Se USA:s styrkor i Armed Assault

lol det är kanske sant men man utgår ju oftast ifrån att folk har läst på och är insatta eftersom man själv är det. För mycket introvert seende kanske. Nåväl, det kommer ett demo framöver. Snart..... :$


signatur

3080, i9-11900F, DDR4 64GB

Medlem
Skrivet av Bab:

Eh? BF2? Vad är det? Ännu ett dussin-FPS? Inget spel har återhämtat än efter det totala äg och förnedring som Operation Flashpoint levererade, ett spel från 2001 som dom flesta spel från 2006 inte kommer i närheten av. När det gäller realism-FPS spelar Bohemia Interactive Studio i elitserien och alla andra utvecklare tragglar på i korpserien.

Kan inte göra annat än att applodera, ett av de bästa inläggen idag.

BF2 och ArmA är helt olika spel, Arkad vs Realism. Jag väljer det senare. Inget spel har lyckats få mig att känna den otroliga närvaroskänslan som OPF gav, hoppas mycket på ArmA.:heart:


signatur

- I mean gaming journalists look bad just writing about stuff, but when you put them in front of a camera...a whole new dimension of bad is created.

Medlem

Såg tråkigt ut. Hade högre förväntningar.

Medlem
Skrivet av redmac:

Inget spel har lyckats få mig att känna den otroliga närvaroskänslan som OPF gav, hoppas mycket på ArmA.:heart:

Instämmer!

Inaktiv

Spelkänslan vet jag inget om , men efter att ha tittat på filmen så måste jag säja att grafiken suger fett. Bland det sämsta jag sett på länge.

Medlem
Skrivet av Bab:

Eh? BF2? Vad är det? Ännu ett dussin-FPS? Inget spel har återhämtat än efter det totala äg och förnedring som Operation Flashpoint levererade, ett spel från 2001 som dom flesta spel från 2006 inte kommer i närheten av. När det gäller realism-FPS spelar Bohemia Interactive Studio i elitserien och alla andra utvecklare tragglar på i korpserien.

Ta inte i så du gör på dig...Landa ffs


signatur

Alfa Bertil

Medlem
Skrivet av popeye:

Spelkänslan vet jag inget om , men efter att ha tittat på filmen så måste jag säja att grafiken suger fett. Bland det sämsta jag sett på länge.

Vilket "liknande" spel finns det som har bättre grafik?
ArmA har en Ö på 400km² och kan rymma upp till 1000 fordon/soldater.
Grafiken ska se realistiskt ut, allt ska inte glänsa eller se ut som plast.

Det finns många nya spel som har sämre grafik och de flesta har överdrivna bloom/motion blur effekter som får folk att tycka att det ser bra ut men som bara döljer det dåliga grafiken bakom. T.ex Just Cause

Medlem

Tyckte filmen var grym! Ser fram emot detta spel enormt då Flashpoint i mina ögon är det bästa som hänt soldat-simulator genren hitills.

Fattar inte poängen med att kommentera för eller emot olika spel som alla tycks göra. Jag är personligen bara glad om ingen övertalar alla BF2 spelare att börja lira detta istället

Inaktiv

jag ser inget fel på grafiken.
Andra kanske inte ser på detta på samma sett som jag ser på det. Jag väljer att köpa ett spel med grym gameplay, realism, känsla och banor(öar) som i princip är oendliga och ett spel med en community som är lite mer mogen än en community ala BF2 där alla skiter i allt och alla.

Inaktiv

Ge mig och det nu! Verkar vara ett spel 100% i min smak. Shit vad sugen jag blir!!!

Medlem

grafiken ser ju hemsk ut, men jag tror nog att det kompenseras gott och väl med realismen. Jag tror inte videon är inspelad i nån monsterdator heller.. man kan säkert höja upplösningen åtminstone ^^. Men roligt verkar det.

Medlem

Jag personligen tycker grafiken duger gott, minns när OFP kom så var det exakt samma vissa, många som inte ens provade det för att det inte såg bra ut nog. Men då insåg dom inte heller att det inte är några små korridorer man springer runt i heller.

