Skriv egen BF2142-recension

Robot
Medlem
Skriv egen BF2142-recension

Bra gjort FZ, utmana medlemmarna, så ska det gå till


signatur

Don't tell me i got no life, im a gamer, i got millions.

Medlem

nu lär väl folk som klaga i den andra tråden hålla käften bara för det

Medlem
Citat:

En bra text ska vara korrekt grammatiskt, den ska ha en bra styckesindelning, god rubriksättning och ska avslutas med ett omdöme och ett betyg.

Där sållades 90% av Fz's medlemmar bort


signatur

"That's the second biggest <object here> I've ever seen!"

Flakmonkey
Skrivet av w4rhog:
Citat:

En bra text ska vara korrekt grammatiskt, den ska ha en bra styckesindelning, god rubriksättning och ska avslutas med ett omdöme och ett betyg.

Där sållades 90% av Fz's medlemmar bort

Du tror inte att du var lite väl snäll där?

Antikvitet

Självklart kommer vi korrekturläsa artiklarna innan de publiceras, de behöver inte vara helt perfekta. Men man måste ta sig i kragen innan man skickar in sin text.

Vi får se om det här håller. Recensionerna behöver inte vara lika långa som våra är i dagsläget.


signatur

John Severinson, före detta chefredaktör - Läs min blogg

Inaktiv

Det roliga blir hur objektiva alla själva kan vara när dom kommer till att recensera ett spel, kommer alla som bara gnäller att bara prata om det, eller kommer dom ta med sånt som faktiskt är bra också?

och folk som är posetiva, kommer dom bara att säga hur bra det är, och glömma dom sakerna som kunde vara bättre?

alla spel är bra och dåliga på något sätt, frågan är då hur ärliga folk kommer vara på att ta upp alla sidor av spelet

Medlem

Mycket bra initiativ FZ, desto fler recensioner/åsikter desto bättre. Välskrivna det vill säga. Kommer däremot inte själv skriva någon, har inte tänkt köpa spelet.

Medlem
Skrivet av Dvorak:

Mycket bra initiativ FZ, desto fler recensioner/åsikter desto bättre. Välskrivna det vill säga. Kommer däremot inte själv skriva någon, har inte tänkt köpa spelet.

Där kommer det smygandes fram. En som har åsikt om att spelet inte är bra fast denne inte spelat fulla versionen. Ursäkta mig om jag har fel.:P


signatur

//* Det finns inga Minor för Svärdet *\\

Medlem
Skrivet av Vantskruv:
Skrivet av Dvorak:

Mycket bra initiativ FZ, desto fler recensioner/åsikter desto bättre. Välskrivna det vill säga. Kommer däremot inte själv skriva någon, har inte tänkt köpa spelet.

Där kommer det smygandes fram. En som har åsikt om att spelet inte är bra fast denne inte spelat fulla versionen. Ursäkta mig om jag har fel.:P

Va? Jag bara säger att det är bra att höra olika personers åsikter om spelet men jag kommer nog inte köpa det ändå. Försöker inte hitta på att det är dåligt. Misstolkas det så ursäktar jag mig också

Medlem
Skrivet av KlosterKatten:

Bra gjort FZ, utmana medlemmarna, så ska det gå till

Håller med!

Medlem

Vad jag sett så är det inte så många som klagar på spelet i sig, utan de klagar på EA-problemen. Anledningen jag inte kommer köpa spelet, det är för jag vet hur de behandlade BF2. Tror det är rätt många som håller med mig på den punkten, att det inte är spelet i sig, utan hur de uppföljer och behandlar produkten efter släpp.

Medlem

Creeds till mig?

Skulle gärna vilja komponera ihop nåt men då jag inte känner för att lägga ut en femhundring för ett spel jag tänker spela under ett dygn... Demo-recensioner är det inte frågan om eller?

Medlem

Själv klagade jag på kvaliteten av recensionen, inte det betyg som sattes, och påstod att ni rushat ut recensionen för att vara en av de första att leverer. Den visade ingen större indikation av analytiskt tänkande eller ens vilja att utforska de mer djupa aspekterna, såsom t.ex. unlocks, och huruvuda dessa är balanserade eller skapar obalans på slagfältet.

Hade jag skrivit en sådan här recension när jag gick i skolan hade jag fått smisk av min svensklärare, och skrivet med röd text, "det här är en sammanfattning, inte en recension."

Det här initiativet, om än efterfrågad, känns dock nästan lite oproffsigt, som om ni vägrar erkänna ett misstag och istället går i försvar. "Tycker du inte om det? Nähä, gör bättre själv då om du kan," är den signalen jag får av det hela. Ni får komma ihåg att ni får betalt för att skriva dessa recensioner. Pengar som till större eller mindre del kommer från reklamintäkter. Reklamintäkter som vi, era läsare, är ansvariga för.

Nåja. Anledningen till att de stora aktörerna inte släppt en recension, trots att de haft samma recensionskod, beror nog inte på att de är dåliga och långsamma recensenter. Förmodligen vill de göra det hela korrekt för att bibehålla sin trovärdighet.

