Battlefield 2142

Medlem
Skrivet av klossen:

Lägg av med detta skitsnack om fz att de har fått betalt för betyget. Kan ni fan inte acceptera att vissa tycker det är bra.

Håller med dumma idioter som inte har nått bättre för sig som kommer med sånna konsiprationsterorier.


signatur

quod similis saporem blandeque coruscant

Antikvitet
Skrivet av conthox:
Skrivet av Shock:

FZ har aldrig och kommer aldrig, aldrig någonsin under detta universums levnadstid, att låta sina betyg påverkas av yttre krafter.
...
Vi låter oss aldrig köpas.

Med risk för att vara elak, men det luktar lite bull shit att säga det samtidigt som man har en "Creative presenterar: Bra ljud"-bild och skriver:

Skrivet av Tomas Andersson:

Med ett Soundblaster X-Fi-ljudkort i maskinen och ett par bra hörlurar är upplevelsen smått fantastisk, med tungt vapenknatter, skrämmande rikoschetter och läckra positionsljud. Världsklass!

Creative presenterar utmärkelsen, men de har inget inflytande på vilka spel vi sätter den på, inte ett dugg. Grepp som dessa är vanliga i massmediala sammanhang, se på tv-branschen där stora program presenteras av en sponsor, eller i sportbranschen där evenemang brandas (t.ex. Stockholm Open, som numera heter If... Stockholm Open).

Det handlar i slutändan alltid om resurser - mer reklampengar gör att vi kan göra roligare saker och beställa fler artiklar från våra frilansare. Den ständiga dragkampen mellan reklamplats och redaktionellt innehåll är min vardag på arbetet och jag tänker då inte låta någon köpa våra åsikter, oavsett aktör eller pris.

Sedan vad gäller X-Fi och Battlefield 2142 - att EA och Creative samarbetar stod väldigt klart för oss när vi var på pressvisning av BF2142 hos Dice. Dice vill poängtera ljudets roll i spel och Creative vill sälja ljudkort, vad dessa två aktörer har för samarbeten är upp till dem att tala om. Vad som i min mening är tråkigt är att Creative är så pass ensamma på ljudkortsmarknaden att det i dag är en självklarhet att ha ett ljudkort från företaget. De gör bra ljudkort, jag har själv ett X-Fi brandat med tramsfatalitys logotyp, men konkurrens främjar konsumenterna.


signatur

John Severinson, före detta chefredaktör - Läs min blogg

Medlem
Skrivet av Wardancer:

Conthox så FZ får inte ha tävlingar med pris längre då? Och om han nu tycker att ljudet är riktigt bra om man har ett X-FI kort så måste man ju få skriva det då det definitivt har med spelet att göra.

1) Det var inte FZ som hade tävlingen, nämnde bara att det var ett konstigt sammanträffande att det är en Creative-tävling samtidigt som det smygs in en produktplacering i en recension för samma spel.

2) Att ha en "Creative presenterar: Bra ljud" intill texten "jättebra ljud" får iaf mig att reagera. Reklam eller bara klantigt gjort av recensenten? Inte vet jag.

3) Visst får man säga att det är bra ljud om det är det, men man behöver inte samtidigt nämna ett märke på en ljudkortstillverkare - det luktar reklam då.

// edit

Såg Shocks inlägg

Skrivet av Shock:

Creative presenterar utmärkelsen, men de har inget inflytande på vilka spel vi sätter den på, inte ett dugg.

Ok, det tvivlar jag inte på.

Tilläggas bör också att ingen ser er som kriminella bara för att ni gör reklam, bara det görs på rätt sätt.


signatur

Time flies like an arrow, fruit flies like bananas.

We judge ourselves by our intentions and others by their behaviour.

Inaktiv
Skrivet av MisterBister:

Edit: Angående allt klagande om att det är för få banor så finns det en mapeditor till Bf2, och kommer säkerligen komma en till 2142 också.
Det finns inget som hindrar spelarbasen från att lösa detta problem själva. I slutändan brukar oftast de besta spelargjorda banor bli bättre än originalen.

