Linux till Playstation 3 genom Terrasoft

Robot
Linux till Playstation 3 genom Terrasoft
Inaktiv
Linux till Playstation 3 genom Terrasoft

nice som fan!


signatur

/_\_/_\
/_\

Medlem

Lajnux, skulle bytt till det för längesen om det inte var för "Games for Windows" bs.

Och nej, jag tänker inte skaffa linux o använda keffa windows emulatorer.


signatur

Don't tell me i got no life, im a gamer, i got millions.

Medlem

"A Fedora/RPM-based, 32-64-bit operating system, YDL v5.0 breathes new life into old hardware and offers a healthy, happy MS and virus free computer. YDL offers a full complement of internet, office, and multi-media applications as well as foundation code development and server tools. With greater than 1500 packages, there is something for everyone." <-- Fedora suger ganska rejält.


signatur

(batsman) Det enda som är större än njutningen av ett avklarat arbete, är att skjuta upp det till morgondagen.

Medlem

tjo men jag skulle inte ropa hej än, freeware och öppna system går tvärt emot allt vad Sony heter, kan hända att maskinen kommer ut och att de lägger locket på vad gäller detta.

Medlem
Skrivet av Dumlen:

"A Fedora/RPM-based, 32-64-bit operating system, YDL v5.0 breathes new life into old hardware and offers a healthy, happy MS and virus free computer. YDL offers a full complement of internet, office, and multi-media applications as well as foundation code development and server tools. With greater than 1500 packages, there is something for everyone." <-- Fedora suger ganska rejält.

Varför suger Fedora ganska rejält..?

Medlem
Skrivet av Rampager:
Skrivet av Dumlen:

"A Fedora/RPM-based, 32-64-bit operating system, YDL v5.0 breathes new life into old hardware and offers a healthy, happy MS and virus free computer. YDL offers a full complement of internet, office, and multi-media applications as well as foundation code development and server tools. With greater than 1500 packages, there is something for everyone." <-- Fedora suger ganska rejält.

Varför suger Fedora ganska rejält..?

Ingen aning, men i mitt fall gillar jag inte distar som kör RPM:er. Sååå mycket smidigare att köra något som har vettigt pakethantering, t.ex. Gentoo, Ubuntu/Debian eller valfri *BSD dist.

Men jag är ändå glad någon/några orkat kämpa och fixat Linux till PS3an ;D

Inaktiv

Betyder detta att vi kommer kunna skapa eget content till ps3?

Medlem

Äntlingen blir det kanske lite tryck på Adobe att fixa en fungerande flash-version för Linux

Edit: Btw, Sony investerar i användarvänlig Linuxutveckling? Ljusa tider!


signatur

Aj, dina ögon!

Medlem
Skrivet av benjiman:
Skrivet av Rampager:
Skrivet av Dumlen:

"A Fedora/RPM-based, 32-64-bit operating system, YDL v5.0 breathes new life into old hardware and offers a healthy, happy MS and virus free computer. YDL offers a full complement of internet, office, and multi-media applications as well as foundation code development and server tools. With greater than 1500 packages, there is something for everyone." <-- Fedora suger ganska rejält.

Varför suger Fedora ganska rejält..?

Ingen aning, men i mitt fall gillar jag inte distar som kör RPM:er. Sååå mycket smidigare att köra något som har vettigt pakethantering, t.ex. Gentoo, Ubuntu/Debian eller valfri *BSD dist.

Men jag är ändå glad någon/några orkat kämpa och fixat Linux till PS3an ;D

Valet är ditt, jag har alltid varit nöjd när jag kört Redhat / Fedora.

Skrivet av g4bb3h:

tjo men jag skulle inte ropa hej än, freeware och öppna system går tvärt emot allt vad Sony heter, kan hända att maskinen kommer ut och att de lägger locket på vad gäller detta.

Är nog tyvärr böjd att hålla med. Vore helt enkelt för bra för att vara sant. Om de ska stödja fri programvarautveckling, opensource och hela baletten till konsollen så hade de nog gått ut med detta redan.
Men man kan alltid hoppas. Kommer det en PS3-version av linuxbaserade XboxMediaCenter så köper jag konsollen direkt enbart för det. Det programmet är guld i HTPC sammanhang och Xbox 1 varianten lider numera av problem då den gamla maskinhårdvaran inte har kraft dekoda de senaste formaten.

Inaktiv
Skrivet av FosterVattenKraft:
Skrivet av g4bb3h:

tjo men jag skulle inte ropa hej än, freeware och öppna system går tvärt emot allt vad Sony heter, kan hända att maskinen kommer ut och att de lägger locket på vad gäller detta.

Är nog tyvärr böjd att hålla med. Vore helt enkelt för bra för att vara sant. Om de ska stödja fri programvarautveckling, opensource och hela baletten till konsollen så hade de nog gått ut med detta redan.
Men man kan alltid hoppas. Kommer det en PS3-version av linuxbaserade XboxMediaCenter så köper jag konsollen direkt enbart för det. Det programmet är guld i HTPC sammanhang och Xbox 1 varianten lider numera av problem då den gamla maskinhårdvaran inte har kraft dekoda de senaste formaten.

Håller med.
Jag är ärligt inte särskilt sugen på en PS3 alls men om denna möjlighet finns så är det mycket möjligt att jag köper en PS3 bara för att få tillgång till communityn som troligen kommer bli rätt lik den som xboxen har. Sen att jag får en konsoll på köpet ser jag ju inte negativt på. Däremot om jag ska köpa en konsoll för enbart spelandets skull (vilket jag tvivlar på att jag gör) så blir det nog 360 eller wii.

Medlem

Jag fattar inte vad man ska ha en webbläsare i en konsoll för, inte heller varför man ska ha ett OS i den.


signatur

Besök Patch Is Online för väldigt svala spelrecensioner.

Inaktiv
Skrivet av Boomer:

Jag fattar inte vad man ska ha en webbläsare i en konsoll för, inte heller varför man ska ha ett OS i den.

Man ska ha ett OS för att kunna starta den kanske?...


signatur

/_\_/_\
/_\

Medlem

Att ha den öppen för hemmakodare skulle nog vara det smartaste jag hört från ett stort företag på länge. Fan va coolt om det skulle växa upp en community liknande demogrupper till c64:an. Massvis med smarta grabbar som plockar fram det bästa som den unika processoruppbyggnaden ger. Kan det verkligen vara möjligt att dom kan vara så smarta.


signatur

once there was a time when games had soul, games had character.
it wasn't all about graphics, it wasn't all about capitalism.

Flakmonkey

Nu har jag ingen större koll på termerna här men Sony har ju tidigare sagt att man kommer kunna köra homebrew på Linux... och det är väl egenutvecklad mjukvara?

Medlem
Skrivet av FosterVattenKraft:

Är nog tyvärr böjd att hålla med. Vore helt enkelt för bra för att vara sant. Om de ska stödja fri programvarautveckling, opensource och hela baletten till konsollen så hade de nog gått ut med detta redan.
Men man kan alltid hoppas. Kommer det en PS3-version av linuxbaserade XboxMediaCenter så köper jag konsollen direkt enbart för det. Det programmet är guld i HTPC sammanhang och Xbox 1 varianten lider numera av problem då den gamla maskinhårdvaran inte har kraft dekoda de senaste formaten.

Amen to that!
XBMC är helt underbart, och om PS3 kan köra det och koda av H264 ordentligt (vilket ju inte gamla xbox pallar) är det ett givet köp. Kan man sen spela någon gång ibland också så är ju det trevligt

1
Skriv svar