DICE Canada återuppstår, bildar Red Jade

Robot
Inaktiv
DICE Canada återuppstår, bildar Red Jade

Good riddance!


signatur

Serious Rabarber Squad, Kravlöst i BF2 sen 2005
Spasdar: Aldrig att Starforce _förstör_ hårdvaran

Medlem

bra för dom


signatur

-^-^--^-The sound of a bat cutting through space and time-^-^--^-

Medlem

pissbolag, hoppas dom går i graven, det enda dom gjort är att förstört ett redan buggigt bf2 med fruktansvärt dåliga patchar.

Medlem

Tycker ni är överdrivet negativa. Tycker det är kul att dom blivit självständiga, kanske dom sög vad det gällde patcher till bf2 - men alla har någon gång gjort misstag.


signatur

<allt jag skriver är mina åsikter och ni behöver varken hålla med eller säga emot>

Medlem
Skrivet av b0bl00i:

pissbolag, hoppas dom går i graven

Tja..vi vet ju inte hur mycket EA styrde över dom iheller ju. Vem vet, kanske det inte var dom som styrde över patcherna.


signatur

<allt jag skriver är mina åsikter och ni behöver varken hålla med eller säga emot>

URK
Medlem

håller med tidigare. som självständiga så kan de sätta sin egen nivå och göra spel som de är bra på. så det kanske kommer ett bra spel ifrån dem.


signatur

Intel Core i7-920 Processor ATI Radeon HD 5770 Gigabyte Technology Co., Ltd. X58A-UD7 64-bit Windows 7 6gb ram

Medlem
Skrivet av b0bl00i:

pissbolag, hoppas dom går i graven, det enda dom gjort är att förstört ett redan buggigt bf2 med fruktansvärt dåliga patchar.

Nu skall dom inte göra hela spel eller patchar, bara grafik och animationer, så det kanske passar dem bättre.


signatur

Time flies like an arrow, fruit flies like bananas.

We judge ourselves by our intentions and others by their behaviour.

Medlem
Skrivet av conthox:
Skrivet av b0bl00i:

pissbolag, hoppas dom går i graven, det enda dom gjort är att förstört ett redan buggigt bf2 med fruktansvärt dåliga patchar.

Nu skall dom inte göra hela spel eller patchar, bara grafik och animationer, så det kanske passar dem bättre.

Jupp


signatur

Don't tell me i got no life, im a gamer, i got millions.

Medlem
Skrivet av Ankh:

Tycker ni är överdrivet negativa. Tycker det är kul att dom blivit självständiga, kanske dom sög vad det gällde patcher till bf2 - men alla har någon gång gjort misstag.

Det började inte med BF2 - de gick ut ganska hårt med BF42 också.
Misstag var det de var bra på verkar det som...

Inaktiv

Ansvaret låg hela tiden hos EA. Det är en del i deras strategi att exempelvis ge knapphändiga resurser till patchandet. Då blir det ju mer pengar över på sånt man tjänar pengar på (som till 100 % är syftet med EA): expansioner och nya spel och reklamen för dessa. Fel att skylla på DICE Canada.

Eller tror ni det blir annorlunda med 2142 nu när DICE Canada är borta?

Medlem
Skrivet av Jazman:
Skrivet av Ankh:

Tycker ni är överdrivet negativa. Tycker det är kul att dom blivit självständiga, kanske dom sög vad det gällde patcher till bf2 - men alla har någon gång gjort misstag.

Det började inte med BF2 - de gick ut ganska hårt med BF42 också.
Misstag var det de var bra på verkar det som...

De gjorde enbart Secret Weapons-expansionen till BF42 samt några gratisgrejer som Liberation of Caen om jag inte missminner mig, därefter förstås BF:V som väl kan ses som ett större misstag.

Nu ska man ju komma ihåg att de innan DICE köpte upp dem (Sandbox Studios) arbetade med barnspel som Barbie till Gameboy bland annat. Antar att de har utvecklats sedan dess dock.

Medlem

Var det inte Dice Canada som gjorde BFV? Tycker det är ett grymt bra spel, och det känndes även mer optimerat än BF42 eftersom det både flöt på bättre och var snyggare.


signatur

I am become Glyphs. The time of secrets is almost over. A new age approaches.

Medlem

BF:V var väl ok som spel - men det hade samma buggar som BF42 och det var det många som lackade rejält över...

I övrigt har Du rätt Zlax - det var RtR och Caen (Phillipines?) som de gjorde och där var det väl mest Clankommunityn som tyckte att det var en miss. Många hade sett fram emot ännu fler kartor att kriga på, kartor som visade sig vara mest för publiclir.

Medlem

Jag gillade BFV efter några patchar iaf ^^
Hoppas det går bra för dom

Inaktiv
Skrivet av Jazman:

I övrigt har Du rätt Zlax - det var RtR och Caen (Phillipines?) som de gjorde och där var det väl mest Clankommunityn som tyckte att det var en miss. Många hade sett fram emot ännu fler kartor att kriga på, kartor som visade sig vara mest för publiclir.

RtR var inte Dice Canada, deras expansion var den andra - Secret Weapons.

I övrigt sade DICE att man överlåtit patchningen av BF42 till DICE Canada i Feb 2004 (om jag minns rätt) när 1.6 hade kommit. Då inga fler patcher till spelet kom, så...kan vi bara ana vart på priolistan buggarna till Bf42 var listade när de hade BFV att ta hand om.

Medlem

Så länge dom inte blir uppköpta av EA så kan det säkert komma något intressant från den studion:)

Medlem

Ja, hoppas de kläcker ur sig lite intressanta spel. De har ju en bra grund att stå på, de är nog mycket väl medvetna om vad communityn tycker om patcharna och ett hum om vad som funkar och inte i spel.
Ju fler spel desto bättre säger jag!


signatur
Inaktiv

EA borde ha vetat att man inte kan patcha ett spel med 26 personer -Alla sysslar inte med kod-buggbiten i ett "bolag som canada Dice- Hur många var det som visste nått om buggsökning/patching,kanske inte många alls -resten bara sökte letade/registerade buggar men kunde inte göra nåt all's -svagt EA

1
Skriv svar