Anime: Death Note

Medlem
Anime: Death Note

Huvudpersonen i Death note heter Yagami Light. En 17 årig kille som är extremt intelligent och totalt uttråkad vad gäller allt som har med skolan att göra. Så en dag hittar Light en mystisk anteckningsbok -"Death note". Enligt bokens instruktioner kan användaren mörda vem denne vill sålänge han eller hon vet offrets namn samt utseende. Light är såklart skeptisk till en början och tror det hela är ett skämt. Men efter att ha provat skriva namnen på två brottslingar som är på nyheterna måste han erkänna att boken är verklig. Light inser bokens potential och bestämmer sig för att bli "guden av den nya världen". Detta genom att döda alla brottslingar, och andra människor som kommer i hans väg, med hjälp av bokens kraft.

Death note är en otroligt gripande och psykologisk katt och råtta-lek. Serien sändes mellan 2006-2007 i japan och har sammanlagt 37 avsnitt. En av de bästa animen jag sett!

För dig som är intressead finns mer information på Deathnote.tv
9/10 nygräddade teknikhjärnor får Death Note av mig.

#blogg

Medlem
Anime: Death Note

Rätt old, följde den från avsnitt 1 och frammåt (den fanns ju redan i manga form dessutom och utgiven), den släpptes ju gratis så att vem som helst fick rella utan att det var illegalt i början. Måste dock säga att slutet är grymt dåligt vilket även gäller för många delar som händer i den senare biten av serien. Oh well. Den var rolig att följa i början under vars tid även jag ansåg den vara den bästa animen.

Medlem

Death Note och Hellsing OVA'n är de enda animerna jag kollat på, men Death Note glömde jag bort vid avsnitt 15, hade mycket annat då. Ska börja kolla igen tänkte jag. Bra skrivet.

1
Skriv svar