Battlefield 2142

Robot
Battlefield 2142

Fyra spel på fyra år - Battlefield-serien är definitivt inte farträdd. Den ryggar inte heller för förändring; nykomlingen Battlefield 2142 introducerar ett purfärskt spelläge med avancerade valmöjligheter. Vi har kikat i spåkulan och sett framtidens krig.


Medlem
FZ recenserar Battlefield 2142

Nja, vad ska jag säga. Står helt klart fast vid att BF1942 är det bästa spelet som DICE har gjort, och jag ska faktiskt sträcka mig så långt att säga att det är det bästa spelet som rent av någonsin gjorts.

BF2142 faller mig verkligen inte i smaken, kan säkert vara kul att lira public någon gång men det har onekligen inte imponerat alls på mig.

BF1942 > Codename Eagle > BF2 > BF:V > BF2142

Medlem

Verkar lovande iaf.


signatur

(batsman) Det enda som är större än njutningen av ett avklarat arbete, är att skjuta upp det till morgondagen.

Medlem

mindre arkad än i bf2, alltså mycket bättre. fast jag visste inte att man kunde skjuta sig ifrån sin egen titan till fiendens, nåt som demot kanske inte ger möjlighet till.

blir nog köp. så jävla kul public

Medlem

Personligen, känslan jag har fått av demot är att spelet är fullspäckat med buggar. Hoppas att dom fixxat dessa innan de släpper spelet.

Medlem

Tyvärr så använder de sig av, enligt mitt tycke, en av de sämre kartorna i demot.

Spelet är snyggt, och flyter på bra, bättre än BF2. (Har allt på low, skitdator )
Snabbare laddning, vilket är ett stort plus för min del.

Dock är Conquest fortfarande bäst.


signatur

bäst

Inaktiv

gillade demot jäkligt mycket faktiskt.. funderar på ett inköp hmhm

eller så väntar man på bf3 :B

Inaktiv

FZ har säkert fått en slant av EA att ge det bra betyg

Inaktiv
Skrivet av DarthChubby:

FZ har säkert fått en slant av EA att ge det bra betyg

skulle inte förvåna mig. kommer väl en bf2142 tävling inom snart...


signatur

/_\_/_\
/_\

Medlem
Skrivet av DarthChubby:

FZ har säkert fått en slant av EA att ge det bra betyg

Jag kan nästan slå vad om att så inte är fallet, däremot är det mycket möjligt att man vill fortsätta hålla en god relation till dem, vilket är rätt så logiskt i den här branchen eftersom att de bland annat får spelen i förväg och ibland även material till tävlingar och dylikt.

Medlem

Det lilla jag kört av demot tyckte jag var ganska skönt, men det var laggigt på Titanen (som om man hade hög ping), och sen känns det tråkigt att behöva betala fullpris för något som mer ser ut som en mod..

Medlem

Eller så är spelet helt enkelt kul och folk hatar det bara för att det är EA och för att det råkar vara likt BF2, vilket inte har med hur kul spelet är igentligen.


signatur

Varning, ovanstående text kan innehålla särskrivning.

Medlem
Skrivet av bleak:

gillade demot jäkligt mycket faktiskt.. funderar på ett inköp hmhm

eller så väntar man på bf3 :B

bf3? ET Quakewars isf..


signatur

Med ett schysst järnrör kan man slå hela världen med häpnad!
Nöjd med PC och XBOX360.

Medlem

hmm, kändes som en väldigt vag recension, tar inte upp så mycket om buggar, vilket inte ska ändra betyget, men däremot nämnas att vid skrivandet av recensionen, enligt mig iaf.

kan däremot inte bestämma mig ifall jag ska införskaffa detta eller inte, spelade bf2 när det var nytt och ett tag efter, men bara med personer jag känner och med TS, är samma sak med 2142, känner absolut inget sug för att hoppa in och spela om jag inte har ett par kompisar med mig. dilemma dilemma

Till FZ's red: Ni är ganska så dåliga på att uppdatera artikelraden allra längst upp på sidan (den med bilderna)

Medlem

Kanske jag tar en titt på det när DICE fixat buggarna i BF2 ...

Inaktiv
Medlem

Gillade demot, var rätt kul i public (ett tag) - Tycker dock fysiken är otroligt dålig mot BF1942. T.ex "jeeparna" känns otroligt stela men var väldigt roliga att köra iaf. Synd att det är så krävande trots den fula grafiken (kör med 7600GT, 2Ghz AMD64, 2Gb Ram)..

