EA: "BF2142 skickar inte surfinformation"

Robot
Medlem
EA: "BF2142 skickar inte surfinformation"

"For instance, a player in Paris might be presented with ads in French."

framtidsstämningen lär ju inte alls förstöras när man kutar förbi nå plank och ser svenska ikea-reklamer..

Medlem
Skrivet av Katana:

"For instance, a player in Paris might be presented with ads in French."

framtidsstämningen lär ju inte alls förstöras när man kutar förbi nå plank och ser svenska ikea-reklamer..

För ikea finns ju inte över hela världen och kommer antaligen försvinna inom en snar framtid

WeX
Medlem

Undra sa flundra om de mäter hur mycket folk skjuter på afficherna. Tex. om det blir en Microsoft eller Dice Canada (Red Jade) affich så kanske folk inte gillar dem, och därför skjuter lite på dem.
Direkt feedback så att säga.


signatur

Boom headshoot!

Inaktiv

Känns väldigt tråkigt att dice ska behöva sälja ut sig såhär och behöva ta del av ea's skit. Men gjort är gjort och nu får de betala för det. Tänker fr.o.m. nu förhindra alla jag känner från att köpa det här skitspelet.

Medlem

Äsch skjuter på allt och alla så vore en dum sak att räkna hur många som panga iväg några kulor på afficherna..

Medlem

Hoppas reklamen ballar ur och det står typ "Do you want to enlarge YOUR penis?"

Medlem

Mcdonalds reklam


signatur

-^-^--^-The sound of a bat cutting through space and time-^-^--^-

Medlem

Men vad blir konsumentens fördelar som följd utav detta då? billigare spel?

Medlem
Skrivet av Ozmonatov:

Men vad blir konsumentens fördelar som följd utav detta då? billigare spel?

Aldrig i livet att spelen kommer bli billigare iaf, det satsar jag min högra kula på:D

Medlem
Skrivet av Ozmonatov:

Men vad blir konsumentens fördelar som följd utav detta då? billigare spel?

Man kan ju alltid hoppas.

I verkligheten tror jag spel som delfinansieras av in-game-reklam är en viktig lösning för att råda bot på de stigande (och redan skyhöga) utvecklingskostnaderna som dessa blockbuster-spel har.
Antingen det eller spel som kostar dubbelt så mycket i inköp eller alternativt kör med abonnering (typ MMO's).

Inget av dessa gynnar konsumenten särskilt mycket dock, men kan får hoppas att spelen leverar högkvalitativ underhållning istället.

Personligen tycker jag spel överlag är väldigt väldigt prisvärda, i alla fall om man gillar sina spel.

Inaktiv
Skrivet av Gamblor:
Skrivet av Ozmonatov:

Men vad blir konsumentens fördelar som följd utav detta då? billigare spel?

Man kan ju alltid hoppas.

I verkligheten tror jag spel som delfinansieras av in-game-reklam är en viktig lösning för att råda bot på de stigande (och redan skyhöga) utvecklingskostnaderna som dessa blockbuster-spel har.
Antingen det eller spel som kostar dubbelt så mycket i inköp eller alternativt kör med abonnering (typ MMO's).

Inget av dessa gynnar konsumenten särskilt mycket dock, men kan får hoppas att spelen leverar högkvalitativ underhållning istället.

Personligen tycker jag spel överlag är väldigt väldigt prisvärda, i alla fall om man gillar sina spel.

Håller med, en femhundring för att panga på järnet med unlocks osv tillsammans med några polare under nåt år är inget!
Fast jag tycker ändå att vi som konsumenter borde få nåt av kakan om det faller väl ut. Fast jag vet ju inte, är ju bara enkel knegare, vet inget om delårsrapporter, finansiering o dylikt. Sitter just nu otålig och väntar på att EA downloadern ska unlocka spelet så jag kan ut o panga lite 2142...5 timmar kvar...och nio minuter...:D


signatur

God coded the world in six days

Inaktiv

Helt otroligt hur dom kan göra såhär! Inte f*n vill jag ha en massa reklam när jag spelar? Jag sätter mig och spelar en stund för att slippa omvärlden, inte bli interaktiv med den.

