Fight Night Round 3 till PS3 visar upp sig

Robot
Medlem
Fight Night Round 3 till PS3 visar upp sig

signatur

Don't tell me i got no life, im a gamer, i got millions.

Medlem

Plastig bild :/ Det är inte stor skillnad alls på 360 verren och denna de kunde gjort mycket bättre tycker jag men nice ändå

Flakmonkey

Tycker det är rätt stor skillnad nu faktiskt, var betydligt mindre förut... Speciellt är det svetten och hur ådror å sånt ser ut som imponerar på mig. Nu är det ju svårt att hitta någon exakt jämförbar bild men om man tar tex de här två:

http://www.fz.se/bildarkiv/image.php?id=35008
http://www.fz.se/bildarkiv/image.php?id=24541

Medlem

Rätt extrem grafik! Men om detta gör spelet roligare vet jag inte...

Medlem

Är ju inga problem att ordna högupplösta texturer av olika slag, eller öka antalet polygoner. Det som ett boxningsspel behöver är dynamisk muskelsimulering i realtid. Speciellt vid leder, så som armbågar som vanligtvis inte alls deformerar bra med enbart joints.

Kanske är något som kommer i Fight Night Round 4. FNR3 är ju för övrigt ett riktigt bra och underhållande spel som inte kommer lida av att hamna på PS3:an. Speciellt roligt är det när man boxas mot någon med jämnbördig skicklighet. KO efter elva långa, hårda ronder där båda är på gränsen till kollaps är en härlig spelupplevelse

Medlem

Är det någon som är förvånad att det ser bättre ut med all den utvecklingstid dom haft sedan release av 360 versionen?

Medlem

Det var enna fint. Men jag är helt övertygad om att en finputsning av Xbox versionen hade fått det att se ungeför likadant ut. FN 4 ngn?


signatur

Allvarligt talat!

Medlem

Mjo undra hur FN4 kommer se ut FN serien är grym iaf.

Inaktiv

ja, bland de bästa sportspelen. jag skulle vilja se lite mer utfyllnad i career-läget. utveckla boxaren inom mera speciella delar, tex grymt snabb jabb, eller en stark uppercut osv.
samt även mer manager-känsla över sin boxare. även skador kanske. lite turneringar som tex OS, olika boxnings ligor...finns ju några olika bälten irl.
bygga sitt eget gym, utrusta den, skaffa bra personal osv.
finns mkt att bygga ut spelet med. även fast det redan är grymt bra.

ett riktigt bra mma spel (ex ufc) i denna kalibern kunde också vara nått,..men är nog svårt att göra då det innebär så mkt mer än att slå.

Medlem

Ps3 versionen e ju mycket snyggare. Det bevisar också att Ps3 har mer kraft och går att göra finare grafik...


signatur

Knasterband2 skrev:
Ungefär hur läskigt är det? Måste veta, för jag var nära på att bajsa på mig när jag försökte spela demot till AvP2

Medlem

Riktigt nice!

Inaktiv
Skrivet av Laxen:

Ps3 versionen e ju mycket snyggare. Det bevisar också att Ps3 har mer kraft och går att göra finare grafik...

kan satsa min mormor på att det hade sett exakt likadant ut på 360 om dom utvecklat lika länge till den konsolen

Skrivet av bleak:

kan satsa min mormor på att det hade sett exakt likadant ut på 360 om dom utvecklat lika länge till den konsolen

Med tanke på att PS3 och 360 inte hanterar shaders på riktigt samma sätt så kanske du måste lämna ifrån dig din mormor.

Jaja om man surfar upp de första bilderna från PS3-fightnight så har det faktiskt hänt en hel del med hud-shadern sen dess...

Medlem

Kom inte och säg att de där actionman liknande boxarna är ett steg frammåt.. Dessa shaders gör det ju bara mer plastigt det är ju bara att kolla lite själv armar t.ex. Så hans mormor stannar !

Medlem

Asså måste säga att jag blir bara mer och mer suger på krysslådan, nästan värt ett köp när priset går ner lite.

Skrivet av BlackBurn:

Kom inte och säg att de där actionman liknande boxarna är ett steg frammåt.. Dessa shaders gör det ju bara mer plastigt det är ju bara att kolla lite själv armar t.ex. Så hans mormor stannar !

Dealen med hans mormor var att det skulle ha sett exakt likadant ut på båda plattformarna.

Sedan får man ju naturligtvis tycka vad man vill om plastsvetten. 360-shadern har andra brister...Men om jag fick välja (antingen som konsument eller som grafiker), så skulle jag välja den överdrivna glansen eftersom det finns ett gameplayelement i att man skall se när boxarna blir svettiga och trötta...

Ett steg framåt är det defenitivt. Sen skall man komma ihåg att varje steg på vägen framåt inte nödvändigtvis behöver vara ett steg uppåt i grafisk kvalitet. Se bara hur det gick i de tidiga pixelshaderspelen när grafikerna helt plötsligt fick möjligheten att göra jätteglansiga normalmappade modeller (doom3, mm.)...eller det som händer nu när utvecklarna känner ett enormt behöv av att visa att de har HDR genom att överdriva sina bloom-effekter...eller varför inte det enorma kliv nedåt i estetisk kvalitet som övergången från 2d- till 3d-grafik innebar?

Men oroa dig inte, när skin-shaders som denna blir vanligare så kommer spelutvecklarna lugna ner sig och inse att man måste hålla mängden svettglans på ett rimligare plan.

Medlem

Word!


signatur

Knasterband2 skrev:
Ungefär hur läskigt är det? Måste veta, för jag var nära på att bajsa på mig när jag försökte spela demot till AvP2

Medlem
Medlem

Asså visst svetten är väl kanske som du säger ett gameplay element men det fanns fortfarande på 360.n också men där var det inte lika överdrivet och plastigt som i denna.Men skitsamma denna grafik är självklart möjlig på en 360 också inget snack om saken. Bra att ps3 får ett schysst boxningsspel också !

1
Skriv svar