de egna handlederna som blev slitna, men man kunde njuta av låg friktion och ett snyggare yttre. Qpads nya matta vill förena det bästa av två världar. Blir det en kompromiss?


Medlem
Musmattan Qpad CT testad

när den grova sidan av min fUNC börjar närma sig spegelblank så börjar jag fundera på musmattebyte

Medlem

Dom är ju så groteskt stora, skulle aldrig få för mig att slänga upp en sån där blaffa på bordet.


signatur
Medlem

Qpad CT är den bästa musmattan jag någonsin haft, jag har en Qpad CT Medium Black, grymt skön (använder en Mx510)
och jag kan hålla med om att den känns ganska stor (vill inte veta hur large känns) men när man väl vant sig är det bäst!

Medlem

Är det bara jag eller känns det som om marknaden för musmattor-till-gamers är mättad? Det behövs inte ännu en stor lättglidande musmatta, vad som behövs är en som är självrengörande!


signatur

I would never lie. I wilfully participated in a campaign of misinformation. - Fox Mulder

Medlem
Skrivet av Gullefjun:

Dom är ju så groteskt stora, skulle aldrig få för mig att slänga upp en sån där blaffa på bordet.

Jag har en Qpad High Sense som inte är större än vanliga Ikea musmattor (men bättre dock )

Inaktiv
Skrivet av Langos:

Det behövs inte ännu en stor lättglidande musmatta, vad som behövs är en som är självrengörande!

De är ju så stora för att man bara ska behöva använda 1/4 i taget och på så sätt kan använda dem 4ggr längre innan man rengör dem

Medlem
Skrivet av Chimme:
Skrivet av Langos:

Det behövs inte ännu en stor lättglidande musmatta, vad som behövs är en som är självrengörande!

De är ju så stora för att man bara ska behöva använda 1/4 i taget och på så sätt kan använda dem 4ggr längre innan man rengör dem

Du kanske har en poäng där kompis... :\


signatur

I would never lie. I wilfully participated in a campaign of misinformation. - Fox Mulder

Medlem

Verkar bra, men jag håller mig nog till min underbara fUNC ett tag till


signatur

Nämen!

Medlem

Har en QPAD CT med MX518 och hyperglidez. Grymt bra glid och precision i grejjorna. Kör på största storleken och den är verkligen stor. The bigger the better

Inaktiv

har haft QPad (den äldre) i ca 2 år och har testat fUNC, steelpad, corepad och kan säga att Qpad är den absolut bästa jag har haft. Tror nog jag ska uppgradera mig till CT nu när min börjar bli lite sliten.

Medlem

Sjukt snygg.


signatur

Härmed lovar jag att aldrig köpa ett spel igen! Med undantag spel som jag MÅSTE köpa för att kunna spela.

Medlem

en polare vann nån qpad eller nåt på dh för nåt år sen (tror det var av FZ) större än ett tallriksunderlag. den räckte till mjukt stöd för både tgb och musen själv har jag icemat, tar ett tag innan jag nött ut den och måste köpa ny. tar ioförsig mindre tid att tappa den i golvet och köpa ny

Medlem

Nån som har tips på billig site för tangentbord, möss och sånt? Blev riktigt sugen på QPAD CT, och behöver nytt tangentbord och mus ändå, så tänkte passa på när man har spenderbyxorna på.


signatur
Inaktiv

http://maxfps.se/ ...
Får väl skaffa en sån här, tycker min 4d steel är liiite väl trög.

Inaktiv

Verkar alltid handla om bra glid och lite friktion. Man vill ju ha en musmatta med optimalt glid.. dvs lagom friktion för stabilt aim men ändå fint glid och det är riktigt svårt att hitta. Är det snorhalt underlag man vill ha är det bara spraya silikonspray på vad som helst och det glider som aldrig förr.

Medlem

Hade en qpad ct black + en razer copperhead innan men musen släppte när man drog mkt vid låg sens. Har nu bytt till en Mx 518 och det funkar felfritt Logitech ftw!

Inaktiv

Är den här bättre än Qpad XT-R?

Medlem
Skrivet av Hottan:

Hade en qpad ct black + en razer copperhead innan men musen släppte när man drog mkt vid låg sens. Har nu bytt till en Mx 518 och det funkar felfritt Logitech ftw!

Och det är inte laser vs optisk som var problemet? Har för mig att Logitechs G5 (som jag innehar) och Razer Copperhead inte var fulländade lasermöss??? Fast iofs funkar min G5 bra på min nyinköpta (igår) Steelpad S&S SAMT min gamla Q-pad (var det Gamer XXL eller nåt?=) )


signatur

"I don't need to "Get a Life". I'm a gamer and have lots of lives!" --För mig okänd

Medlem
Skrivet av Orbek:

http://maxfps.se/ ...
Får väl skaffa en sån här, tycker min 4d steel är liiite väl trög.

