Neverwinter Nights 2 färdigt, går guld

Robot
Medlem
Neverwinter Nights 2 färdigt, går guld

Yes! Då får man stänga in sig hela den helgen. Hoppas Collectors Edition ringen passar på något finger. Såja, nu har jag skrivit upp datumet på mini-whiteboarden i mitt rum.

NWN2, eh? Jag har inte mycket tro för nutida crpgn, men vi får väl se om det blir något av det.

Inaktiv
Skrivet av peak_performance:

NWN2, eh? Jag har inte mycket tro för nutida crpgn, men vi får väl se om det blir något av det.

Precis vad jag tänkte! Alla riktiga, väldgjorda och stämningsfulla rollspel kom för flera år sen från bolag som Interplay, Troika, Black Isle osv.

Jag har noll förväntningar på NWN2. En ganska bra inställning mot spel.


signatur

Serious Rabarber Squad, Kravlöst i BF2 sen 2005
Spasdar: Aldrig att Starforce _förstör_ hårdvaran

Inaktiv

ÄNTLIGEN!

Nu ska jag bara förbereda mig innan det kommer...men som sagt, frågan är om de kommer att infria de otroligt stora förväntningar som folk har på det.

Medlem
Skrivet av SgtKelly:

Alla riktiga, väldgjorda och stämningsfulla rollspel kom för flera år sen från bolag som Interplay, Troika, Black Isle osv.

Obsidian är i princip Black Isle


signatur

"That's the second biggest <object here> I've ever seen!"

Skrivet av w4rhog:
Skrivet av SgtKelly:

Alla riktiga, väldgjorda och stämningsfulla rollspel kom för flera år sen från bolag som Interplay, Troika, Black Isle osv.

Obsidian är i princip Black Isle

Minus några av de viktigaste, bland annat Tim Cain. Dessutom övertygade de inte direkt med KotOR 2: The Sith Lords, även om de var bättre än ettan. Railroading ftw!

Nej, imo var det Troika som var Black Isle. Den sista bra, stora rollspelsutvecklaren nu när man inte kan lita på Bioware längre.

Skrivet av anon_267:
Skrivet av peak_performance:

Nej, imo var det Troika som var Black Isle. Den sista bra, stora rollspelsutvecklaren nu när man inte kan lita på Bioware längre.

Han kanske syftade mer på det faktum att flera av de anställda på Black Isle tog anställning på Obsidian istället.

Må så vara, men de viktigare medlemmarna (imo) gick till Troika. Som visat sig vara mycket mer kompetenta

Inaktiv

troika, gick inte dom konkurrs med sista spelet vampires bloodlines? som förutom det var sjukt buggigt...bara undrar ihh

Medlem
Skrivet av wikipedia:

In early 2005, Troika ran into financial trouble, and was eventually forced to lay off all its staff and begin selling assets. Troika's founders have stated, however, that it is possible that the company will eventually "regroup" but unlikely. Ex-Troika staff have been picked up by the following companies: Activision, Day One Studios, Mythic Entertainment, Obsidian Entertainment, Point of View, Seven Studios, Sony Computer Entertainment, Swingin' Ape, Turtle Rock, and Treyarch.


signatur

"That's the second biggest <object here> I've ever seen!"

Inaktiv
Skrivet av peak_performance:

Den sista bra, stora rollspelsutvecklaren nu när man inte kan lita på Bioware längre.

/ironi på
Mästare! Jag känner att pessimismen är stor i denna.
/iron av

Vi får väl se vad det blir av NWN2. Tyckte man om 1:an så kommer man nog med största sannolikhet gilla 2:an. Och andra sidan kommer inte NWN till sin fulla rätt förrän man spelar det med andra på en PW.

Medlem

Yay! Har väntat länge på det här

Skrivet av w4rhog:
Skrivet av wikipedia:

In early 2005, Troika ran into financial trouble, and was eventually forced to lay off all its staff and begin selling assets. Troika's founders have stated, however, that it is possible that the company will eventually "regroup" but unlikely. Ex-Troika staff have been picked up by the following companies: Activision, Day One Studios, Mythic Entertainment, Obsidian Entertainment, Point of View, Seven Studios, Sony Computer Entertainment, Swingin' Ape, Turtle Rock, and Treyarch.

Vissa gick från Troika till Obsidian, ja. Tim Cain var inte bland dem. Ej heller de två andra som Wikipedia listar som "key members" från Black Isle.

Skrivet av slipperhero:

/ironi på
Mästare! Jag känner att pessimismen är stor i denna.
/iron av

När det gäller rollspel, ja. För det ser verkligen dött ut på horisonten, som istället är full av action-rpg:n och annat dylikt.

Medlem

Hehe, det ante mig, eftersom "Rope Kid" (lead designer) åkte på två veckors semester (hysh hysh!) i lördags

Medlem

Bokade faktiskt spelet en timme innan denna nyheten kom, ser fram emot detta


signatur

Don't tell me i got no life, im a gamer, i got millions.

Inaktiv
Skrivet av dafuu1:

troika, gick inte dom konkurrs med sista spelet vampires bloodlines? som förutom det var sjukt buggigt...bara undrar ihh

Så sant så. Med sista officiella patchen har jag aldrig haft några egentliga problem, men det finns även inofficiella patchar av fans som rättar till de flesta buggar som fanns kvar.

Jag hoppas och vill att NWN2 ska vara bra - men jag vågar definitivt inte förbeställa.

1
Skriv svar