Medlem
Skrivet av loodinek:

Personligen, känslan jag har fått av demot är att spelet är fullspäckat med buggar. Hoppas att dom fixxat dessa innan de släpper spelet.

Var det ett skämt eller?

Medlem
Skrivet av derpious:
Skrivet av loodinek:

Personligen, känslan jag har fått av demot är att spelet är fullspäckat med buggar. Hoppas att dom fixxat dessa innan de släpper spelet.

Var det ett skämt eller?

Man skämtar inte om buggar!


signatur

Too real to be a dream, too painful to be a nightmare.

Medlem

Tänkte köpa spelet ett tag, men efter några funderingar hur det kommer blir; booster packs här och buggar som inte blir åtgärdade, och ytterligare ett booster pack, så bestämde jag mig för att spara mina pengar och använda på någonting bra.

Sen undrar jag egentligen hur man kan tycka ljudet är världsklass? Tycker det låter lamt och tunnt, trots X-fi inställningar, av demot att döma. Har ett X-fi kort och hörlurar i 2000-kronors klassen.

Medlem

Mmm. gränssnittet som commander känns verkligen inte färdigt. Men jag har ett annat problem. Ljudet. Har ett X-Fi Extrememusic och när orbital strike används börjar det tokbrusa och knastra. Det var så här i betan också. Har ställt in X-Fi läge med EAX samt high. precis som jag kört i BF2 (Där funkar ljudet klockrent). Extremt irriterande. Har nyss installerat om windows med utifall det var något trams med drivisar men icke...

Annars är ljudet mycket bra. Fylligt och dynamiskt! Så jag vet inte vad du har hört Pooslice. Har du stärkare till dina 2000kr's lurar? Sitter själv på ett par Sennheiser HD 485 som GÅR att driva i datorn.


signatur

Allvarligt talat!

Skribent

Bra skrivet, som vanligt Tomas Däremot tycker jag betyget är alldeles för högt.

Jag får samma ljudbuggar med mitt X-fi-ljudkort i demon av BF2142 som i BF2. Visst är ljudet helt okej, men kom igen DICE, samma ljudbuggar?!

Medlem

Skulle inte ge detta spelet en 3a ens, men FZ kanske har sett över saker jag inte har. Det blir ju ändå inget köp så


signatur

Don't tell me i got no life, im a gamer, i got millions.

Inaktiv

Vem tusan vill betala några hundralappar för en "mod" till bf2 som sen på det är fylld av buggar som aldrig blir åtgärdade? Tycker det är fantastiskt att det hela tiden finns folk som gärna ger bort sina pengar för en produkt som inte är halvklar och sen gnäller på en trasig pixel på skärmen eller att varmkorven på COOP kostar för mycket.

Inaktiv

Jag står på nej-sägarnas sida. Tycker det är för mycket mod, för lite nytt och väldigt trist och grå stämning.


signatur

Serious Rabarber Squad, Kravlöst i BF2 sen 2005
Spasdar: Aldrig att Starforce _förstör_ hårdvaran

Inaktiv

Våga vägra Sims - Slagfältsliv i ytterligare reinkarnationer!


signatur

sibbor: [...]eller hävdar att 60GB PS3 skulle vara en svart, tung, het stekpanna...
Min Blogg: Noir

Medlem

Hade de bara haft vett att införa "Supplylines" hade jag köpt det. Jag kan inte för mitt liv fatta varför de inte använder sig av just Supplylines, PRMM gör det så det borde inte vara så svårt att ordna.

Spelsättet Titan gör inte det för mig, det är fortfarande för kaotiskt med folk som springer runt och plockar silos bak din rygg. Det blir aldrig någon front med de där mastodontstriderna som jag vill ha, bara en massa individer och smågrupper spridda över hela kartan.


signatur

Bicycle races coming your way, so forget all your dutys oh yeah!

Medlem

säkert köp? Visst om man gillar buggar och att man blir DC var 10 min. spelet får 1/10 av mig.


signatur

-^-^--^-The sound of a bat cutting through space and time-^-^--^-

Medlem

Jag har inte fått buggar skönt, och ingen dc varje 10 minut.

Fast när quake wars kommer bye bf.


signatur

Ah, yes. 'Reapers.' The immortal race of sentient starships, allegedly waiting in dark space. We have dismissed that claim

Medlem

Ni som säger att det är dåligt, har ni spelat det (då menar jag hela och inte demot).

Skriv svar