Inte i BF-serien eftersom pajasarna på DICE inte vet hur man lägger in en automatisk nedladdningsfunktion i spelet.
Något communityn ropat efter ända sedan BF42 :<

Medlem

Jag vill nog påstå att det börjar bli lite väl vanligt med alla konspirations teorier inte bara här, men alla andra forum också
Jaja - alla har rätt till sina åsikter förståss.


signatur

<allt jag skriver är mina åsikter och ni behöver varken hålla med eller säga emot>

Medlem

[ThreeZool] könt att läsa en detaljerad beskrivning av dun 2142 upplevelse, ger lite mer än "aldrig att det här (demot) förtjänar en 4:a.

var det lika mycket gnäll när far cry, HL2 och doom3 recenserades och dessa fick höga poäng? "aldrig att hl2 ska få en femma(det fick det väl?) efter att ha vait försenade öhhöhhhöhh..."

skickas det lika många gnällbrev till pcgamer när dom ger ett spel +90%? om FZ inte får ge vilket betyg dom vill, varför ska ni få göra det?

och alla som anklagar fz för att vara köpta, om dom ger spel X ½/5 anklagar ni då spel X konkurrenter för att ha köpt upp FZ?
och medans vi ändå är inne på det, vad skulle det ge nån utgivare för fördelar att köpa fz, jämfört med att lägga pengarna på IGN, PCGAMER mm.

Medlem

Börjar bli mycket gnäll på forumet tycker jag.


signatur

Ah, yes. 'Reapers.' The immortal race of sentient starships, allegedly waiting in dark space. We have dismissed that claim

Medlem

Conthox ja men ljudet är bara pga att man har en X-Fi kort, som bara tillverkas av Creative så vitt jag vet. Lite svårt att inte nämna det då eller hur? Och som shock sa, just nu finnst det i princip bara creative som gör ljudkort för spel...

1. Spelet har stöd för X-Fi

2. Enligt recensenten ger X-Fi riktigt bra ljud, eller till och med fantastiskt ljud

3. X-Fi finns bara som Soundblaster från Creative (så vitt jag vet iallafall)

Det funkar liksom inte att säga att "ljudet i spelet är helt fantastiskt." Då det bara gäller under vissa förutsättningar, nämligen att viss hårdvara krävs. Ett X-Fi kort. Så sluta försöka se konspirationer bara för att FZ recesenten råkar gilla ett spel som du har bestämt dig att hata.


signatur

Varning, ovanstående text kan innehålla särskrivning.

Medlem

Själv tycker jag demot är väldigt kul och kommer köpa spelet när det släpps.
Men som recensionen säger det släcker inte törsten efter Quake Wars.

Medlem
Skrivet av klossen:

Lägg av med detta skitsnack om fz att de har fått betalt för betyget. Kan ni fan inte acceptera att vissa tycker det är bra.

second that!

Jag tycker tomas recension var bra och tog upp det mesta. Jag respekterar hans beslut om betyg men kan faktiskt inte förstå det. Sj har man spelat betan och demot och visst var betan bättre då man fick en bra helhetsbild. Dock så är 2142 långt från den varma spelkänslan som fanns i 1942 och delvis i bf2. Man kände redan då att EA:s större inflytande försämrade BF serien...

Dice har dragits med ner till EA:s botten nivå och jag kommer bli ytterst förvånad om 2142 blir någon framgång vid releasen....


signatur

- I mean gaming journalists look bad just writing about stuff, but when you put them in front of a camera...a whole new dimension of bad is created.

Inaktiv
Skrivet av redmac:
Skrivet av klossen:

Lägg av med detta skitsnack om fz att de har fått betalt för betyget. Kan ni fan inte acceptera att vissa tycker det är bra.

second that!

Jag tycker tomas recension var bra och tog upp det mesta. Jag respekterar hans beslut om betyg men kan faktiskt inte förstå det. Sj har man spelat betan och demot och visst var betan bättre då man fick en bra helhetsbild. Dock så är 2142 långt från den varma spelkänslan som fanns i 1942 och delvis i bf2. Man kände att EA:s större inflytande försämrade BF serien...

Dice har dragits med ner till EA:s botten nivå och jag kommer bli ytterst förvånad om 2142 blir någon framgång vid releasen....

lol, klart det kommer att bli en framgång, bara för att 200 svenskar gnäller så betyder det inte att det är ett dåligt spel, tror att det kommer att sälja som bara den.

Medlem

Är det fortfarande så att det inte funkar med vissa grafikkort? Typ ti-4400 osv

Verkar rätt kul annars, antar att om man gillar bf gillar man detta.