Började asgarva när jag såg adressen.
Tänkte direkt på CS kids som skryter om hur bra fps de får med sina musmattor

Har också en Qpad fast en sådan där med eget tryck. Supernöjd är man

Medlem

min musmatta är 1,5 dm på var sida och är av märket "Komvux".
I alla fall så står det så på dem. Fick den gratis och fungerar bra.
Måste man verkligen ha en dyr musmatta för att spela?
Jag tycker att jag torskar i FPS:er bra nog som det är


signatur

"Jävla skitprat" - Per Albin Hansson

Medlem

Såg denna liggandes helt ensam på en hylla i min lokala elektronikaffär idag, impulshandlade den omedelbart.


signatur
Medlem

Vad tycker du om den då?

Medlem

Är väl precis som jag väntade mig, alldeles för stor. Men samtidigt så ser den snygg ut där den ligger. Känns också ganska bra jämfört med den gamla 'Dell-mattan' som efter fyra år fick lämna sin tjänst.

Var värd 220 spänn bara för att den ser snygg ut bredvid mitt G15.


signatur
Inaktiv

Tycker inte att den är så stor? Kanske Large, men värkligen inte Medium?.
Själv har jag en Medium Svart 1.5mm(impulsköp, ville ha en men dom var för dyra så när den gick ner i pris så gick de fort ) Undrar lite de där med tejp? jag fick me kuddar och behövde inte klippa själv, e nog olika, å nuförtiden när vissa möss inte har liknande fötter utan stora plattor som täcker 1/3 av musens undersida så kanske dom sa "ammee! de går ju inte, nu får dom klippa endå! men vad ska man göra?!". Tycker iallafall min är underbar, bra glid och riktigt snygg! Några nackdelar bara, att den inte är helt platt tillexempel, den är lite "bucklig" efter att den varit ihoprullad, det stör inte musen men det stör mej på nå sätt och att den låter litegrann när man drar musen över den och att den blir lätt skitig som sagt , vit kanske syns mer men blir lite brunt typ på den svarta ,min ligger inte helt still heller? kan vara för att jag har ett bord av glas, det stör inte musens väg men lite störd på det kan jag bli. Hade jag köpt en idag så hade det nog blivit en Large 4mm.
Väldigt bra matta! Värkligen värd pengarna!

Inaktiv

Vad är skillnaden på 4mm och 1,5mm versionen förutom att den ena är tjockare??.

Inaktiv
Skrivet av Orbek:

Vad är skillnaden på 4mm och 1,5mm versionen förutom att den ena är tjockare??.

4mm e lite mjukare typ, å den låter inte riktigt lika mycket(kan vara på grund av musen)? å vissa tycker att väldigt tunna mattor är fladdriga. Var hos min polare igår å han har precis införskaffat sig en intelli 3.0 och Qpad CT White Large 4mm. Tjockleken var inte så jätte stor skillnad, eller den var mjukare å lät kanske inte riktigt lika mycket, men jag skulle nog skaffa en 1,5mm ifall ja skaffade en nu, kanske för att jag är van vi det.
Du Gabor, ifall du inte redan beställt kan du ju köpa från Komplett (Qpad CT Medium Black 1,5mm) för 199kr, tror det är billigast just nu, och så är dom billiga på andra saker, eller Webhallen Där dom också är billiga, billigare än de flesta i sverige på G15, är billigare än komplett på 3.0 an också.
Asså jag kanske får det att framstå som om den låter mycket, men den låter lite "skrap", som en hård matta, fast inte lika mycket. Men som sagt underbar matta!

Inaktiv

skaffade en large idag, och den var stor! men ack, jag kan dra ner till den låga sence utan att behöva "flappa" med musen....its like a dream come true! Men har ett problem nu ;O, vet inte om det är musen,datorn lr mattan. Jag sitter o surfar, och plötsligt drar musen upp i nordvästra hörnet. Är det min copperheadmus som inte kan läsa av ytan ? Nää....som tur har det inte förekommit i spel än..

bra matta!

W2k
Medlem

Detta kan tyckas en smula sent, men jag ville upplysa om att jag har använt Qpad CT:n som recensionen handlade om varje dag sedan recensionen (alltså cirka 9 månader nu). Fortfarande inget slitage.

Då mattan började bli skitig slängde jag den i tvätten. Vittvätt 40 grader (med sköljmedel). Som ny! Och nu luktar den dessutom gott!


signatur

Wilhelm Svenselius - Utvecklare/redaktör i FZ:s tjänst sedan 2001.
Synpunkter på sajten? Buggar? Skriv till mig!

1
Skriv svar