Att göra: Lära sig spela gitarr

Antikvitet
Att göra: Lära sig spela gitarr

Kolla på film hos M3

Mitt största mål i livet nu är att skaffa mig en riktig GuitarWizard. Vill ha. Ska ha. Måste ha. Nu.

#blogg


signatur

John Severinson, före detta chefredaktör - Läs min blogg

Medlem
Att göra: Lära sig spela gitarr

Vad fan var det där för skräp? bara att stämma gitarren efter valfri kromatisk tonart och sen spela med ett finger?!


signatur

P.L.U.R

Medlem

Så uh, man betalar 300 dollar för ett program som liknar t.ex Guitar Pro (som man kan få för 30 dollar eller så) ?

Och varför vill man SPELA att man spelar, när man kan spela på riktigt? ^^

(undrar hur mycket det kostar att ladda ner nya låtar)


signatur

Morning Glory, the revival!
An "It's so easy" to be social, "It's so easy" to be cool

Inaktiv

Euugh, spendera tiden som det tar att lära sig associera en gul stjärna med sträng E fret 14 i Guitar Pro och kolla på tabs istället så lär det gå mycket bättre.

Medlem
Skrivet av Greger:

Så uh, man betalar 300 dollar för ett program som liknar t.ex Guitar Pro (som man kan få för 30 dollar eller så) ?

Och varför vill man SPELA att man spelar, när man kan spela på riktigt? ^^

(undrar hur mycket det kostar att ladda ner nya låtar)

Guitar Wizard är princip att spela på riktigt. Finns många som inte har nån aning om hur man spelar en riktig gitarr. Och det här programmet lär dig just det.

Jee
Medlem

Ser svårare ut att lära sig spela med det än med Guitar Pro. Helt onödigt enligt mig.


signatur

Eller inte?

Medlem
Skrivet av Greger:

(undrar hur mycket det kostar att ladda ner nya låtar)

det skulle vara midi så du kan i princip ta vilken låt som helst som du kan läsa på guitar pro.

Medlem

Guitar Wizard har fångat mitt intresse. Ska hålla två ögon på hur programet utvecklas.


signatur

"No one will be left to prove that humans existed". - Dave Mustaine

Medlem

Haha, ballt. ^^
Kan nog bli lite kul, får se hur det går med det där.
Tror inte jag har lust att läga ner 150$ på det när jag kan lära mig på annat vis dock \o/

Medlem

Jag vågar inte ens tänka på hur det ser ut på skärmen om man spelar en lite mer avancerad låt. Är man nybörjare/spelar en ny låt så måste man ju dessutom hålla ögonen på gitarrhalsen, går ju inte att titta upp på en skärm.

1
Skriv svar