Handkontrollen till PS3 hårt kritiserad

Robot
Handkontrollen till PS3 hårt kritiserad
Medlem
Handkontrollen till PS3 hårt kritiserad

Nja....

Tycker själv att PS2 kontrollen är den bästa, men alla har ju sin egen åsikt osv

Medlem

Jag fattar inte hur kontrollen skulle kunna "flyga" ur händerna när man spelar, speciellt inte om man inte kör med vibrationer.

Är man svettig om händerna är det väl mer troligt att man tappar kontrollen till Wii när man spelar tennis eller fäktas?

jnx
Medlem

Wii har ett handledsband som gör att den inte far vidare

Medlem

Formen går an ... men frontknapparna låter inge vidare dock:

"they're placed unnaturally low... we found ourselves jamming our fingers in between the hinges to apply pressure, rather than using the buttons themselves... triggers are convex, no grooves to keep your fingers in place + smooth finish... Invariably we found our digits slipping off the triggers"

Låter riktigt kasst. :baby:


signatur

Sökes Utrotad: Ljust media-tbord (svarta bokstäver obelyst)
Org.105 swe ej platt | 7 dedikerade mediaknappar | USB-sladd.

Medlem
Citat:

...three digits into sticking in one of the IGN team's name, the PS3 kindly suggested we might be trying to type "Ejaculations". Sadly, we weren't.

LOL


signatur

Aj, dina ögon!

Medlem

Jag har aldrig gillat PS-kontrollerna. De känns lite för kantiga och har ingen bra form för händerna.
Om jag hade varit van vid dem så hade jag nog inte tyckt så.

Medlem
Skrivet av Joavels:

Jag har aldrig gillat PS-kontrollerna. De känns lite för kantiga och har ingen bra form för händerna.
Om jag hade varit van vid dem så hade jag nog inte tyckt så.

Samma här, aldrig varit ett fan av PS-kontrollerna. Jag har ganska stora händer och kontrollerna är så små. Passar absolut inte i mitt grepp. 360-kontrollerna är perfekta för mina händer. Bästa kontrollerna som har gjorts till en konsoll.


signatur

"There are many aspects of human existence that I will never understand..."

Medlem
Skrivet av mr.bear:

Samma här, aldrig varit ett fan av PS-kontrollerna. Jag har ganska stora händer och kontrollerna är så små. Passar absolut inte i mitt grepp. 360-kontrollerna är perfekta för mina händer. Bästa kontrollerna som har gjorts till en konsoll.

Jag håller med, även fast styrkrysset inte alls håller samma klass som exempelvis Nintendos. Förvisso är det få spel som använder styrkrysset i större utsträckning nuförtiden.

Inaktiv

gillar inte alls ps2kontrollerna ..fastän man var "fast" med dom tills xbox hade släppts

dom analoga är alldeles för långt ner och isär också.. så det känns som att man vrider tummarna ur led :/

Medlem

Har väldigt långa tummar, de räcker ända upp till kanten på en ps2 kontroll, xbox-kontrollern sitter skönare i handen, men gillar ps2 dosans design


signatur

Don't tell me i got no life, im a gamer, i got millions.

Inaktiv

Tycker man ska ta kritiken med en nypa salt. Tidigare har ingen klagat på det här sättet på kontrollen, men nu helt plötsligt väljer IGN att såga den.

Frågan är om inte IGN tappat stinget lite?


signatur

FZ - Sveriges bästa spelsida

Inaktiv
Skrivet av mr.bear:
Skrivet av Joavels:

Jag har aldrig gillat PS-kontrollerna. De känns lite för kantiga och har ingen bra form för händerna.
Om jag hade varit van vid dem så hade jag nog inte tyckt så.

Samma här, aldrig varit ett fan av PS-kontrollerna. Jag har ganska stora händer och kontrollerna är så små. Passar absolut inte i mitt grepp. 360-kontrollerna är perfekta för mina händer. Bästa kontrollerna som har gjorts till en konsoll.

I agree.

Medlem

kan förstå att folk inte gillar ps kontrollerna
kan inte förstå att folk gillar xbox kontrollerna

måste dock säga att jag önskar sony hållt sig till bomurang kontrollen...
ful som faan och nästan lite "kinky", men faan den såg ut o ligga jävligt bra i händerna...och det är ju trots allt känslan som är viktigast, inte utseendet.


signatur

"AT LAST, SIR TERRY, WE MUST WALK TOGETHER."

Medlem

Ingen mer som stör sig på att själva konsollen ser ut som ngn. jävla Betamaxspelare från -78 eller liknande?!?!?!

