Microsoft skissar på ny konsol

Robot
Microsoft skissar på ny konsol
Medlem
Microsoft skissar på ny konsol

Next-next-gen <3


signatur

Don't tell me i got no life, im a gamer, i got millions.

Medlem

ganska uppenbart att dom måste börja skissa redan på den nu om den ska vara klar till next gen... tycker sony också borde börja med det.

Medlem

Hehe, nästa Xbox lär ha något liknande som Wii har. Alltså kontrollen! Men då kommer säkert Nintendo med äkta virtual reality istället

Medlem

Hoppas de lärt sig sin läxa efter de oehörda problem 360 har. Dagligen är det folk som är fly förbannade på mig för att deras 360 inte fungerar. Tycker MS har skött sin 360 mycket dåligt.


signatur

- I mean gaming journalists look bad just writing about stuff, but when you put them in front of a camera...a whole new dimension of bad is created.

Medlem
Skrivet av redmac:

Hoppas de lärt sig sin läxa efter de oehörda problem 360 har. Dagligen är det folk som är fly förbannade på mig för att deras 360 inte fungerar. Tycker MS har skött sin 360 mycket dåligt.

hoppas dom också fixar den röda dödscirkeln! Dock känns det som dom borde tagit reda på vad det beror på nu och fixar det till nästa gen
förhoppningsvis då

Inaktiv

Har inte nintendo redan försökt sig på VR-träsket?

Medlem
Skrivet av bizon:

Har inte nintendo redan försökt sig på VR-träsket?

Jepp och det gav användarna mest huvudvärk.


signatur

Gaming since 1986 and still going strong!

Medlem

virtual boy var ju inte riktigt virtual reality...bara 2d i 3d (konstigt).

Kommer en konsoll med riktig VR, alltså hjälm och shit så lär det nog bli rätt mäktigt.

För den sugne går det ju o köpa TrackIR och ett par skärmglasögon så har du VR i de spel som stöds, främst bil och flyg sims.


signatur

"AT LAST, SIR TERRY, WE MUST WALK TOGETHER."

Medlem

Mmmm... Virtual reality... Dreggel.

Skulle det komma till konsoll eller PC så skulle jag börja sälja ut mina inre organ för att köpa en.


signatur

Skippy R.I.P. 17/7 2006

Skägg.
10 Chambers

Jo, VR skulle kännas next-next-gen


signatur
Medlem

Bara dom inte stressar fram nästa konsol för fort, vill gärna hinna njuta av den här generation ett bra tag till..

Flakmonkey

Det beror nog på hur det går för 360n känns det som... eftersom Xbox inte blev någon jättesuccé jämfört med PS2 så var det ju viktigt för microsoft att vara första till den nästa generationen.... om situationen blir det omvända nu så bör väl inte MS ha så bråttom med att släppa en ny maskin

Medlem

Kanske inte, men dom vill nog gärna vara först nästa generation också. Och iom att det är microsoft så känns det mycket möjligt att dom skulle kunna släppa den, iaf enligt min personliga åsikt, alldeles för tidigt..

Medlem

Behold the future of Xbox!

Medlem

Har du en större version på den där?

Medlem
Skrivet av redmac:

Hoppas de lärt sig sin läxa efter de oehörda problem 360 har. Dagligen är det folk som är fly förbannade på mig för att deras 360 inte fungerar. Tycker MS har skött sin 360 mycket dåligt.

Jobbar du på GAME?

Inaktiv
Medlem

skulle tro att vi får se den här konsollen om 10 år eller nåt. Hoppas den blir väldigt bra.


signatur

-^-^--^-The sound of a bat cutting through space and time-^-^--^-

Medlem

10 år? Skämtar du eller? Max 5, och mer troligt 2-3 år innan nästa "generations skifte".


signatur

Varning, ovanstående text kan innehålla särskrivning.

Medlem
Skrivet av Wardancer:

10 år? Skämtar du eller? Max 5, och mer troligt 2-3 år innan nästa "generations skifte".

7år mellan ps2 och ps3
4år mellan xbox och 360

Hmmm, 5år, någon ?


signatur

Don't tell me i got no life, im a gamer, i got millions.

Inaktiv

Koncept prototyper gör väl dom flesta företag, förstår inte nyhetsvärdet, inget konstigt att dom smider planer på M$ dom vill ju ta över allt, snart är väl middags baconet DRM skyddat.

Medlem

Jo men utvecklingen har ju knappast saktat in...


signatur

Varning, ovanstående text kan innehålla särskrivning.

Medlem
Skrivet av BlackBurn:
Skrivet av redmac:

Hoppas de lärt sig sin läxa efter de oehörda problem 360 har. Dagligen är det folk som är fly förbannade på mig för att deras 360 inte fungerar. Tycker MS har skött sin 360 mycket dåligt.

Jobbar du på GAME?

nope


signatur

- I mean gaming journalists look bad just writing about stuff, but when you put them in front of a camera...a whole new dimension of bad is created.

Medlem
Skrivet av KlosterKatten:
Skrivet av Wardancer:

10 år? Skämtar du eller? Max 5, och mer troligt 2-3 år innan nästa "generations skifte".

7år mellan ps2 och ps3
4år mellan xbox och 360

Hmmm, 5år, någon ?

5år är helt möjligt, med tanke på hur utveklingen har gåt dom senaste åren

Sen apprå på VR system :heart:
[http://www.digibarn.com/collections/devices/vfx1-headgear-vr-...]

Den här leksaken köpte jag för en himmla massa år sen och lira Quake och Descent med Va rätt roligt, dyr var den inte heller. Kosta c:a 1500kr eller nått sånt på den tiden.

Medlem

Tycker inte titeln är speciellt passande.. Nu ändrar vi den!
"Microsoft skissar på en ny "datorkonsol"" Sådär ja! Nej, dags att sluta kanske

Medlem
Skrivet av Wardancer:

10 år? Skämtar du eller? Max 5, och mer troligt 2-3 år innan nästa "generations skifte".

2-3 år.. nja knappast.. för dem börjar tjäna pengar efter typ 3-4 år för då är tillverknings kostnaderna väldigt låga...

tror det blir 6-7år innan nästa Xbox... För MS vill tjäna in lite av alla pengar dem förlorat hitils

Samma gäller Sony

Skrivet av spiken:

Jo, VR skulle kännas next-next-gen

Är VR per definition löjliga glasögon?

Knappast. Mainstream-VR finns redan i var mans hem

Inaktiv

vr är the matrix...koppla in datorn i the brain


signatur

*9/11* är fejk....dom sprängde sig själva...
stackars osama...jagad för ingenting...

Medlem

Många säger VR, som next-gen, men vad har vi efter next-gen efter de? spekulationer någon?

12
Skriv svar