Antikvitet
Skrivet av Hubbe:

Agreed. Men jag skulle däremot gärna vilja se en recension från någon som är insatt i BF-serien och som kan se bortom det nya upplägget med Titaner och vandrande kossor. Nån som faktiskt kan ställa lite extra krav på utvecklarna så att det inte ser ut som ett desperat försök att kräma lite pengar ur ett halvtråkigt koncept och alla mod-asociationer till BF2. Nåväl...

Att ha läsarrecensioner är lockande, det står på önskelistan. Men hindren är rent tekniska.


signatur

John Severinson, före detta chefredaktör - Läs min blogg

Medlem
Skrivet av Wardancer:

Det funkar liksom inte att säga att "ljudet i spelet är helt fantastiskt." Då det bara gäller under vissa förutsättningar, nämligen att viss hårdvara krävs.

Jämför det då med spel som har bra grafik. Varför räcker det med att säga att spelet har bra grafik, men inte vilka kort man måste ha för att kunna få upp alla fina effekter på skärmen? Jo, för att det är underförstått. För att få supersnygg graffe så måste man ha ett riktigt bra graffekort. Samma sak borde det i så fall vara med ljudet - för att få ett riktigt bra ljud, så måste man har ett bra ljudkort. Sedan är det upp till var och en att kontrollera så att man köper den hårdvara som krävs för att uppfylla (minst) de krav som speltillverkarna har satt.


signatur

Time flies like an arrow, fruit flies like bananas.

We judge ourselves by our intentions and others by their behaviour.

Medlem
Skrivet av ReactoR:

Är det fortfarande så att det inte funkar med vissa grafikkort? Typ ti-4400 osv

Verkar rätt kul annars, antar att om man gillar bf gillar man detta.

Det har samma krav som BF2.

Medlem

Alldeles för högt betyg för en mjölkprodukt som denna.


signatur
Medlem

Jag har spelat bf-serien i lagform sedan bf1942 släpptes och tills för ett halvår sedan. Orsaken till att jag slutade var insikten att spelet aldrig kunde växa sig större inom klanliret.

Åter igen; vad hände med BFTV? Det BFTV som kom till bf2 var ju ett skämt. Användarfientligt så det förslog. Man hade ju kunnat hoppas att ett nytt mer användarvänligt BFTV med likartade finesser som counterstrikes motsvarighet skulle komma. Hoppet är besvikelsens bästa vän.

Vad tänker dom på? Det känns som om de är ute efter att producera så många spel som möjligt, med så många boosterpacks som möjligt, under en så kort tid som möjligt.

Detta är såklart inte ett långsiktigt recept för framgång och företagets fortleverne. Har inte dice insett vilken image de har skapat åt sig själva? Bryr dom sig bara om förstagångsköpande publiclirare? Sådana finns det inte obegränsat antal av.

Inaktiv

det har aldrig funnits något "BFTV", DICE förklarade själva att dom försökt få in det men att det drog alldeles för mycket kräm från servrarna och därför skippade dom det helt.

Medlem

var väl nån vanlig dödlig som mekade ihop BFTV, men fick inte sprida'n för Dice av nån anledning, om jag minns rätt..

Medlem
Skrivet av conthox:
Skrivet av Wardancer:

Det funkar liksom inte att säga att "ljudet i spelet är helt fantastiskt." Då det bara gäller under vissa förutsättningar, nämligen att viss hårdvara krävs.

Jämför det då med spel som har bra grafik. Varför räcker det med att säga att spelet har bra grafik, men inte vilka kort man måste ha för att kunna få upp alla fina effekter på skärmen? Jo, för att det är underförstått. För att få supersnygg graffe så måste man ha ett riktigt bra graffekort. Samma sak borde det i så fall vara med ljudet - för att få ett riktigt bra ljud, så måste man har ett bra ljudkort. Sedan är det upp till var och en att kontrollera så att man köper den hårdvara som krävs för att uppfylla (minst) de krav som speltillverkarna har satt.

Därför att snygg grafik kräver inte just exakt den hårdvaran som bara finns på just det kortet från just den tillverkaren. Det fantastiska ljudet kräver X-Fi från creative punkt.

Är ju precis samma sak som att nämna att man behöver PhysX kortet i ett spel/demo för att kunna köra det eller för att få de effekter som är tänkt, såg inte att en massa folk klagade när det demot släpptes och att FZ skrev att man skulle ha det kortet. Sameshit liksom.


signatur

Varning, ovanstående text kan innehålla särskrivning.

