Demoversion av Gears of War ej aktuell

Robot
Medlem
Demoversion av Gears of War ej aktuell

Snacka om att vilja leva på all hype för att sälja spelet. Ett demo skulle ju kunna visa på brister och tappa köpare även om spelet skulle vara riktigt bra. Då det är mycket fler som blir besvikna på ett hypat spel, då dem väldigt sällan kan leva upp till hypen, även om spelet inte på något sätt är dåligt så kanske det inte är så häftigt som hypen vill att vi ska tro.

Ju mer hype desto mindre vill man visa helt enkelt.


signatur

Varning, ovanstående text kan innehålla särskrivning.

Medlem

Dom vågar nog inte släppa ett demo för det lär knappast leva upp till hypen som detta spel har.

Medlem

inget köp då för mig förstår inte varför vissa utvecklare har en sån konstig syn på demos antigen före eller efter, det är ju bara gratis PR och de verkar ju så säkra på detta spel, alla snackar om grafiken osv att det är det snyggaste spelet i år. Varför itne då då släppa nåt kort skit som bara man kan spela och uppleva med egna ögon ?

Sorry men jag tänker inte slösa 600kr bara för det är snygg grafik jag vill ha ett spel som håller också inte ett som man tröttnat på efter några timmars spelande.

Medlem

Hahaha, de är visst inte så självsäkra när det kommer till kritan. Så man bäddar får man ligga.

Eller för att det tar flera månader och massor av pengar att utveckla ett demo? Jag har full förståelse för att de istället väljer att släppa spelet tidigare. Att det skulle vara ett tecken på svaghet att demo inte släpps är bara struntprat.

Medlem
Skrivet av peak_performance:

Eller för att det tar flera månader och massor av pengar att utveckla ett demo? Jag har full förståelse för att de istället väljer att släppa spelet tidigare. Att det skulle vara ett tecken på svaghet att demo inte släpps är bara struntprat.

Knappast, demo är inget svårt alls om man bara vill.

Inaktiv

Sen är det ju så att långt ifrån alla spel som lanserats har funnits till hands på demo innan release.


signatur

"Jesus loves me yes I know"

Medlem

Jag testar helst innan jag köper, tacksåmycket... Inget köp alltså (om jag inte kan testa hemma hos en bekant vill säga).


signatur

- r4z0r -

Medlem

Epic har nog sakt en miljon gånger att dom inte vill slösa bort tid med en demo. Tycker det är bättre att dom struntar i en demo och gör hela spelet mycket bättre, och att dom tar bort så många buggar som möjligt.


signatur

-^-^--^-The sound of a bat cutting through space and time-^-^--^-

Inaktiv

Aldrig i livet att jag köper grisen i recensionssäcken. Dom verkar ha nåt att dölja upplever jag det som också.

Medlem

Äh larv... det är inget tecken på svaghet. Helt enkelt girighet, det kostar pengar och tid att göra ett demo. Dem som tror att demo är enkelt att bara fixa till, vet inte vad ni snackar om. Även fast det är samma spel, så är sällan demo bara en "del" av spelet. Man måste bygga upp den från topp till tå. Som ett eget litet mini spel. Som några sagt här, bra att dem satsar tiden på fixa buggar och optimera så mycket som möjligt. Ni som vill testa, gå in på game butiken och testa där. Eller är ni för lata??


signatur

Asus Prime B550-PLUS|AMD Ryzen 3600@4200mhz (DIY Vattenkylning)|Asus Geforce RTX 2070 Super Dual EVO|16GB CORSAIR DDR4 3200mhz|Creative SB-Z|
HP-OMEN Laptop med Core I7 8750-GTX1070-16GB ram-17" 120hz IPS|PS5 Dual Sense (ingen ps5, använder på pc)

Flakmonkey

Så fort man inte släpper ett demo så måste spelet suga? hihi, underligt att vi har några bra spel då överhuvudtaget... Och det här gäller enbart för ett demo innan spelet släpps, Rein vet ju inte själv om det kommer något efteråt men chansen är nog rätt stor

Medlem

Inget demo behöver inte betyda att spelet är dåligt. Men med tanke på all hype så vill man nog undvika att folk ser att inet riktigt allt kanske är sant innan de köpt spelet. Vilket inte betyder att det är dåligt på något sett men ett spel med denna nivån av hype gör ju att många kommer bli besvikna även om spelet är riktigt bra.


signatur

Varning, ovanstående text kan innehålla särskrivning.

1
Skriv svar