Inaktiv
Skrivet av Kyraal:

Själv klagade jag på kvaliteten av recensionen, inte det betyg som sattes, och påstod att ni rushat ut recensionen för att vara en av de första att leverer. Den visade ingen större indikation av analytiskt tänkande eller ens vilja att utforska de mer djupa aspekterna, såsom t.ex. unlocks, och huruvuda dessa är balanserade eller skapar obalans på slagfältet.

Hade jag skrivit en sådan här recension när jag gick i skolan hade jag fått smisk av min svensklärare, och skrivet med röd text, "det här är en sammanfattning, inte en recension."

Håller absolut med. Kändes som recensionen var skriven i all hast. Och det var det de felsta klagade på, inte betyget. Däremot tycker jag det är en skitbra idé att låta läsarna skriva sin egen.
GG

Medlem
Skrivet av Kyraal:

Själv klagade jag på kvaliteten av recensionen, inte det betyg som sattes, och påstod att ni rushat ut recensionen för att vara en av de första att leverer. Den visade ingen större indikation av analytiskt tänkande eller ens vilja att utforska de mer djupa aspekterna, såsom t.ex. unlocks, och huruvuda dessa är balanserade eller skapar obalans på slagfältet.

Hade jag skrivit en sådan här recension när jag gick i skolan hade jag fått smisk av min svensklärare, och skrivet med röd text, "det här är en sammanfattning, inte en recension."

Det här initiativet, om än efterfrågad, känns dock nästan lite oproffsigt, som om ni vägrar erkänna ett misstag och istället går i försvar. "Tycker du inte om det? Nähä, gör bättre själv då om du kan," är den signalen jag får av det hela. Ni får komma ihåg att ni får betalt för att skriva dessa recensioner. Pengar som till större eller mindre del kommer från reklamintäkter. Reklamintäkter som vi, era läsare, är ansvariga för.

Nåja. Anledningen till att de stora aktörerna inte släppt en recension, trots att de haft samma recensionskod, beror nog inte på att de är dåliga och långsamma recensenter. Förmodligen vill de göra det hela korrekt för att bibehålla sin trovärdighet.

Då förväntar jag mig en recension av dig sen då


signatur

Don't tell me i got no life, im a gamer, i got millions.

Medlem

Precis Kyraal ber ju om trubbel om han inte levererar en egen recension ingen ursäkt godtas.


signatur

quod similis saporem blandeque coruscant

Medlem
Skrivet av KlosterKatten:

Då förväntar jag mig en recension av dig sen då

Varför skulle jag skriva en recension? Bara för att jag tycker att den befintliga var dåligt skriven, så betyder det inte att jag måste bevisa mig en bättre skribent själv. Eller tycker du att varje gång som FZ ger ett spel ett dåligt betyg de ska försöka göra ett bättre spel själva?

Precis som FZ säger, "det är lätt att gnälla, men svårt att göra bättre själv," så det blir intressant att se hur de tillämpar denna ståndpunkt nästa gång de sågar ett spel.

Edit:

Skrivet av Notumforce:

Precis Kyraal ber ju om trubbel om han inte levererar en egen recension ingen ursäkt godtas.

Nu får ni väl ändå ta och ge er. Någon slags kvalitet måste vi väl ändå kunna vänta oss, och sedan kunna komma med kritik på förbättringar utan att behöva prestera något bättre själv?

Inaktiv

Blir svårt att skriva en recension om man vägrar köpa spelet för att EA ignorerar deras kunders klagomål.

Medlem
Skrivet av Kyraal:
Skrivet av KlosterKatten:

Då förväntar jag mig en recension av dig sen då

Varför skulle jag skriva en recension? Bara för att jag tycker att den befintliga var dåligt skriven, så betyder det inte att jag måste bevisa mig en bättre skribent själv. Eller tycker du att varje gång som FZ ger ett spel ett dåligt betyg de ska försöka göra ett bättre spel själva?

Precis som FZ säger, "det är lätt att gnälla, men svårt att göra bättre själv," så det blir intressant att se hur de tillämpar denna ståndpunkt nästa gång de sågar ett spel.

Edit:

Skrivet av Notumforce:

Precis Kyraal ber ju om trubbel om han inte levererar en egen recension ingen ursäkt godtas.

Nu får ni väl ändå ta och ge er. Någon slags kvalitet måste vi väl ändå kunna vänta oss, och sedan kunna komma med kritik på förbättringar utan att behöva prestera något bättre själv?

Tror du får ta o notera sarkasmen Notumforce gav till mig


signatur

Don't tell me i got no life, im a gamer, i got millions.

Medlem

fan vilket tjafs om ett spel

Medlem
Skrivet av KlosterKatten:

Bra gjort FZ, utmana medlemmarna, så ska det gå till

Håller med.

Ska bli kul och se recensionerna av folket.

