Se USA:s styrkor i Armed Assault

Robot
Medlem
Se USA:s styrkor i Armed Assault

Mycket trevlig trailer. Blev bara mer sugen nu....

Medlem

kan kolla på cnn istället...


signatur

I would never lie. I wilfully participated in a campaign of misinformation. - Fox Mulder

WeX
Medlem

Släpp tidigare, gör det!


signatur

Boom headshoot!

Inaktiv

när får vi se ett spel som går ut på att döda usa:s arme?

Snyggt men j-kligt trist trailer...

Medlem
Skrivet av zijn:

när får vi se ett spel som går ut på att döda usa:s arme?

Tja...spela dom flesta skjutaspel och byta till motståndarlaget


signatur

<allt jag skriver är mina åsikter och ni behöver varken hålla med eller säga emot>

Skrivet av zijn:

när får vi se ett spel som går ut på att döda usa:s arme?

Moddarna kommer att föra Arma till en högre nivå och där kommer du antagligen att få döda usa´s arme tills du är less. Dom flesta av världens armér är representerade i OFP och kommer förmodligen att bli det i Arma också.


signatur

3080, i9-11900F, DDR4 64GB

Medlem

Fan vilket schjyst känsla dom lyckas få till. Känns igen från OFP. Grafiken är realistisk på något konstigt sätt - perspektivet, färgerna och ljussättningen är klockrena. Me like!

Inaktiv

Silent Heroes vs US under kalla kriget?


signatur

Serious Rabarber Squad, Kravlöst i BF2 sen 2005
Spasdar: Aldrig att Starforce _förstör_ hårdvaran

Medlem

det hände inget mycket i den filmen. Påminer mycket om OPF vilket är en bra sak skulle jag tro.


signatur

-^-^--^-The sound of a bat cutting through space and time-^-^--^-

Inget imponerande direkt, grafiken känndes grå och trist. Fortsätt spela BF2 istället...

Medlem

trailern är inte det bästa men vafan BF2 har så flashiga trailers men spelet i sej suger hästballe

Medlem

Ser fantastiskt trevligt ut, skalan är ju enorm! Hur många spelare ska det finnas stöd för samtidigt när man spelar multiplayer? 64 spelare duger ju inte på en karta som är flera hektar stor.


signatur

Bicycle races coming your way, so forget all your dutys oh yeah!

Inaktiv

vad jag vet så är det bara BF2 och BF2142 som har stöd för 64 spelare och sköter det hyffsat, sedan fanns det ju det spelet som hadde 128 spelare, men det sög så hårt så, kommer inte äns ihåg namnet längre =P

Medlem
Skrivet av Fifty:

Ser fantastiskt trevligt ut, skalan är ju enorm! Hur många spelare ska det finnas stöd för samtidigt när man spelar multiplayer? 64 spelare duger ju inte på en karta som är flera hektar stor.

Så många som servern klarar, 100+
Och man kan spela med upp till 1000+ AI eller nått sånt.

Skrivet av crimsonidol:

Inget imponerande direkt, grafiken känndes grå och trist. Fortsätt spela BF2 istället...

Varför ska man spela BF2 när ArmA är bättre på allt förutom arkad känsla kanske.
ArmA har verkligare grafik, bättre modeller, bättre animationer, väldigt mycket större bana(ö), bättre missions (singel och multi), 24timmars dagar(dag/natt), väder, molnen rör sig och ger skugga för solen, träd som ser ut som träd till skillnad från BF2 - gräs som ser ut som gräs.
Vattnet kanske är lite snyggare i BF2 iaf på nära håll.

Medlem

Beror väl på vad man vill ha för spelinlevelse. I battlefield känns det ju som att man springer omkring och blir elshockad i baken. I ofp är det lite lugnare, strategiskt och realistiskt.


signatur

Med ett schysst järnrör kan man slå hela världen med häpnad!
Nöjd med PC och XBOX360.

Medlem
Skrivet av [ThreeZool:

"]vad jag vet så är det bara BF2 och BF2142 som har stöd för 64 spelare och sköter det hyffsat, sedan fanns det ju det spelet som hadde 128 spelare, men det sög så hårt så, kommer inte äns ihåg namnet längre =P

Spelet du tänker på heter Söldner, fyfan vad det spelet sög...
Armed Assault kommer äga så hårt!

Medlem

armed assault äger ju bf 2 med hästlängder i spel känsla och frihet och det kommer finnas tusentals fler moddar till det än till "bug field 2" har bf 2 och har spelat bf 2 massor i somras så jag vet vad snackar om, fan ingen som vill köpa mitt bf 2 då? o repat btw.