Medlem

när jag sitter och spelar OFP så tänker jag inte på grafiken alls faktiskt, sen ska man inte glömma att man lätt koncentrerar sej bara på hur grafiken ser ut när man kollar på dessa preview bilder och videos men när man väl sitter o spelar så är det inte samma sak

Medlem

Förväntade mig det värsta efter kommentarerna här, men det såg faktiskt intressant ut. Krig ska inte vara vackert Lite illa dock att det rycker så förbaskat till och med på deras datorer, antar att det är utvecklingsdatorerna dom har spelat in filmen på i alla fall. Men det finns tid till optimering fortfarande

Medlem
Skrivet av ostmjuk hamster:

Varför detta flämtande efter realism. Sen när blev det så viktigt i spel?

OFP och Armed Assault är gjorda just för att vara realistiska och deras professionella motsvarigheter VBS och VBS2 används som tidigare sagt som övningshjälpmedel av försvarsmakter värden över.

Den personliga anledningen att jag föredrar realism i spel är att ökad realism medför för mig ökad inlevelse. Känns vapnen som riktiga vapen, känns kulorna i luften som riktiga och är det lika farligt att bli träffad som på riktigt så ser man till att hålla ned huvudet i spelet.

Skrivet av Bab:

(...)ett spel från 2001 som dom flesta spel från 2006 inte kommer i närheten av(..)

Håller med till hundra procent. Jämfört med dagens HDR-orgier gjorda av spelskapare som man får anta inte allt för ofta ser hur det faktiskt ser ut utomhus så är OFP fotorealistiskt. En skog i OFP ser ut som en skog skall göra, och allt är i ordentliga proportioner.

Till alla er som klagar på grafiken: ArmA är precis som OFP menat att ha en JÄMN detaljnivå på alla delar i spelet, till skillnad från andra spel där spelarmodellerna får tusentals polygoner och resten hafsas ihop. Det är det som skapar den övergripande kvalitet som man kanske inte får överblicka genom att titta på den här filmen ihopklippt av en betatestare.
Dessutom skall ArmA kunna skalas till att hantera upp till 100 spelare och 1000 AI-soldater (och den här AIn är inte precis dum) med ordersystem och annat. CPU + grafikkort kommer att gå varma ändå, speciellt server-CPUerna.

Medlem

Nice trailer, inte en enda bomb släptes. Inte ens de vanliga rödakors målen eller lekskolor stod i brand.

Ska köpa spelet och fixa till det


signatur

Det var inte jag...

Inaktiv
Skrivet av zijn:

när får vi se ett spel som går ut på att döda usa:s arme?

operation flashpoint och Armed assault.. spelar sjalv alltid som ryss, (eller som svensk, finne) och nastan aldrig som amerikanare..

Armed assault skall inte bedomas pa en video, utan genom en demo eller en titt pa deras egna wiki som visar hur mycke som gar att andra.

Ar ai:n dum, bara att gora en egen. Trott pa lira i ford en amerikansk uniform, varfor inte lite svenska vapen och stridsfordon eller kanske som finne under WWII.

Om man tittar pa vad som finns tillgangligt for Operation flashpoint vad galler missions och mods sa ar det.. helt sjukt, egentligen. Tom singapore hade sin arme med, och hur stor ar deras arme egentligen

Sjalv ar jag hardcore OFP spelare men kan njuta av lite BF2 pa natverkscafe nar jag ute och reser.

Hoppas folk slutar forsoka fightas "bf2 vs ofp/arma".. handlar inte om det. Ge det 5 chanser, for medans BF2 har i princip en spelstil (lite olika objectives men samma stil) har du i arma allt fran "Ett liv, 3 timmars lir och du gar pa patrull, aker fordon".

Till 20 minuters rounds med respawn som Bf2 och med sma avstand.

till ofp varldens favorit, Capture the island, som ar en blanding mellan ett RTS lir (ta over stader for fa pengar att kopa fordon, vapen och bygga stader) och mellan ett soldatlir.

