Capcom: "Skriv mer positivt om PS3"

Robot
Capcom: "Skriv mer positivt om PS3"
Medlem
Capcom: "Skriv mer positivt om PS3"

humm... om det mesta är dåliga nyheter är det väl knappast konstigt att det framhävs av media?

Dom är väl rädda för att inte kunna tjäna sina pengar som vanligt:
Profit...profit, vi ska alltid ta profit eller hur var det Ebba Grön sa?

Medlem

Tycker det skrivs om minsta sak som annars aldrig hade varit någon intresse. Det är typ samma sak som barnflickor och finansministrar...


signatur

Too real to be a dream, too painful to be a nightmare.

Inaktiv
Skrivet av Hipshot:

Tycker det skrivs om minsta sak som annars aldrig hade varit någon intresse. Det är typ samma sak som barnflickor och finansministrar...

inte för att göra detta till en politik tråd, men hur kan skatte fusk och hyra svart hjälp ses som "inte varit något intresant"?

Medlem

Vissa grejjer om ps3 börjar låta löjligt men tycker inte kritik på kontroll är varken obefogat eller ointressant då det faktiskt är just där hela spelupplevelsen sitter igentligen. Blir man irriterad på kontrollen så blir man irriterad på spelet och konsollen.

Visst det är populärt att hata sony och ea just nu, men båda har ju faktiskt gjort sig lite förtjänta av de negativa sakerna som sägs och skrivs men knappast allt skit dem får.

Dock låter det ju på capcom som att man ska ignorera felen och bara prata om det som råkar vara bra, vilket i princip är tvärt om mot vad man gör nu. Inga av sätte är särskilt bra utan vi behöver lite mer neutral täckning typ. Men t.ex. IGN's artikel om kontrollen innehöll ju ett flertal positiva saker samt det negativa om kontrollen så riktigt så illa är det kanske inte.


signatur

Varning, ovanstående text kan innehålla särskrivning.

Medlem

Det är ju dumt att hacka ner på SIXAXIS när media i princip fick Sony att byta till den då det tidigare konceptet fick så hård kritik utan att någon ens hållit i en.

Flakmonkey

Äh, det enda Bellfield säger är ju att han skulle vilja att det skrevs mer positivt om Playstation 3... vilken utvecklare, som gör spel till PS3, skulle inte vilja det?

Står ju fler betydligt mer intressanta saker i intervjun som snacket om vad som händer med Clover tex

Medlem

Jag tycker att alla FZ medlemmar borde donera 600$ var åt mig. Vad? Håller ni inte med? Ofattbart!

Medlem

Det är inte bara negativa röster om Sony i media, vissa saker är dessutom jätteroliga.


signatur

1338 - One Step Above

Inaktiv
Skrivet av [ThreeZool:

"]inte för att göra detta till en politik tråd, men hur kan skatte fusk och hyra svart hjälp ses som "inte varit något intresant"?

Vad har du emot färgade människor?

Medlem

Det är ju fler som skrivit om hur billig just PS3-kontrollen känns, när en konsol är så himla dyr som 6000kr så ska ju inte kontrollen vara billig och dålig. Visst, den fungerar säkert! Men känslan sänker ju hela upplevelsen - Ungefär som att köpa en high-end förstärkare i 40k klassen som levereras med en plastig leksaksfjärr..

Inaktiv
Citat:

"- Jag måste erkänna att jag skulle vilja se att pressen visar fler positiva aspekter av Playstation 3 än vad man gör just nu."

Dyker de upp positiva aspekter så kommer ju pressen att visa dem....
Får göra någonting positivt istället för att få pressen att ljuga.

Medlem

Tror de flesta utvecklarna till PS3 börjar bli lite skakis... De utvecklar spel för många miljoner (PS3 är den dyraste plattform att göra spel till denna generation) och med all negativ publicitet Sony och PS3 fått så ser de en flopp antågande och många förväntade vinstpengar kan utebli, rejält... Hans oro är befogad, sedan att han öppet ber pressen prata mer positivt om dem är anmärkningsvärt.


signatur

- r4z0r -

Inaktiv

Han borde ta upp det med Sonys public relations-avdelning istället för spelpressen.

Inaktiv
Skrivet av [ThreeZool:

"]

Skrivet av Hipshot:

Tycker det skrivs om minsta sak som annars aldrig hade varit någon intresse. Det är typ samma sak som barnflickor och finansministrar...

inte för att göra detta till en politik tråd, men hur kan skatte fusk och hyra svart hjälp ses som "inte varit något intresant"?

Kanske för att det hände för 6-7 år sen?