Bab
Medlem

Eh? BF2? Vad är det? Ännu ett dussin-FPS? Inget spel har återhämtat än efter det totala äg och förnedring som Operation Flashpoint levererade, ett spel från 2001 som dom flesta spel från 2006 inte kommer i närheten av. När det gäller realism-FPS spelar Bohemia Interactive Studio i elitserien och alla andra utvecklare tragglar på i korpserien.


signatur

-------
Du bär själv ansvaret för det du läser ovan.

Skrivet av Bab:

Eh? BF2? Vad är det? Ännu ett dussin-FPS? Inget spel har återhämtat än efter det totala äg och förnedring som Operation Flashpoint levererade, ett spel från 2001 som dom flesta spel från 2006 inte kommer i närheten av. När det gäller realism-FPS spelar Bohemia Interactive Studio i elitserien och alla andra utvecklare tragglar på i korpserien.

Förtjänar att dumpas X gånger men man får inte glömma att smaken är som baken. Vissa vill "bara" ha snabba arkad orealistiska spel och det är ju faktiskt kul ibland men det kommer aldrig att ens börjas att jämföras med sim spel som används av militär och civil personal världen över att tränas för de situationer de nu kan råka ut för.
Om vi nu ska snacka krigs/soldat spel seriöst.

Men vissa gillar ditt och andra gillar datt, vissa föredrar det mer enkla medan andra vill ha mera avancerat. Friheten och möjligheterna i spel som OFP och arma är nästan obegränsade. Tar dock sin tid att komma in i det, att lära sig allt man göra i själva spelet och sen också mission editorn som
gör att det man betalar för får man igen tusenfaldigt.
Det här är spel man inte "spelar ut" eller varvar någonsin.


signatur

3080, i9-11900F, DDR4 64GB

Skrivet av Bush:
Skrivet av Fifty:

Ser fantastiskt trevligt ut, skalan är ju enorm! Hur många spelare ska det finnas stöd för samtidigt när man spelar multiplayer? 64 spelare duger ju inte på en karta som är flera hektar stor.

Så många som servern klarar, 100+
Och man kan spela med upp till 1000+ AI eller nått sånt.

Det är är rätt många det.

Mappen eller ÖN(island Sahrani) är inte några hektar, den är 400 sq. km. Det är alltså större än alla öarna tillsammans i OFP. Undrar om nån här övht fattar hur stort det är i ett spel.

Dessutom ska det i teorin kunnas göra obegränsade mappar tack vare terräng-stream systemet dom har nu. Kanske nån vill göra hela skandinavien och sen skapa en kampanj där sverige krigar mot Norge? Både svenska och norska addons finns till OFP och kommer att finnas till Arma.(utgår jag ifrån). Det här är t ex bara en grej med arma vs andra spel. Vad säger man? OWNED! WOOT!


signatur

3080, i9-11900F, DDR4 64GB

Medlem

Varför detta flämtande efter realism. Sen när blev det så viktigt i spel?
Och är ni så förtjusta i realismen så gratulerar, men ge upp med försöken till att framstå som bättre människor än övriga arkad-eller-whatever-gamers. Det äcklar mig.

Jag har inga större problem med det, sitter och spelar en del av dessa spel men när den uppenbara avsaknaden av insikt tittar fram så måste man ju förklara. Det är ungefär som att jämföra en lådbil utan hjul med en Volvo XC90. Vi snackar inte bara realism, vi snackar GAMEPLAY.


signatur

3080, i9-11900F, DDR4 64GB

Skrivet av ostmjuk hamster:

ge upp med försöken till att framstå som bättre människor än övriga arkad-eller-whatever-gamers.

Mäh! Det handlar väl inte om spelarna i första hand, det handlar ju om spelen.
Den linjära mappen, för hårt scriptad AI, brist på funktioner, små sop mappar man springer runt på 30 sekunder osv.

Varför välja det sämre alternativet? Arma kommer att äga allt annat.


signatur

3080, i9-11900F, DDR4 64GB

Medlem

Skillnaden kan vara så stor som i din jämförels men för mig och många andra spelar det ingen roll. Vi kan ha kul ändå. Det är väl i.s.f. snarare en konst att lyckas ha kul med en lådbil utan hjul... Det kräver ju att man har lite fantasi (hoppas att jag inte lät allt för förmer nu).

Tja...

Kan vi enas om att huvudsaken man har kul så är det bra? Och som jag skrev, vissa gillar ditt, andra datt.

Spel som OFP, arma, VBS1 är gjorda att vara realistiska, så-kallade "arkad" spel(action FPS?) har inte den målsättningen så egentligen ska man inte ens jämföra dessa då dom har olika målgrupper.
Men kul har man uppenbarligen i båda läger.......


signatur

3080, i9-11900F, DDR4 64GB

Medlem

Ser underbart lovande ut...

Medlem

NordicStormtrooper:
Ja, det kan vi.
Vore också trevligt om folk på ett trevligt sätt kunde börja rekommendera bra realistiska spel utan att genast klämma in något om hur pissiga andra spel är i jämförelse.

12
Skriv svar