Skägg.
10 Chambers
Rejv

Rejv. Technofest. Dunkabonk. Rave. Tillåt mig att bli lite löjligt nostalgisk denna måndag. Jag fick flashbacks med tioårsmarkering tidigare idag, från tiden då jag och ett par vänner åkte runt hela storstockholm för att dansa till monotona basgångar. Från en ungdomsgård i Fisksätra, vidare till Docklands, någon glänta vid Nacka-masterna och slutligen i motorvägsbron efter Bergshamra. Jag klistrar in ett klip med gamla favoriten Adam Beyer och inser att man börjar bli gammal.

<object width="425" height="355"><param name="movie" value="http://www.youtube.com/v/nsKxWAppZIw&rel=1"></param><param name="wmode" value="transparent"></param><embed src="http://www.youtube.com/v/nsKxWAppZIw&rel=1" type="application/x-shockwave-flash" wmode="transparent" width="425" height="355"></embed></object>

#blogg


signatur
Inaktiv
Rejv

Åfan, så du hängde tydligen i mina hood´s när det begav sig.

Fattade alldrig grejen med rejv, men några polare sprang på docklands på den tiden.

Techno börjar vid 120 decibel tror jag:)

Att sitta och se ett youtube klipp på burken kändes väldigt lamt.:P

Skägg.
10 Chambers

Javisst, två vändor till fiskis blev det nog allt, själv var man ju egentligen för ung för Docklands, men ibland lyckades man komma in.

Jotack, högt ska det vara. Fast jag körde alltid med proppar, feg som man är.


signatur
Medlem

Men du... var det också 10 år sedan som du senast var på ett stamp? Det är ju ganska många år ja, och visst åldras man...
Fast jag tror inte att man behöver hänga läpp om man lyssnar på sådan musik för jag har sett en hel del folk i säkert 40-50 (om inte äldre) års åldern iklädda i fraktaler och glada färger dansandes på bl.a. goa, techno och trancefester.
Den här typen av tillställningar är för alla helt enkelt.

Skägg.
10 Chambers
Skrivet av ostmjuk hamster:

Men du... var det också 10 år sedan som du senast var på ett stamp?

Nah, det har väl blivit ett sisodär vartannat år, senast Paul Oakenfold på München om jag inte minns fel. Och på tal om fraktaler, visst ägde man en såndär färgrann tröja men oftast var det bara sköna luftiga byxor och en t-shirt som gällde. Neon och fluff var aldrig riktigt min grej.

Eliten stampar väl på fortfarande kan jag gissa, och visst är det kul att dansa ett par timmar ibland men jag kommer aldrig in i stämning längre. Bästa någonsin var nog Cari Lekebusch/Adam Beyer på Docklands, minimalistiskt megaröj.


signatur
Medlem

Säger bara Fullmoon festival i tyskland. Jäklar vilket drag det brukar bli.

http://www.youtube.com/watch?v=AKJqiH7LqKg&feature=related

Medlem
Skrivet av spiken:
Skrivet av ostmjuk hamster:

Men du... var det också 10 år sedan som du senast var på ett stamp?

Nah, det har väl blivit ett sisodär vartannat år, senast Paul Oakenfold på München om jag inte minns fel. Och på tal om fraktaler, visst ägde man en såndär färgrann tröja men oftast var det bara sköna luftiga byxor och en t-shirt som gällde. Neon och fluff var aldrig riktigt min grej.

Eliten stampar väl på fortfarande kan jag gissa, och visst är det kul att dansa ett par timmar ibland men jag kommer aldrig in i stämning längre. Bästa någonsin var nog Cari Lekebusch/Adam Beyer på Docklands, minimalistiskt megaröj.

Så du har set Oakey! Är lite avis. Hade planer på att resa runt lite och se olika DJs/artister Oakenfold, John Digweed, Sasha och gärna Beyer, Sven Väth, Chris Liebing också men livet drog åt ett annat håll. Hann egentligen bara besöka ett större evenemang och det var Loveparade.
Full moon festival som jingai nämnde var också en grej som man ville uppleva. Kanske blir av nån gång i framtiden.

Håller med om att fluffet och neonet var en aning mycket men å andra sidan är neonfärger nice att se på. Så det kvittar nästan för mig som åskådare
Ägde själv inte mer än det du nämnde. Ett par gråa technobrallor (variant: vida nertill) och hade egentligen bara en partytröja och körde annars med vanliga t-shirts.
Minimalistisk klädstil alltså
Hum...Man kanske skulle ta och spana in nått nytt apropå kläder.

Att inte kunna komma in i stämningen låter lite jobbigt. Du får försöka dra på sådana fester när du är riktigt sugen istället så det inte blir ett besvär.

1
Skriv svar