Och så vitt jag märkt så har prislappen inte ändrats något i jämförelse med "alla" andra spel? Varför ska EA/Dice tjäna pengar konturnerligt medans vi spelar? Helt jävla otroligt!

Tyvärr är detta inte den första avstickaren i sitt led. Gran Turismo skulle ju sälja bil för bil också, sjukt.

Bye bye EA, snacka om att ha gjort bort sig fullständigt.

Inaktiv

Det här gör mig bara mer arg...

Först försöker de köra över en med EULAN på EA downloader versionen och nu reklam. Nej jag litar inte på stora företag som smusslar för mycket..

För er som tänkt köpa BF2142 via EA downloader tänk er för...
Tagit ett direkt urklipp ur den som låter så här.

Citat:

(c) During the term of this Agreement, you may only use one copy of the Software at any
one time. Not withstanding the foregoing, you have the right to download up to twenty (20) copies
of the Software during the term of this Agreement (each a ?Download?). You may Download the
Software no more than five (5) times during any consecutive seven (7) day period.

Inaktiv

Jag vill aldrig mer stödja EA, men pga av att dom köper upp ALLA utvecklare dom kan så är det nästan omöjligt


signatur

Serious Rabarber Squad, Kravlöst i BF2 sen 2005
Spasdar: Aldrig att Starforce _förstör_ hårdvaran

Inaktiv
Skrivet av anon_529:

Det här gör mig bara mer arg...

Först försöker de köra över en med EULAN på EA downloader versionen och nu reklam. Nej jag litar inte på stora företag som smusslar för mycket..

För er som tänkt köpa BF2142 via EA downloader tänk er för...
Tagit ett direkt urklipp ur den som låter så här.

Citat:

(c) During the term of this Agreement, you may only use one copy of the Software at any
one time. Not withstanding the foregoing, you have the right to download up to twenty (20) copies
of the Software during the term of this Agreement (each a ?Download?). You may Download the
Software no more than five (5) times during any consecutive seven (7) day period.

Äh, kommer ju lägga filerna på DVD sen...som jag gjorde med demot, filerna ligger sedan de avkrypterats fint och snällt i Cachemappen...


signatur

God coded the world in six days

Inaktiv
Skrivet av Sgt.Timmen:

Äh, kommer ju lägga filerna på DVD sen...som jag gjorde med demot, filerna ligger sedan de avkrypterats fint och snällt i Cachemappen...

Vad har det med saken att göra?

EA gör reklam på hemsidan om att man skall kunna ladda ner det men inget om limit förrän man läser EULA.

Fördelen med att köpa det online är ju att slippa skivan men EA tvingar en att bränna en till att börja med och dessutom i stort sett betala densamma summa som att köpa i butik nej jag är arg..

Medlem

EA säger att det är ok, så bra.
Dom kan man ju lita på :crazy:.


signatur

"Jävla skitprat" - Per Albin Hansson

Medlem

Att bara låta en ladda ner max 20 ggr är ju ganska korkat... får man lite hårdvaru problem så kan man ju bli tvungen att installera om ett par gånger...


signatur

Varning, ovanstående text kan innehålla särskrivning.

Inaktiv

Ja jag har redan dratt ner det två ggr...men va fan...för mej äre inget problem att bränna det. Och visst det kostar butik, begränsat antal nedladdningar, men jag ville ju ha det, och jag läste ju det därna i EULA innan jag köpte...Så jag visste juh...
Nedladdningar är förresten inget prob, har en clonedvd av 2142...


signatur

God coded the world in six days

Inaktiv
Skrivet av Svartsmurfen:

EA säger att det är ok, så bra.
Dom kan man ju lita på :crazy:.

Ja EA har ju blivigt stora...kommer ihåg då de hette Electronic Zoo och gjorde spel till Amiga och C64...Världen har förlorat sin oskuld...


signatur

God coded the world in six days

Medlem
Skrivet av Sgt.Timmen:

Ja EA har ju blivigt stora...kommer ihåg då de hette Electronic Zoo och gjorde spel till Amiga och C64...Världen har förlorat sin oskuld...

De hette då Electronic Arts 1984 då jag skaffade en C64 och spelade One on One så några Amiga-spel under annat namn kom knappast.

