Opera mini 4 - www browser för mobiltelefoner

Medlem
Opera mini 4 - www browser för mobiltelefoner

Tänkte tipsa er om det fenomenala programmet Opera mini 4. Denna mjukvara, som dessutom är gratis, använder man sig av för att surfa med mobiltelefonen på vanliga internetsidor.

I jämförelse med att wappa på sidor får du med detta program sidorna i dess helhet, som om du satt utmed en dator. Du kan om du vill välja att rotera skärmen och hålla telefonen vågrät när du surfar. Man kan även på ett enkelt sätt spara bokmärken och se surfhistorik, ett annat stort plus är att man kan synkronisera bokmärkena med dem på datorn.

Det kan låta krångligt att surfa på mobilen, men det går faktiskt otroligt bra, programmet är mycket användarvänligt! Internetsidan visas först i en översiktsvy, sedan kan du enkelt zooma in och ut och navigera runt på sidan med hjälp av styrkorset på mobiltelefonen. Har du inte 3g på telefonen går det faktiskt riktigt snabbt och smidigt med Edge (mellantingen mellans GPRS och 3G). Jag går inte in på djupare detaljer ang Opera mini, tänkte mer tipsa den icke invigde om dess existens.

Ett observandum utfärdas på att din mobiloperatör tar betalt beroende hur mycket datamängd du använder. Det rör sig dock inte om särskilt många kronor men jag höjer iallafall ett varningen finger så ingen tror att det bara är att surfa hur mycket man vill!

Mer information och download på programmets hemsida
Vill du testa hur programmet fungerar från dator finns en demonstration här

Opera mini får 8/10 användbara teknikhjärnor av mig!

#blogg

Medlem
Opera mini 4 - www browser för mobiltelefoner

Måste jag komma ihåg att installera


signatur

<Raven> I tried setting my hotmail password to penis.
<Raven> It said my password wasn't long enough. :(

Medlem

Coolt! Måste testas! Kul med betyg

Medlem

Kan mycket varmt rekommenderas. Använder programmet dagligen. Kostar ett par kronor per månad men det är det värt!

Betygen är helt personliga och mer bara en fingervisning i visuell form hur bra jag tycker om den sak jag skriver om! Hrmm, lät ju lagom omständigt.
Tack! Är det väl bättre att jag säger istället

1
Skriv svar