Inaktiv

2142 är ju (av demot att döma) ett bra spel, rent objektivt sett eller hur man ska säga, men det är ju ärligt talat inte så mycket nytt från de förra spelen.

Fortfarande har EA inte vågat ta steget in i RTS-världen genom att inkludera resurser, möjligheten att bygga byggnader, köpa fordon o.s.v. och därför sumpat chansen att göra 2142 till någonting nytt och unikt som man kan spela på tusentals olika sätt och därför tusentals gånger utan att det känns långtråkigt (när spelarna själva "bygger banan", väljer taktik och bestämmer vart chokepoints etc. ska vara så blir det mera invecklat på ett uppiggande sätt - det krävs verkligen erfarenhet för att läsa spelet).

Som det är nu ger det, förutom för klanspelarna och de som går in för det i syfte att vinna och bli bättre (på samma sätt som 100-meterslöpning på elitnivå kan vara roligt för ett fåtal, medan de flesta inte tycker det är så himla lajbans att stappla fram på en orangefärgad bana åtta timmar om dagen), max några timmars underhållning. Man dödar, dör, respawnar, upprepar.

Medlem

När jag skrev "det BFTV som kom till bf2" så syftade jag på den "inspelningsfunktion" som faktiskt fanns. Minns ni inte hur dom visade raketen som gick rätt genom en helikopter utan att skada den? Communityt drog efter andan; Wow, häftigt! Äntligen!

http://www.northernbrigade.com/bf2.php <--- NB(meriterat bf1942-lag) lirade mot självaste DICE och spelade in spektaklet.

Det var krångligt så att det förslog. Editerade serverkonfigurationsfiler och långa konsolkommandon till trots, så fungerade det inte alltid(sarkasm). Problem med att spela upp demos från tidigare patcher, inspelningar som inte tog, osv. Jag minns vi försökte spela in pcw:s och matcher i början när det kom. Men det fungerade inte alltid som det skulle och var för mycket krångel. Dessutom ville inte alla lag dela med sig av sina taktiker. En RIKTIG BFTV-lösning skulle ha behövts, och behövs imo också idag.

Spela upp var dessutom inte det lättaste. Läsa readmefiler, skapa mapp att lägga in demot i och återigen långa konsolkommandon. En enkelt fristående program gjorde iofs uppspelningen lättare, men det gjordes av en/några privatpersoner.

Medlem
Skrivet av Fifty:

Hade de bara haft vett att införa "Supplylines" hade jag köpt det. Jag kan inte för mitt liv fatta varför de inte använder sig av just Supplylines, PRMM gör det så det borde inte vara så svårt att ordna.

Spelsättet Titan gör inte det för mig, det är fortfarande för kaotiskt med folk som springer runt och plockar silos bak din rygg. Det blir aldrig någon front med de där mastodontstriderna som jag vill ha, bara en massa individer och smågrupper spridda över hela kartan.

Instämmer. BF2:s nackdel var att det var för rörigt och okordinerat. Det lyfte först när det blev frontstrider.

I BF2142 är det ännu rörigare och okordinerat, för inte nog med att folk spelar Conquest-mode om missilsilorna på marken, dessutom irrar folk omkring uppe på titanen. Resultatet är att spelarna sprids ut ännu mer än i BF2.

Medlem

Vad som behövs är vad någon föreslog tidigare - supply lines. Det blir för mycket solo grejer annars.


signatur

<allt jag skriver är mina åsikter och ni behöver varken hålla med eller säga emot>

Vox
Medlem

Bra betyg för bf2142 är att som att köra whiskey straight i en mixer - Pinsamt, och alla som på något sätt är insatta och seriösa kommer fnittra och peka lite lätt på killen bakom bardisken.

Medlem
Skrivet av Katana:

Dehär spelet åker aldrig in på min maskin.. ett hetsigt försök av DICE/EA att kräma fram lite pengar innan quakewars når marknaden i mina ögon.. BF2 lär de överge när det gäller patchning osv, precis som de gjorde med BF42 när BF2 kom.. Det är dåligt balanserat. Lyckades i betan slänga ihop en osynlig sniper med automatvapen och C4, wth?..

