Premiärpatch - Gothic 3

Robot
Medlem
Premiärpatch - Gothic 3

Kan ju inte säga att jag är förvånad!!? Snart börjar väl dem släppa spel i småbitar. Först köper man AI, sen får man ladda ner, kontrollerna, grafiken, ljudet, banorna i efterhand när dem är klara!? IFS är det bra att dem fixar fel, det är aldrig fel. Men det ska helst fixas innan guld, och sen om man har missat nåt så patchar man. Nu slänger dem ut spelen utan QA och tar för givet att dem kan patcha klart spelet efter. Det har blivit en dålig vana, nästan rutin. Därför vi fått se så många andra som gjort exakt likadant!


signatur

Asus Prime B550-PLUS|AMD Ryzen 3600@4200mhz (DIY Vattenkylning)|Asus Geforce RTX 2070 Super Dual EVO|16GB CORSAIR DDR4 3200mhz|Creative SB-Z|
HP-OMEN Laptop med Core I7 8750-GTX1070-16GB ram-17" 120hz IPS|PS5 Dual Sense (ingen ps5, använder på pc)

Inaktiv

Det ligger någonting i det du säger faktiskt. Verkar vara ett jävla slarv inom spelindustrin nuförtiden


signatur

War never changes.

Medlem

Det känns som att anledningen till det inte så mycket är utvecklaren utan mer att utgivaren vill få ut spelen så snabbt som möjligt.

Inaktiv
Inaktiv

Stackars dem som inte har tillgång internet i dessa spel dagar. Köper halv färdiga spel :s

Inaktiv

Ska man streama spel i framtiden?


signatur
Bab
Medlem

VÄLDIGT dåligt tecken att det kommer en patch nästan innan spelet är ute. JoWooD har precis släppt The Guild 2 också som jag såg fram emot väldigt. Tyvärr var det helt totalt buggigt och innan dom började släppa spelet i engelsktalande länder hade det kommit TVÅ patchar och det var ändå inte spelbart för många. Det är riktigt pinsamt dåligt av JoWooD som verkar ha satt det i system att pressa ut halvfärdiga spel.


signatur

-------
Du bär själv ansvaret för det du läser ovan.

Medlem

hm det verkar som det blir en trend i spelbranchen att man inte gör klart spelet helt och patchar det sedan, samma var det ju med coh fast inte direkt stor patch men endå, och det verkar ju inte bli bättre om man ser på gothic 3.

Medlem

drogs inte spelet tillbaka innan för att fixa just såna här buggar ? pinsamt.

Medlem

Dom släppte åtminstone patchen i stort sett samtidigt med spelet - vissa verkar dröja månader innan dom släpper något.


signatur

<allt jag skriver är mina åsikter och ni behöver varken hålla med eller säga emot>

Medlem

Visst, spel kan oftast inte komma ut på marknaden buggria nuförtiden, med alla olika system och allting...men det börjar bli löjligt att man ska börja med att slänga in 10 patchar innan ens spelet fungerar som det ska..

Ett bra exempel är Mage Knight Apocalypse, de som är lyckligt lottade att ens få igång det, riskerar att få ett ton av buggar hällda över sig..

Tror inte att vi kommer få se nån bättring på det här fenomenet på en lång tid framöver, så länge det finns utgivare som är villiga att rusha ut spelet i förtid för att tjäna mer pengar...

Medlem

Därför konsoller är på frammarsch. Visst spel till konsoll har också buggar ibland.. Men mycket mindre än till pc. Känns som pc som spel maskin är på väg att dö ut snart...


signatur

Asus Prime B550-PLUS|AMD Ryzen 3600@4200mhz (DIY Vattenkylning)|Asus Geforce RTX 2070 Super Dual EVO|16GB CORSAIR DDR4 3200mhz|Creative SB-Z|
HP-OMEN Laptop med Core I7 8750-GTX1070-16GB ram-17" 120hz IPS|PS5 Dual Sense (ingen ps5, använder på pc)

Inaktiv

kommer det någon demo idag eller?

Inaktiv

du har rätt HaZe303, köpte spelet idag och grafiken buggade till ospelbart. så trött på o vänta på ett spel och planerahelgen för mega slappning, sen så funkar skiten inte >:( snart e det slut o spendera 10-tals tusen på datorn.

Medlem

Tacka vet jag Blizzard .

Medlem

Jag hoppas verkligen inte att det slutas göra spel till PC, överlägset bästa systemet för spel. Speciellt för RTS, FPS, MMORPG samt simulator spel.


signatur

- I mean gaming journalists look bad just writing about stuff, but when you put them in front of a camera...a whole new dimension of bad is created.

Medlem
Skrivet av Pettor:

Tacka vet jag Blizzard .

?

Inaktiv

spelar ingen roll hur många patchar de släpper, det kan inte fixa det faktum att detta spel är stelt, fult, buggigt och tråkigt (ger betyg -1 av 5). hade hoppats att det var mycket bättre, men...

1
Skriv svar