Activision släpper spel via Steam

Medlem
Activision släpper spel via Steam

hmm...ganska cool

Medlem

Wow, valve börjar få bra många titlar nu. Fixar dom kontrakt med större företag så kommer dom kunna ha väldigt många spel där.

Medlem

Activision är iofs större än både Ubi och Vivendi...


signatur

Too real to be a dream, too painful to be a nightmare.

Inaktiv

Det går framåt

Medlem

Acti skall ju ge ut QW, då kommer det nog på steam då med... nice.


signatur

Too real to be a dream, too painful to be a nightmare.

Medlem

positivt imo, segt dock att behöva starta steam såfort man vill lira något :/

Medlem
Skrivet av Katana:

positivt imo, segt dock att behöva starta steam såfort man vill lira något :/

Personligen startar jag hellre ett program än att behöva stoppa i cd/dvd varje gång man ska spela något.

Inaktiv

Känns positivt att allt fler kommer på steam. slippa stoppa in cd/dvd skivan hela tiden som mazk0 nämde, och att spelen uppdateras direkt man startar steam. Nice work!


signatur

i7-4770K @4.3GHz, 16GB RAM, 120GB SSD + 5TB, GTX 780 3GB VRAM, 24" 144Hz 3D, Win8.1 PRO

Medlem

snart kommer Steam att vara marketplace för alla spel ska du se! Vanliga butiker kommer försvinna! EA tar över världen och slukar alla andra speltillverkare och spelvärden störtar!


signatur

Knasterband2 skrev:
Ungefär hur läskigt är det? Måste veta, för jag var nära på att bajsa på mig när jag försökte spela demot till AvP2

Medlem
Skrivet av Laxen:

snart kommer Steam att vara marketplace för alla spel ska du se! Vanliga butiker kommer försvinna! EA tar över världen och slukar alla andra speltillverkare och spelvärden störtar!

Apocalypse Now, fast i spel eller ?


signatur

Don't tell me i got no life, im a gamer, i got millions.

Medlem

Synd bara att det ska vara krångligt att lira LAN på det om man inte har internet. Går det ens?

Medlem

Hoppas dom håller EA borta bara.. ^^

Medlem
Skrivet av Qrush:

Hoppas dom håller EA borta bara.. ^^

Med tanke på att EA har sin egen tjänst så...


signatur

Too real to be a dream, too painful to be a nightmare.

Medlem

Slutet är nära, till och med Steam viker sig för EA's makter


signatur

Knasterband2 skrev:
Ungefär hur läskigt är det? Måste veta, för jag var nära på att bajsa på mig när jag försökte spela demot till AvP2

MFC
Medlem

YEAH! *headbangar*


signatur

I believe that if life gives you lemons you should make lemonade & try to find somebody whose life has given them vodka & have a party - Ron White

Medlem

I <3 Steam. Always have, always will.


signatur

Besök Patch Is Online för väldigt svala spelrecensioner.

Medlem

Går fint att lira på LAN med Steam, bara köra offline mode. Ser bara fördelar med Steam, särskilt som det verkar bli lite av en standard.


signatur

Don't argue with Idiots. They drag you down to their level and beat you with experience.

Inaktiv

Steam <3


signatur

War never changes.

Medlem

Wow, snart är det så många spel på Steam så man vet inte vilka man ska köpa :D:D

Medlem

Kom ihåg i början när Steam lancerades att många klagade. Gillade inte att ha ett program för att starta ett annat. Jag menar, för mig var enda anledningen att ha Steam var för att spela HL2 men nu växer Steam med andra spel (har gjort det länge iofs) så det känns mer bifogat med ett sånt spel.
Lite läskigt enkelt att köpa ett spel bara. Men jag gillar Steam!


signatur

Xbox Series X
Dolby Atmos 7.1.4 Home Cinema 104" screen

Medlem

Största gnället var väl att man trodde det skulle bli för mycke hattande mellan liknande tjänster.

Och så är ju inte fallet imo.

Alltid tyckt steam varit bra just för enkelheten samt att när nya patchar kommer så laddas det smartfritt ner om man vill går att pausa uppdateringar om man så vill.

Att programmet är igång hela tiden känns inte jobbigt alls.
Samt som sagts redan man har lyckats binda bra avtal och ju mer populärt det blir desto bättre avtal kommer dom att signa.


signatur

quod similis saporem blandeque coruscant

Inaktiv
Skrivet av mazk0:
Skrivet av Katana:

positivt imo, segt dock att behöva starta steam såfort man vill lira något :/

Personligen startar jag hellre ett program än att behöva stoppa i cd/dvd varje gång man ska spela något.

Eller så köper man och crackar det...

Medlem

Probemet med cracks är att då spelet uppdateras. Då lär man hitta ny crack, lets igenom suspekta sidor etc, etc. Hellre steam än Cracks


signatur

Videomupp

Medlem

Dröjer nog inte förens EA får för sig att köpa upp steam ( ev. Valve ) då de inte skulle förvåna mig det minsta.. med tanke på att EA redan köpt upp nästan alla bra företag redan.. De blir dagen jag verkligen skulle bli en EA hatare..

Medlem

hoppas jag kan komma över CoD2 billigt så är jag glad

Medlem

Jag föredrar dock att äga spelprodukten, att ha manualen och skivan i handen. Men visst det är oxå en posetiv utveckling detta.

Inaktiv

VALVe måste vara nöjda med sitt Steam nu. Inom ett par år kommer nog Steam vara större än vad någon kunde förutspått när det lanserades.

Medlem
Skrivet av Hipshot:
Skrivet av Qrush:

Hoppas dom håller EA borta bara.. ^^

Med tanke på att EA har sin egen tjänst så...

Ja det har dom men det är ju inte likadant som Steam.

Medlem

problemet var väl att det var så buggigt i början? Jag fick iaf sällan igång det, det hängde sig mitt i uppdateringar osv.
Men nu när dom har fixat den biten är det ju ganska bekvämt.

1
Skriv svar