Tycker den ser för jävlig ut...


signatur

Antec Solo | Core2Duo E6600 | 1024x4 Ocz Gold PC6400 | Leadtek GTX260 Extreme | Hiper Type-R 580w | Samsung 940BW | MacBook

Flakmonkey
Skrivet av JohnnyGreed:

Ingen mer som stör sig på att själva konsollen ser ut som ngn. jävla Betamaxspelare från -78 eller liknande?!?!?!

Tycker den ser för jävlig ut...

Tycker konsollen ser nice ut faktiskt ^^ betydligt snyggare än 360n iaf... men sen har jag alltid gillat den typen av design också

Vad gäller handkontrollen så är det en sak som jag saknade på den gamla dualshocken och det är gropar för tummarna på de analoga spakarna... annars funkar den fint... inte den bästa tycker 360s kontroll tar det priset, men långt ifrån så dålig så att spelupplevelsen förstörs...

Medlem
Skrivet av Soulless:

kan förstå att folk inte gillar ps kontrollerna
kan inte förstå att folk gillar xbox kontrollerna
.

Tycker första xbox kontrollen till gammla goa xbox var för stor och klumpig, men den mindre versionen och 360 kontrollen är helt underbara juh.

Speciellt 360n, skönaste kontrollen till konsol än så länge. :heart:

Får se hur det plir med ps3an, håller mig nog hellre till 360n dock.

Medlem

Tycker som de flesta andra att 360-kontrollen är bäst. Har dock en logitech-hk till min ps2 som enligt mig äger det mesta... hoppas logitech gör en liknande till ps3 då...

Inaktiv

IGN är en bunt idioter som är Xbox360 fanboys !

Dem är ju fan inte kloka

Flakmonkey
Skrivet av Sashy:

IGN är en bunt idioter som är Xbox360 fanboys !

Dem är ju fan inte kloka

Om du läser hela artikeln som skriver de faktiskt en hel del positivt om PS3... det här om att handkontrollen är lätt och lite taskiga pekfingerknappar är ju i princip de enda negativa på två sidor...

PaZ
Medlem

Befriande med lite kritik i en preview, annars brukar det allra mesta hyllas i förstadiet, och först efteråt får man (bittert) erfara vilka brister som finns... det gäller iofs både spel och hårdvara.

Inaktiv

Varför klaga på en kontroll som funnits i flera år nu!?


signatur

/_\_/_\
/_\

Medlem

Snyft för att den inte är bra kanske? Och för att det har kommit andra kontroller som visar att det går att göra bra mycket bättre och skönare kontroller? Och som sagt dem sågar ju inte den, utan dem klagar på hur trigger knapparna är utformade och på de bilder jag sett så ser dem inte bra ut. Av det lilla jag spelat på en Xbox360 så känns den formen bra mycket bättre och lättare att använda som t.ex. gas pedal eller skjut knapp.


signatur

Varning, ovanstående text kan innehålla särskrivning.

Inaktiv

PS2-kontrollen är bra, det enda jobbiga är att kunna trycka på fyrkant och triangel samtidigt, eller kryss och cirkel som man ibland behöver på t ex fightingspel.

Edit: Eller glöm det, man kan ju binda två knappar...


signatur
Medlem
Skrivet av Soulless:

kan förstå att folk inte gillar ps kontrollerna
kan inte förstå att folk gillar xbox kontrollerna

måste dock säga att jag önskar sony hållt sig till bomurang kontrollen...
ful som faan och nästan lite "kinky", men faan den såg ut o ligga jävligt bra i händerna...och det är ju trots allt känslan som är viktigast, inte utseendet.

Jag håller med, känns som att dom är alldeles för rädda för att stå ut lite, och folk skulle ju förr eller senare vänja sig vid utseendet på kntrollen. Och inte fan skulle dom sälja färre konsoler pga utseendet.

Medlem
Skrivet av mr.bear:
Skrivet av Joavels:

Jag har aldrig gillat PS-kontrollerna. De känns lite för kantiga och har ingen bra form för händerna.
Om jag hade varit van vid dem så hade jag nog inte tyckt så.

Samma här, aldrig varit ett fan av PS-kontrollerna. Jag har ganska stora händer och kontrollerna är så små. Passar absolut inte i mitt grepp. 360-kontrollerna är perfekta för mina händer. Bästa kontrollerna som har gjorts till en konsoll.

Antar att deras kontroller är av samma typ som deras bilar, passar inte oss stora skandinavier. Tänker mig numera noggrant för innan jag går in i en Japansk bil, fastnade nästan i en.


signatur

How can we win when fools can be kings?

Medlem

asså är alla xbox - xbox 360 älskare här...

PS2 kontrollen e ju den bästa handkontrollen som finns... inte kanske för att xbox kontrollen den mindre e dålig men PS2 kontrollen rockar ju....

ps.( faan vad skit man komemr få för det här haha)

1
Skriv svar