Mitt tips for folk som aldrig provat armed assualt men gillar antingen CS, BF2 eller typ hidden and dangerous. Kop spelet, for du far "allt i ett", galler bara upptacka var man hittar ratt mission, mod vilket kan vara svart.

Sen efter lirat "capture the flag" i ofp kanske du en dag upptacker att du uppskattar nagot helt annorlunda. Vilket ar nagot du sallan far i andra spel.


signatur

http://www.anrop.net Soldatsimultatorer på svenska.
http://www.granq.se

Medlem
Skrivet av granQ:

Trott pa lira i ford en amerikansk uniform, varfor inte lite svenska vapen och stridsfordon eller kanske som finne under WWII.

Ni har gjort ett riktigt bra jobb med SFP, och jag hoppas att vi på ett eller annat sätt fått se något liknande till ArmA.
Fast varför skall ni ta bort er sida, egentligen? Även fast ni inte själva utvecklar SFP vidare så finns det ju många som gör uppdrag och postar på forumet, hjälper folk att komma igång med sakerna osv. Kostar det pengar att hosta, eller?

Inaktiv

Jupp, sa kan man saga. Vi har fatt gratis webutrymme och inte sjalva behovt betala men snart kommer det ga ut och vi har ju ingen lust att lagga mer energi pa det.

har funderat pa starta en hemsida for en svensk Armed Assault community sida (typ forum, missions osv).. men vet inte om det skulle vara en bra ide eller ej eller snarare om jag har tid innan armed assault kommer ut.

Mitt personliga nasta projekt ar att fixa Wiki sidan for resistance och armed assault har pa fz.

Fixade info spalten igar..

http://wiki.fz.se/Operation_Flashpoint:_Resistance


signatur

http://www.anrop.net Soldatsimultatorer på svenska.
http://www.granq.se

..."vilket spel i samma genre ser bättre ut?"...
..."sedan operation flashpoint släpptes så har inget liknande spel lyckats överträffa det"...

Inget ont om dessa spel, men jag bli mer och mer övertygad om att OFP's goda ryke mest lever på att spelet är helt ensamt i sin subgenre.

Sims2 är också fortfarande det absolut bästa och syggaste spelet i sin genre.

*duckar*

Inaktiv

slartibartfast.. du har en poang men ofps ryke lever nog mer pa att det faktiskt ar grymt bra och inte sa mycke for det ar "ensamt i sin subgenre".. jag menar bf2, soldner, hidden and dangerous, spec op, ign, delta force, finns massor av spel som ar i narheten. Det enda som kan sagas ar val att ofp/arma tacker in alla omraden dar dom andra fokuserar mer pa en del...


signatur

http://www.anrop.net Soldatsimultatorer på svenska.
http://www.granq.se

Liknande, men inte samma genre. BF2 är inte en simulator. De flesta av de andra spelen du nämner saknar helt de element som OFP bygger runt (köra fordon!).

Inaktiv

BF 2 och OFP har ju samma element. Fokus pa fotsoldater som strider och tillgång till fordon. Sen är ju genomförandet totalt olika där OFP siktar pa realism och BF 2 på snabb kul action.

Om man bytar till Hidden & Dangerous 2 så blir det mindre fokus på fordon, även om det går att köra och mer realism.

Man kan säga att H&D 2 och BF2 blir OFP.. sen är ju inte bilarna, stridsvagnar eller flyg något vidare simulerat. Vilket ar synd.

Delta force (i princip bara lirat 1,2) bygger ju på samma princip som OFP.. stor öppen värld, soldat osv.. men precis som svårt hitta ett spel som bf2 om man menar "realistiska vapen, men orealistiska effekter" så passar inte ens nya bf 2142 in, eftersom det är orealistiska vapen.. allt beror ju pa hur man vrider och vänder pa det.


signatur

http://www.anrop.net Soldatsimultatorer på svenska.
http://www.granq.se

12
Skriv svar