Medlem
Skrivet av Kyraal:
Skrivet av KlosterKatten:

Då förväntar jag mig en recension av dig sen då

Varför skulle jag skriva en recension? Bara för att jag tycker att den befintliga var dåligt skriven, så betyder det inte att jag måste bevisa mig en bättre skribent själv. Eller tycker du att varje gång som FZ ger ett spel ett dåligt betyg de ska försöka göra ett bättre spel själva?

Precis som FZ säger, "det är lätt att gnälla, men svårt att göra bättre själv," så det blir intressant att se hur de tillämpar denna ståndpunkt nästa gång de sågar ett spel.

Edit:

Skrivet av Notumforce:

Precis Kyraal ber ju om trubbel om han inte levererar en egen recension ingen ursäkt godtas.

Nu får ni väl ändå ta och ge er. Någon slags kvalitet måste vi väl ändå kunna vänta oss, och sedan kunna komma med kritik på förbättringar utan att behöva prestera något bättre själv?

Konkret och rimlig kritik kan jag inte tänka mig att fz motsäger sig.

Däremot orimlig kritik på saker som skulle kräva månader av spel för att överhuvudtaget få en mer analytisk process.

Det säger sig själv att det inte är tänkbart nu ,eller senare om fz inte expanderar med folk och det är inte lätt eftersom man jobbar gratis.

Unika fan siter har givetvis mer tid just för att dom har ett spel som dom kan fokusera på ,där hittar du troligtivis djupare recensioner.


signatur

quod similis saporem blandeque coruscant

Antikvitet

Recensionen är inte alls sammansatt i all hast och jag håller inte alls med dig Kyraal om att det är en sammanfattning och inte en recension.

Vi har haft recensionskoden i ungefär tre veckor, men har inte kunnat publicera något på grund av det publiceringsembargo vi hade att rätta oss efter. Att "de stora aktörerna" inte har någon recension ännu beror sannolikt antingen på dålig planering från dem själva eller en miss från EA.


signatur

John Severinson, före detta chefredaktör - Läs min blogg

Inaktiv
Skrivet av Kyraal:

[Varför skulle jag skriva en recension? Bara för att jag tycker att den befintliga var dåligt skriven, så betyder det inte att jag måste bevisa mig en bättre skribent själv.

Nu får ni väl ändå ta och ge er. Någon slags kvalitet måste vi väl ändå kunna vänta oss, och sedan kunna komma med kritik på förbättringar utan att behöva prestera något bättre själv?

Jag har inget att säga om den recensionen, eftersom jag inte orkade läsa den efter att själv ha testat spelet (och därav sågat det själv..).
Men jag håller med dig Kyraal. Känns svagt att slänga tillbaka kritik på en recension med en utmaning om att göra bättre själv.

Någon som såg idol, när den dära psycho-tjejen med tandställning skulle sjunga "Ring, Ring" (Abba) på sin audition? Hon kunde inte hantera juryns åsikter och tyckte att juryn borde sjunga bättre själva:)
Men det är inte juryns jobb, de behöver bara veta vad som är bra eller dåligt.

FZ sjunger "Ring, Ring" och vill att vi sjunger bättre själva

Nu tycker jag å andra sidan att man inte kan dömma en hel redaktion för nån/några få recensioner. De är ju helt klart skrivna efter personliga intryck. Och ingen person är lik någon annan. Kom ihåg det innan ni köper ett spel endast baserat på att en recension säger att det är bra eller dåligt. Jag litar aldrig på recensioner, för jag har märkt att de håller lika mkt som SMHI´s väderprognos, 50/50

Medlem

jävla gnäll det har börjat bli på folk här då, det finns ju ett pris även HUR man än ser på spelet.

Medlem

Man behöver inte vara musiker för att kunna skilja på bra och dålig musik.

Man behöver inte vara konstnär för att kunna skilja på bra eller dåliga konstverk.

Man behöver inte vara civilingenjör för att kunna skilja på en bra och dålig bil.

Inaktiv

antar att de som vill göra en recension får ett sådant exemplar tillgoda och har tre veckor på sig också?


signatur

/_\_/_\
/_\

Inaktiv

Är det jag eller har det blivit mer gnäll på forumet sen nya FZ kom till?
Kanske hade med den svarta mysiga bakgrunden som dämpade alla?

Hur som helst så tycker jag att det är en kul grej. Ser det verkligen inte som "gnäll-apor gör det bättre. pillutta dig o.s.v".
Är det recensionen i sig folk är upprörda över eller är det just för att det är BF? Jag tycker att recensionen var helt ok. Problemet i det här fallet är väl ändå att skribenten kanske inte har hunnit spela spelet så lång tid som det krävs (då hade han kanske inte fått ut någon recension alls).
Men alla får ju ha sin åsikt

Inaktiv
Skrivet av XCan:

Man behöver inte vara musiker för att kunna skilja på bra och dålig musik.

Man behöver inte vara konstnär för att kunna skilja på bra eller dåliga konstverk.

Man behöver inte vara civilingenjör för att kunna skilja på en bra och dålig bil.

Har väl att göra med smaken också? Rätt dåligt exempel tycker jag

123
Skriv svar