Datorn presterar över förväntan!

Medlem
Datorn presterar över förväntan!

Som jag skrev i denna blogg har jag beställt en dator. I förrgår kväll byggde jag ihop den. När jag sedan testade datorn i spel blev jag mäkta förvånad! Grafikkortet presterar mycket bättre än i många tester ute på internet!

Jag saftade på alla inställningar på max (inklusive AA och AF) i World in Conflict i 1280x1024 - och i FPS-testet fick jag 26 fps average!

I Crysis körde jag High + 8xAA i 1280x1024 och till min stora förvånan klarade datorn dessa inställningar med bra flyt!

Snacka om värt köp!

Någon som har ett tips på nåt snyggt/systemkrävande spel som jag kan testa? ^^

#blogg

Medlem
Datorn presterar över förväntan!

Crysis ULTRA High kanske?

Medlem

Kan tyvärr inte testa det då jag dels har demot och dels inte har Vista än.

Inaktiv

Nice med såna datorer.. hade själv en för nåt år sen (!) som man var riktigt nöjd med.
Ett av de sista spelen som jag lirade med den PCn var S.T.A.L.K.ER. och den 4 år gamla klossen klarade sig lika bra som brorsans splitter nya High End system

Inaktiv

Ahh härligt!
Själv har jag nyss skaffat nästan samma system som du, enda skillanden är grafiken då jag har HD3850 256ddr3 och Athlon dualcore X2 5000+. Också min burk klarar allt utan problem, gillar dock inte Crysis så det spelar jag inte.

Medlem

Kul
Ja datorer har dessutom blivit riktigt snabba. Morsan köpte en ny budgetdator åt sig själv för 3000kr eller vad det var och den äger nog min dator som jag lagt ut 15.000 på (totalt).

Crysis tar väl priset för grafiktester men så finns ju också Rainbow Six Vegas. Det var väl snyggt om jag minns rätt (inte testat det själv)? Need for Speed - Pro Street och Colin - Dirt var väl också fina grafiska upplevelser? UTIII, Bioshock, Cod4... Där har du ett par.

och Counter-Strike: Source! Alltså den skiten flyter så sämst. Har spelat igenom hur många spel som helst och CSS har aldrig flytit något bra. Sirap.
CS 1.6 flyter inte ens på min dator.

Medlem

Detta är en simpel fråga och inget påhopp. Men vad är det för mening att köpa deluxe fet dator med grym prestanda om man ändå verkar sträva efter spel som går illa.....jag menar om Crysis och WIC flyter så varför ska du ha ett mer krävande spel som fömodligen kommer gå skitilla? Låter i mina öron som om du LETAR efter dåliga benchmark resultat....var nöjd med det man har istället. Om allt som finns sedan flyter bra så e det väl kanon och ett + i kanten.....

Medlem
Skrivet av ToRcH:

Detta är en simpel fråga och inget påhopp. Men vad är det för mening att köpa deluxe fet dator med grym prestanda om man ändå verkar sträva efter spel som går illa.....jag menar om Crysis och WIC flyter så varför ska du ha ett mer krävande spel som fömodligen kommer gå skitilla? Låter i mina öron som om du LETAR efter dåliga benchmark resultat....var nöjd med det man har istället. Om allt som finns sedan flyter bra så e det väl kanon och ett + i kanten.....

Klart man vill pressa sin dator. Vill inte du det när du har köpt en ny? ^^

Medlem

Det är som Micke säger.. Klart man vill pressa skiten ur sin nya dator. Kan tipsa om ATI respektive nVidia tech demona som finns på deras hemsidor, verkligen häftiga demos där man pressar grafiken till dess yttersta och visar vad man kan få ut av sitt grafikkort. ATI's Toyshop är verkligen imponerande. Sedan nvidias nyaste är verkligen imponerande också, humanhead, froggy och den där vattenfalls grejjen.


signatur

Knasterband2 skrev:
Ungefär hur läskigt är det? Måste veta, för jag var nära på att bajsa på mig när jag försökte spela demot till AvP2

Har hört att amds proccessorer blir väldigt varma "Använd inte orginal kylaren" har folk skrivit. Nåt som du har märkt??:O


signatur

If the left one isn´t right, right is the only one left, right?

Medlem

Min originalkylare är tyst och sval.

1
Skriv svar