Frågar igen

Medlem
Frågar igen

Nu när man har lite mer läsare tänkte jag att man kunde ställa en gammal fråga igen, och hoppas på lite mer respons :). Den lyder följande:

Ja... Vilkan av de tre "Next-Gen"-konsollerna är bäst, bortsett från pris och speltitlar?

Btw, 504 visningar totalt. Det tar sig!

#blogg

Medlem
Frågar igen

Ja vilken är bäst om man tar bort allting som skiljer dom åt?

Är ju spelen som bestämmer vad för konsoll man vill ha, rent tekniskt sett så är det väl följande i nedstigande ordning ;

PS3 / Xbox 360 / Wii.

Jag själv skulle vilja ha alla 3, massa olika spel som man vill ha
Som bilden jag har fått är Wii partykonsollen nr 1, många roliga spel som man måste vara (helst iallafall) några stycken för att kunna ha kul, är väldigt lätt att lära sig och svårt att fumla på, perfekt för förfesten!

Xbox 360 som har varit ute på marknaden ganska länge har ett brett utbud av spel, många har online funktion och har ett välfungerande sådant, så det här är för gamern som sitter hemma med kanske en polare och spelar 2 on 2 på diverse spel.

Sen har vi PS3, som inte har så många spel (än) och dom flesta är singleplayer (har jag för mig), och en inte fullt så perfekt internetfunktion, så den här kanske kan räknas till personen som bara vill spela ett sjysst lir hemma, med kanske en polare.

Såklart är det här bara den bild jag har fått, har själv spelat alla 3 konsoller, och kan bara säga att alla är bra

'If you aint first you're last' som en vis man har sagt, och här är alla vinnare ^^ precis som i grundskolan


signatur

Morning Glory, the revival!
An "It's so easy" to be social, "It's so easy" to be cool

Medlem

Själv har jag aldrig haft nöjet att pröva Wii, men bilden jag har fått(motionspass för att spela ett spel med halvdassig grafik som troligen är riktat till yngre personer) ger mig ingen större lust att pröva. 360 har jag prövat på GAME, och det enda jag stör mig på är kontrollen(och att graffechipsetet är från ATi(inbiten nVidia/intel-fanboy)).

PS3 däremot, fiiiina nVidiakretsar

Och sen det där med ingen dual shock som folk blev arga för när PS3an kom, what's the big deal? Drog igång min PS2 för ett par dar sen, då jag fick mitt livs (dual)chock (haha) när jag kände hur tung den gamla ds2an var.

BLU-RAAAAY!!!
Har inga filmer än men har sett en promotionskiva som min farsa tog med från jobbet. BD-filmer verkar ha rätt roliga features, bl a hade X-Men (2 tror jag) en funktion som gjorde att man kunde få namnet på skådespelarna som symes just då. Och så kunde man spela quiz mitt under filmen om hade PS3(och lust).

Äg.

EDIT: Ang. PSN: Det är 100% gratis att komma åt allt på PSN(jämfört med Live).

Inaktiv

PS3, fast om man inte får rösta på pris och speltitlar så tar du ju bort allt som gör konsolen bra, och då kan ju bara gå efter vad det är för hårdvara och mjukvarustöd mm.

Så PS3.

1
Skriv svar