Battlefield 2142 uppgraderat

Robot
Medlem
Battlefield 2142 uppgraderat

dagens garv kom där

Medlem

Haha!, inte så värst oväntat, var berädd på ett x antal till patcher innom de närmsta 3 veckorna.

Inaktiv
Skrivet av Daniel_Met:

Haha!, inte så värst oväntat, var berädd på ett x antal till patcher innom de närmsta 3 veckorna.

Eller inga alls.


signatur
Medlem

Ja ni kan väll bestämma er för om ni vi ha patchar eller ej och sen komma tillbaka och klaga

Inaktiv
Skrivet av PheoniX_VII:

Ja ni kan väll bestämma er för om ni vi ha patchar eller ej och sen komma tillbaka och klaga

Hade hellre sett inga patcher och ett fungerande spel som de lovat då spelet gick guld för ett tag sen...


signatur

/_\_/_\
/_\

Medlem
Skrivet av snyft:
Skrivet av PheoniX_VII:

Ja ni kan väll bestämma er för om ni vi ha patchar eller ej och sen komma tillbaka och klaga

Hade hellre sett inga patcher och ett fungerande spel som de lovat då spelet gick guld för ett tag sen...

väx upp..............


signatur

AMD 64 x2 3800+ 2.2Ghz(Klockad): 3Gb DDR Dual channel: Geforce 8800GT, Soundblaster X-FI Music

Inaktiv
Skrivet av snyft:
Skrivet av PheoniX_VII:

Ja ni kan väll bestämma er för om ni vi ha patchar eller ej och sen komma tillbaka och klaga

Hade hellre sett inga patcher och ett fungerande spel som de lovat då spelet gick guld för ett tag sen...

precis så det skall vara!


signatur

i7-4770K @4.3GHz, 16GB RAM, 120GB SSD + 5TB, GTX 780 3GB VRAM, 24" 144Hz 3D, Win8.1 PRO

Inaktiv

jag fattar itne vissa, i BF2 gnällde alla på att patchningen tog en jävla tid, nu kom det en patch innan spelet har varit ute och så gnälls det på det.

Har ni inget bättre för er än att whina!! -.-

Medlem
Skrivet av FortranNewbie:
Skrivet av snyft:
Skrivet av PheoniX_VII:

Ja ni kan väll bestämma er för om ni vi ha patchar eller ej och sen komma tillbaka och klaga

Hade hellre sett inga patcher och ett fungerande spel som de lovat då spelet gick guld för ett tag sen...

väx upp..............

Japp, spel som är snabbutvecklade och måste patchas i 3 år för att kompensera förlorad tid. Det är lite som att gömma arbetslöshet i plusjobb...


signatur

Too real to be a dream, too painful to be a nightmare.

Medlem
Skrivet av [ThreeZool:

"]jag fattar itne vissa, i BF2 gnällde alla på att patchningen tog en jävla tid, nu kom det en patch innan spelet har varit ute och så gnälls det på det.

Har ni inget bättre för er än att whina!! -.-

Ok, det är bra att dom är snabba att patcha. Men att dom måste patcha redan nu känns lite dåligt. Känns lite som dom inte hann färdigt och fortsätter utveckla. Håller helt med hipshot.

Inaktiv
Skrivet av Dvorak:
Skrivet av [ThreeZool:

"]jag fattar itne vissa, i BF2 gnällde alla på att patchningen tog en jävla tid, nu kom det en patch innan spelet har varit ute och så gnälls det på det.

Har ni inget bättre för er än att whina!! -.-

Ok, det är bra att dom är snabba att patcha. Men att dom måste patcha redan nu känns lite dåligt. Känns lite som dom inte hann färdigt och fortsätter utveckla. Håller helt med hipshot.

Så du gnäller över att dom fortsätter leta buggar efter spelet har gått guld?

vad ska dom göra? ta en paus på 2 månader innan dom fortsätter?

Inaktiv
Citat:

We are all very excited with the release of Battlefield 2142 this week. Like you we are eager to play online and start collecting our Dog Tags.

To be more proactive in our patching we are releasing a 1.01 patch to address a performance issue. This is a small patch, but well worth the stability it will give. Battlefield 2142 will notify you at the login screen if there is a newer version of BF2142 out. EA Downloader will then start if you have it installed. We are doing everything possible to ensure the best experience for BF2142’s first patch and appreciate your understanding.

-DICE Live Team

http://www.BF2142.se/?m=single&id=67

Medlem

är det inte många bra spel som blivit "premiärpatchade" ? och snälla kan inte folk bara lägga av med anti EA? Dom får nog vad dom förtjänar i slutändan endå. Och det får vi nog med...

"Here we go again on our own.... this will be the last patch i ever own...."


signatur

Nämen!

Medlem

Jag har instalerat patchen. Vid spel på multiplayer server slängs jag ut ur min EA login efter ett par minuter. Inte till skrivbordet men till första inloggningen till EA kontot. Jävligt irriterande. Hade inga problem med demot däremot. Singelplayer fungerar dock.
Vad GÖR MAN!!!

Medlem

HAHAHA! patchat innan releasedatum! Som sagt, dagens garv.

Medlem
Skrivet av [ThreeZool:

"]jag fattar itne vissa, i BF2 gnällde alla på att patchningen tog en jävla tid, nu kom det en patch innan spelet har varit ute och så gnälls det på det.

