iD Software Super Pack

Medlem
iD Software Super Pack

Som jag nämnde i ett tidigare blogginlägg så hade jag köpt iD Softwares Super Pack som innehåller alla möjliga spel. Min tanke är att köra igenom alla (eller så många jag orkar) av deras spel och sen plinta ner lite åsikter om spelen håller att köra än, däremot blir det inte lika utförligt som till exempel Orange Box recensionerna. Att jag endast kört ett fåtal iD Software spel innan gör att det blir lite mer intressant. Så jag tänkte börja med en spelserie som jag faktiskt kört innan, Commander Keen. En okänd spelserie för vissa kanske, men för mig var det några av de spel jag växte upp med.

Så under den senaste veckan har jag spelat igenom alla 6 delar som följer med i paketet vilket inte inkluderar #Keen Dreams och #Aliens Ate My Babysitter då iD Software troligtvis inte har rättigheterna till dom. Speciellt synd är det med det senare spelet, AAMB, som jag gillade att spela när jag var liten.

Jag börjar med Invasion of the Vorticons, episoderna 1-3, de enda spelen Keen spelen jag INTE spelade (pappa hade inte dom helt enkelt). Därefter ligger #Wolfenstein 3D och #Quake härnäst, där den ena lirar jag på stationära och den andra på bärbara datorn. Får se vilken jag hinner färdigt med först.

Men eftersom det börjar bli sent så skriver jag ihop det hela imorgon och lägger upp. Hoppas att någon kommer få lite nostalgikickar av texterna.

#blogg

Medlem
iD Software Super Pack

Vad hände med DooM?


signatur

dom förnedrar hela Gamer-world!!!

Medlem

Det kommer efter Quake och Wolf 3D

1
Skriv svar