BF2142 skickar oklara uppgifter över nätet

Robot
Medlem
BF2142 skickar oklara uppgifter över nätet

Hihi, inget köp för mig


signatur

Don't tell me i got no life, im a gamer, i got millions.

URK
Medlem

undra om vad EAfansboys säger om detta nu då.


signatur

Intel Core i7-920 Processor ATI Radeon HD 5770 Gigabyte Technology Co., Ltd. X58A-UD7 64-bit Windows 7 6gb ram

Inaktiv

De borde ju släppa spelet billigare isf....
Om de ska pumpa in massa reklam pengar, fast är ingen inbiten BF player eller står de för servrar? Då är det väl ok ^^

Medlem

Nån som har bilder på reklamen ingame? vore kul att se vad man missar

Medlem

Haha, inte helt oväntat. Jag gillade DICE cream

Inaktiv

tydligen ska dom skicka tillbaka information om länkar man besöker eller något sånt, dock inte säker.

Skägg.
10 Chambers

Dice dementerar uppgifterna på BF2142.se


signatur
Medlem

Skulle också gärna vilja se hur reklamen ser ut i spelet..

Inaktiv

Ja, vad ska man säga? Heja BF2!


signatur

Serious Rabarber Squad, Kravlöst i BF2 sen 2005
Spasdar: Aldrig att Starforce _förstör_ hårdvaran

URK
Medlem

spyware med ett anat namn är fortfarnade spyware.


signatur

Intel Core i7-920 Processor ATI Radeon HD 5770 Gigabyte Technology Co., Ltd. X58A-UD7 64-bit Windows 7 6gb ram

Medlem

Spelet skickar ju bara tillbaka information om vilken reklam som visas så att dom vet vem som ska betala vem. Det är väl inget märkvärdigt? Har varit likadant i andra spel som hafs reklam i sig.

Medlem

DICE ansende försvagas för varje dag.


signatur

- I mean gaming journalists look bad just writing about stuff, but when you put them in front of a camera...a whole new dimension of bad is created.

Medlem
Inaktiv
Citat:

De senaste dagarna har det gått rykten om att det skall ha funnits spyware i spelet Battlefield 2142. Man har sagt att programmet skall skicka information om dina surfvanor samt vilka reklamer du mest tittar på.

DICE har nu dementerat dessaa falska rykten och att det skulle finnas något spywareprogram i Battlefield 2142.

Jag har samtalat med John Hargelid från DICE, läs mer.

Efter en diskussion om rykterna att det skall ha funnits spywareprogram i Battlefield 2142 kan vi konstantera att det inte är ett spywareprogram.
John berättade för mig att det är en inbyggd modul i spelet som enbart är aktiv under tiden du spelar, detta för att se statistiken på reklamen som kommer finnas i Battlefield 2142.

John säger att det inte finns några som helst kopplingar till spywareprogram och att programmet inte skickar information om dina surfvanor. Den information som skickas till DICE/EA har alltså inget med dina personliga surfvanor att göra.

För att klargöra ryktet på ett bra sätt, det skickas ingen information om dina surfvanor och det är enbart aktivt när du spelar Battlefield 2142 och det skickas alltså enbart statistik från reklamen i Battlefield 2142.

Inaktiv

Ta det där uttalandet med en till två matskedar salt.


signatur

Serious Rabarber Squad, Kravlöst i BF2 sen 2005
Spasdar: Aldrig att Starforce _förstör_ hårdvaran

Inaktiv

Vem vill ha ett spela som segar ner ens internet med att skicka iväg information om reklam för en vara som man köpt? BF2142 kan fara åt helvete.


signatur

/_\_/_\
/_\

Medlem
Skrivet av Meshii:

De borde ju släppa spelet billigare isf....
Om de ska pumpa in massa reklam pengar, fast är ingen inbiten BF player eller står de för servrar? Då är det väl ok ^^

De står för Rankade servrar, sen kan man hyra rankade servrar via vissa företag.

Orankade servrar kan vem som helst sätta upp och jag tror inte EA hostar några såna heller.


signatur

bäst

Bt
Medlem

Säga vad man vill om DICE, men jag tror inte de är så pass korkade att de tar med spyware i sina spel.


signatur

[http://palmblad.inara.nu] Min webbsida...

Inaktiv

ja litar inte ett skit på varken ea eller va dice säger
sedan va fan är detta för stil att hålla på med reklam i spel och kommer de att hjälpa till att kunden får varan för ett lägre pris
nä vill ja ha reklam så kan ja bara slå på tv eller radion dom är gratis och kostar mej inte ett skit ska dom ha reklam i spel så ska de vara till samma pris.

och detta spelet gav FZ en 4 kanske är tid att titta över denna 4an

Medlem

konspirations teorierna haglar märker jag..


signatur

quod similis saporem blandeque coruscant

Medlem

Min fråga är om det visas reklam när skribenter recenserat spelet? När och hur visas reklamen? Kommer den förstöra spelupplevelsen?

Jag har hört att det skulle användas ingame reklam i BF2142 men jag har inte någonstans läst hur detta ser ut eller fungerar.

Medlem

Håller med orka reklam i ett fullprisspel.

URK
Medlem
Skrivet av Notumforce:

konspirations teorierna haglar märker jag..

varför tror du inte på fakta EA/dice har själva sakt att de skickar med ett pogram som kollar dej när du spelar men de har inte sakt ricktig vad de kollar. reklam rent fakt messigt så kommer reklamen över till din dator så går den via ditt internät mera som skickas desså större belastning = mera lagg och högre ping.


signatur

Intel Core i7-920 Processor ATI Radeon HD 5770 Gigabyte Technology Co., Ltd. X58A-UD7 64-bit Windows 7 6gb ram

Medlem

Vilken port skall denna infon skickas på. Kanske man kan blocka den om man nu skulle vilja göra det.


signatur

Allvarligt talat!

Medlem
Skrivet av URK:
Skrivet av Notumforce:

konspirations teorierna haglar märker jag..

varför tror du inte på fakta EA/dice har själva sakt att de skickar med ett pogram som kollar dej när du spelar men de har inte sakt ricktig vad de kollar. reklam rent fakt messigt så kommer reklamen över till din dator så går den via ditt internät mera som skickas desså större belastning = mera lagg och högre ping.

Reklamenar byts ju inte hela tiden. Dom kanske byte byter en gång i veckan eller i månaden.

Inaktiv
Skrivet av Bt:

Säga vad man vill om DICE, men jag tror inte de är så pass korkade att de tar med spyware i sina spel.

men nu så är de inte DICE som styr utan de är EA och dom är ju fan inte kloka på något sätt
de har blivit som många säker har befarat att DICE har sålt sig till fan själv och ser så ut som dom har rätt

Inaktiv

Asså... hur kan man va säker på allt jo det finns virus i alla spel nu för tiden ! säkerhets system som skickar iväg "Records" att vi fick en liten annons i spelet osso kommer det till Ea skulle det va dåligt ? varfer i helvete skulle DICE sumpa hela spelet som har kostat en massa ?! kan man lita på dom ?! först säger dom att det finns hackare i säkerhets systemet och sen säger dom att det inte finns är det en hacker som sa det ?! ville dom latcha elr ville dom sumpa allt det är frågar saken är det jag spelar inte det tills jag får en förklaring från EA och över 1000 spel affärer om detta

Inaktiv

Tänk om Dice var lika uppmärksamma på att lyssna på andra klagomål.

Medlem

EA gör numera allt bara för att tjäna pengar!


signatur

Hette förut :FRAGstealer

Skriv svar