Har ni inget bättre för er än att whina!! -.-

Nr1 EA fanboy! Fan va du ligger i...vi får väl gnälla hur mycket vi vill!


signatur

PC = Olympics, Consoles = Special Olympics
PC Master race

Medlem

Yeeha!!! VIVA LA REVOLUTION!!!!


signatur

ASUS Z87 Deluxe - 4770K 4,4GHz@1,25v - Noctua NH-D14 - GTX780 DCII@1241 - XMS3 8Gb 1600MHz - Asus Xonar Phoebus - OCZ Vertex Max IOPS 240Gb

Medlem

Patchat innan releasedatum inget nytt och det har kommit verkar det som men inte i sverige.


signatur

Ah, yes. 'Reapers.' The immortal race of sentient starships, allegedly waiting in dark space. We have dismissed that claim

Medlem
Skrivet av [ThreeZool:

"]

Skrivet av Dvorak:
Skrivet av [ThreeZool:

"]jag fattar itne vissa, i BF2 gnällde alla på att patchningen tog en jävla tid, nu kom det en patch innan spelet har varit ute och så gnälls det på det.

Har ni inget bättre för er än att whina!! -.-

Ok, det är bra att dom är snabba att patcha. Men att dom måste patcha redan nu känns lite dåligt. Känns lite som dom inte hann färdigt och fortsätter utveckla. Håller helt med hipshot.

Så du gnäller över att dom fortsätter leta buggar efter spelet har gått guld?

vad ska dom göra? ta en paus på 2 månader innan dom fortsätter?

Ok, först av allt gnäller jag inte. Jag bara säger min synpunkt. För det andra, lägg ner med sarkasmen. Chilla bara

Jag säger inte att det är dåligt att dom fortsätter fixa buggar, det är ju bra. Det uppstår alltid nya buggar med ny hårdvara t ex. Men om dom släpper spelet med buggar och bara tänker att dom ska fixa dom sen så känns det väldigt fel. Eller är det bara jag som tycker så? Hellre vill jag ha ett spel som putsas lite extra och tar någon/några månader till än att spelet ska komma ut när det är 90% klart och så kommer patchar som ska fixa det senare.

Inaktiv
Skrivet av [NympH:

"]

Skrivet av [ThreeZool:

"]jag fattar itne vissa, i BF2 gnällde alla på att patchningen tog en jävla tid, nu kom det en patch innan spelet har varit ute och så gnälls det på det.

Har ni inget bättre för er än att whina!! -.-

Nr1 EA fayboy! Fan va du ligger i...vi får väl gnälla hur mycket vi vill!

Det där var dagens garv däremot.. Bara för att man väljer att inte lyncha EA med resten av mobben är man autmatiskt en fanboy

som sagt.. väx upp barn

Inaktiv

HAHAHAHAHAHAHAHAHAHHHAHAHAHA

Då börjar det igen

Inaktiv

Det som är skönt att veta är att alla häcklare och Whinare är morgondagens stjärnutvecklare och kommer inom loppet av fem år att leverera totalt buggfria spel till oss alla som sitter och lider (NOOOT) oss igenom patchningen av BF 9142 1.0.3.56 och vi kommer att prisa dem alla och höja dem till sky......Ja eller hur, för det kommer ju att hända HAHAHAHAHA

Inaktiv

wtf? varför upptäcktes inte det här i bugtestet? (betan).

Inaktiv

kanske för att det inte dök upp förens en senare build, man kan ta bort en och en annan dyker upp som man itne har räknat med, så funkar faktiskt avancerad program som har flera tusen rader av kod att hålla koll på.

Medlem

Fast när ett spel går Guld då blir det väl inga fler builds. Tror inte heller att dom tar en ny build efter testandet (inte official betatesten, dom har säkert gjort fler sen dess), det förstör ju bara anledningen till varför det finns buggtestning, för du har ju helt rätt ThreeZool, tar man bort en så dyker det ofta upp en ny. Dåligt testande av spelet tycker iaf jag.

Och jag hoppas jag blir nästa generations utvecklare, läser C# DirectX nu

JB
Medlem
Skrivet av [ThreeZool:

"]Har ni inget bättre för er än att whina!! -.-

Heh

Har du inget bättre för dig, än att whina på de som whinar på EA/BF2142.

Inaktiv
Skrivet av Dvorak:

Och jag hoppas jag blir nästa generations utvecklare, läser C# DirectX nu

Vad kul, då blir det dig man kommer kasta skit på så småningom när det kommer buggiga spel

Medlem

Jodå, har redan börjat ta emot preorders. Skicka det till eatshitnoobs at hotmail dot com

PS. Skicka inte några mail dit. Vet inte ifall det är någon som har den addressen

Inaktiv

Jag är faktiskt glad över att folk whinear på EA/DICE, det syns faktiskt, och det får dom att jobba på för att förbättra sitt rykte.
Jag är ingen EA-Fanboy men väl en Battlefieldnörd. Tycker inte det finns några spel som kommer upp i den klass som BF-serien har, när det gäller onlinepangande. Så whinea på för tusan, det ger dem eld i röven, utan er hade vi förmodligen inte fått se nån patch så här tidigt. För som de skrev: "To be more proaktive in our patching". Vilket innebär att de faktiskt sett, och lyssnat, till allt gnäll...Som många ggr varit helt befogat. Själv är jag glad över att de gjort BF2142 på ett knappt år, en bra bedrift.


signatur

God coded the world in six days

12
Skriv svar