Medlem

Jag tänkte alvarligt köpa detta spel, då jag har tröttnat på wow och tribes 3 floppade. Men allvarligt detta är helt absurt... det spelar ingen roll vad EA sager jag kommer ALLTID tro att BF 2142 har spyware... lite synd..

Spyware:It's in the game!

Medlem
Skrivet av Proppen:

Hoppas reklamen ballar ur och det står typ "Do you want to enlarge YOUR penis?"

Gillar du du skrev YOUR penis i stort...låter som om det i vanliga fall borde stå "Do you want to enlarge somebodys Penis?";)


signatur

<allt jag skriver är mina åsikter och ni behöver varken hålla med eller säga emot>

Inaktiv
Skrivet av Margy:
Skrivet av Sgt.Timmen:

Ja EA har ju blivigt stora...kommer ihåg då de hette Electronic Zoo och gjorde spel till Amiga och C64...Världen har förlorat sin oskuld...

De hette då Electronic Arts 1984 då jag skaffade en C64 och spelade One on One så några Amiga-spel under annat namn kom knappast.

Hmm...Margy: Jag hade för mej att några killar ur electronic zoo startade EA senare...men jag har ju naturligtvis fel...kollade upp detta och hittade noll även på guggel...
Fast, det är säkert sant som du säger.


signatur

God coded the world in six days

Inaktiv
Skrivet av Ankh:
Skrivet av Proppen:

Hoppas reklamen ballar ur och det står typ "Do you want to enlarge YOUR penis?"

Gillar du du skrev YOUR penis i stort...låter som om det i vanliga fall borde stå "Do you want to enlarge somebodys Penis?";)

Eh, jag skulle iaf svara nej där...


signatur

God coded the world in six days

Inaktiv

Har spelat hela dagen idag och la inte märke till någon reklam, kanske det inte är igång än ^^

Medlem

Är det NÅN som vet hur reklamen ser ut i spelet?
Verkar som alla gnäller över att de har reklam i spelet och hur det förstör spelupplevelsen, men INGEN verkar ju veta hur det verkligen blir.
Är det strider i stadsmiljö blir det ju bara MER verkligt med reklam; stäng av datorn och gå en valfri promenad på 3km i er hemstad, räkna antal reklamskyltar ni ser.
Efter detta experiment borde alla konstatera att det är ganska naturligt med reklam i städer.
Så sköts det på ett någonlunda vettigt sätt så kommer det inte störa mig i alla fall.

Om t.ex. Alienware vill göra reklam för sina datorer i BF2142 så behöver de ju itne ha en skylt där det står "köp ny superduper 4ghz pentium" eller liknande, som verkligen INTE passar in; utan de kan ju formulera det istället som "Need better hardware?" eller vad fan som helst, som inte på något sätt förstör framtidsupplevelsen.

Jag vet inte, kan bli bra men kan bli skit.. men det vet man inte innan det händer....

sen fan vad alla gnäller om pengar Det ÄR dyrt att producera spel; Vissa SUper Nintendo-spel kostade 850kr på sin tid för LÄNGE sen; räknat med inflationen borde ju xbox/ps2/gc-spel idag vara uppe i runt 1500kr. Priserna har inte ökat nästan nånting på över 10 år, medans utvecklingskostnaderna skenar i höjden så fort det kommer bättre hårdvara.
Vill ni att de ska höja priset istället?

Men nej, de felsta vill inte betala alls utan tankar ner gratis istället, och sen gnäller över att spel är dåliga. Sen när utvecklarna försöka tjäna pengar på andra sätt så gnäller ni över att de är giriga

Medlem
Skrivet av [ThreeZool:

"]Har spelat hela dagen idag och la inte märke till någon reklam, kanske det inte är igång än ^^

Vänta du bara.....


signatur

PC = Olympics, Consoles = Special Olympics
PC Master race

Medlem
Skrivet av DrAbraham:

sen fan vad alla gnäller om pengar Det ÄR dyrt att producera spel; Vissa SUper Nintendo-spel kostade 850kr på sin tid för LÄNGE sen [...]

Jo, tack vare olaglig kartellbildning så hamnade priserna på den nivån. Hade inte med utvecklingskostnaden att göra. Bara ren girighet.

12
Skriv svar