Känns som att Dice har blivit ena riktigt malliga jävlar bara för att de blev uppköpta av EA eller nått, EA har dragit ner dom i träsket... de lyssnar inte ett skit på communityt och inför en release så lovar de oss så jävla mycket godsaker att Hans och Greta skulle bli avundsjuka i sitt lilla pepparkakshus.
Istället för att banor och annat smått och gott nu kommer i patchar så ska de ha pengar för rubbet.. boosterpack, expansion.. de gör vad som helst för att tjäna några kronor till..

Jämför dom med Tripwire som är spelarnas drömutvecklare, som gratis pumpar ut nytt material till sitt spel och hyllas av fansen.

http://www.fz.se/nyhetsarkiv/?id=15345
http://www.fz.se/nyhetsarkiv/?id=14361

Näe, BF2142 kan gå och gräva ner sig, hoppas EA lägger ner Dice som de gjort med alla andra utvecklare de köpt upp, för nu börjar det bli en jävla cirkus..

*grinig gammal bf42-spelare*

Mycket bra skrivet, och även jag är en *grining gammal bf42-spelare*

Medlem

Okej, så nu när jag läst två sidor av produktinformation som någon av någon anledning satt ett betyg i slutet av, så undrar jag lite när den riktiga recensionen av spelet kommer.

Ja jag är allvarlig. Det här var ingen recension, det var till större del en produktbeskrivning med betyg. Det nämns inget om i vilken slags miljö som spelet blivit testat i, speciellt med tanke på att spelet inte har släppts ännu, och den enda miljö som kan tänkas finnas är recensionsservrar, vilket knappast utgör en normal spelmiljö.

Vad sägs om lite åsikter om balans i spelet mellan de olika faktionerna? Lite information om hur unlocks fungerar i längden i spelet, och huruvuda de är balanserade eller ej? Är de lätta att få tag på? För lätta? För svåra? Hur påverkar reklamen i spelet upplevelsen? Detta nämns inte över huvud taget i recensionen; är det för att i skrivande stund reklamen inte fanns, eller vad?

I vanlig ordning så hackar jag på FZ, och även om jag ibland kanske tar i lite i överkant så känns mina åsikter i det här fallet befogade. Är det verkligen bara jag här som tycker recensionen är ytterst svag..? Ni (FZ) verkar ha rushat ut recensionen bara för att vara en av de första med ett betyg, och därmed offrat många av en recensions grundstenar. Illa, och skadar inte bara kvalitén på recensionen, utan även erat anseende.

Inaktiv
Skrivet av Kyraal:

Okej, så nu när jag läst två sidor av produktinformation som någon av någon anledning satt ett betyg i slutet av, så undrar jag lite när den riktiga recensionen av spelet kommer.

Ja jag är allvarlig. Det här var ingen recension, det var till större del en produktbeskrivning med betyg. Det nämns inget om i vilken slags miljö som spelet blivit testat i, speciellt med tanke på att spelet inte har släppts ännu, och den enda miljö som kan tänkas finnas är recensionsservrar, vilket knappast utgör en normal spelmiljö.

Vad sägs om lite åsikter om balans i spelet mellan de olika faktionerna? Lite information om hur unlocks fungerar i längden i spelet, och huruvuda de är balanserade eller ej? Är de lätta att få tag på? För lätta? För svåra? Hur påverkar reklamen i spelet upplevelsen? Detta nämns inte över huvud taget i recensionen; är det för att i skrivande stund reklamen inte fanns, eller vad?

I vanlig ordning så hackar jag på FZ, och även om jag ibland kanske tar i lite i överkant så känns mina åsikter i det här fallet befogade. Är det verkligen bara jag här som tycker recensionen är ytterst svag..? Ni (FZ) verkar ha rushat ut recensionen bara för att vara en av de första med ett betyg, och därmed offrat många av en recensions grundstenar. Illa, och skadar inte bara kvalitén på recensionen, utan även erat anseende.

Håller med till 100%! Gör om, gör rätt!


signatur

/_\_/_\
/_\

Inaktiv

håller med om att det är en rätt tunn recension..

skrapa lite mer under ytan på spelen nästa gång

Inaktiv

Jag förstår inte hur detta spel fungerar så dåligt på min dator, det är segt och hackar till ibland.
Om man tar t.ex. spel som Doom3 och Prey så är det spel som är mycket snyggare och fungerar mycket bra på min dator jämnfört med BF2 och BF2142.

Skriv svar