Medlem

Jag tycker att dom har sagt för mycket i förväg som inte visat sig vara sant. Och grejer som kanske inte varit så himla bra. Sen är ju de hatade av priset också.
De har ju varit många tragiska lägen gällande PS3:n, t.ex då de kraschade på TGS i år. Enligt dem vare mycket folk där inne och något mer. Om det fanns ett par 360:s, borde itne dom också överhetta ? Kanske inte fanns några.
Men hur som helst så ser jag inte så jädra positivt på Ps3 just nu, de har liksom ett fåtal väldigt bra spel, men de kommer liksom aldrig med något nytt. Jag menar, Heavenly Sword. Det är ju typ en remake på God of war fast med en kvinna i huvudrollen

Medlem

Ja säger så här, och jag tycker det är ganska enkelt.
"Som man bäddar får man ligga"
"Är man med i spelet, får man spelet tåla"
osv osv..

Sony har fått mycke skit nu.. men det är lite deras egna fel. Om man öppnat munnen och prisat sin konsol till höjderna, lovat att den kommer vara så snabb, den kommer ha dessa möjligheter, den kommer ut detta datum och bla bla bla.. och sedan inte levererar det man vid flertalet tillfällen stått och lovat, ja då tycker ja att man banne mig får finna sig i att man får kritik för de!?
Är väl inte så konstigt!?

Nu är jag ingen Sony aka PS3 hatare, men ja hoppas nästan att den kommer att sälja så dåligt som folk börjar spekulera i.
Detta säger jag pga att det i sin tur kanske skulle kunna öppna ögonen för Sonys ledning och lära dem att: Ja vi kanske inte skulle lovat allt detta och bara gett dom de här!?
De va ju samma visa på PS2 när den kom dammit!

Men något säger mig att så kommer icke bli fallet.
Men ja irriterar mig som fan (ursäkta språket) när en tillverkare säger ditt åh datt och inte levererar. Då kan man hålla käften istället!

Så! Summa sumarum: Som mitt just påhittade ordspåk säger: Snackar man skit, då får man skit!

Flakmonkey

Självklart har Sony klantat sig... men det är rätt talande att när Sonys maskiner låser sig på TGS så vet alla om det, men när Wii fryser på Digitallife så är det inte alls lika många som rapporterar, trots att det borde vara en minst lika stor nyhet...

http://www.destructoid.com/the-frozen-wii Wii fryser och ger ifrån sig ett lite störande ljud

Bevakningen har blivit lite väl enkelspårig känns det som.

Inaktiv

Håller med Nosnos helt sjukt att ingen skrivit något om det...


signatur

/_\_/_\
/_\

Inaktiv

Kan bero på att Nintendo är en underdog i dagsläget och att Sony för tillfället är den största aktören med sin PS2. Det är enklare att snacka skit om jättar som är kaxiga.

Flakmonkey
Skrivet av dosman:

Kan bero på att Nintendo är en underdog i dagsläget och att Sony för tillfället är den största aktören med sin PS2. Det är enklare att snacka skit om jättar som är kaxiga.

Säkerligen är det så, men det gör det ju inte rätt ^^ Men det är klart, det var ju precis det omvända när första generationens Playstation kom. Trist är det iaf

Medlem
Skrivet av Nosnos:

Självklart har Sony klantat sig... men det är rätt talande att när Sonys maskiner låser sig på TGS så vet alla om det, men när Wii fryser på Digitallife så är det inte alls lika många som rapporterar, trots att det borde vara en minst lika stor nyhet...

http://www.destructoid.com/the-frozen-wii Wii fryser och ger ifrån sig ett lite störande ljud

Bevakningen har blivit lite väl enkelspårig känns det som.

Ja självklart är de så och jag håller med. Det är väldigt mycket fokus på just PS3 och Sony just nu. Men det ja ville ha sagt med mitt förra inlägg är det att det är deras egna fel. Hade det inte varit för att dom varit så stora i munnen (om man får använda de uttrycket) så hade inte folkt skrikit så fort det händer något.

Som du säger så låter det ingenting om Nintendo. Men det är för att dom har inte gått ut och sagt att dom kommer bli störst bäst och vackrast.
Dom säger inte mer än vad dom behöver och då är inga på dem.

Och så tar vi MS och x360. Folk bara ÄLSKAR att sätta dit MS just för att dom är så stora. Så så fort det händer något fel där så skriks det lika mycket. Och även där så är det ganska tysst när det går bra.

Står man i rampljuset och i fokus blir man granskad in i minsta detalj. Så är de bara.
Sedan kan man tycka att det går till överdrift ibland, men det är inte mycket vi kan göra åt de.
Folk gillar att läsa om när det går dåligt för annat folk

Nä! Nu ska ja äta

1
Skriv svar