Icemat Siberia In:Ear Headphone

Robot
Icemat Siberia In:Ear Headphone

I den strida ström av hårdvara som nått FZ genom åren har Icemat stått för en beskärd del av de musmattor som redaktionen hunnit nöta pekdon mot. När det danska företaget under årets E3-mässa i våras meddelade att man under samlingsnamnet Siberia skulle bredda sin produktportfölj med ljudtillbehör utlovade man samtidigt nya headsets. Ett av dem - Icemat Siberia In:Ear Headphone - har i dagarna nått svenska butikshyllor. Läs recensionen som bokstavligt talat fått FZ att lyssna, skrika, berömma och skälla.


Inaktiv
Icemat-headset i FZ:s testlabb

Ett tips är ju att skriva vilket ljudkort som användts.

Medlem

Verkar riktigt dumt att göra in-ear isolerande "headset".
jag har sony in-ear, dom är helt ok bra fylligt ljud och som sagt ljudisolerande. Har faktiskt användt dom som öronproppar en gång när det var ett jävla liv av fåglar på morgonen när man skulle sova.

Skälet till att jag säger att det är dumt att göra ljud isolerande headset.. ja, har du någonsin hört någon döv person tala, eller någon som lyssnar på högmusik med hörlurar på sig?

Jag försökte använda min ljudisolerande inear med en mikrofon för voip. det var helt värdelöst. Hade ingen koll på om jag skrek eller pratade tillräckligt högt.

Lite väl jobbigt att försöka ha en konversation, speciellt medans man spelar, då man inte kan höra sin egen röst.

Verkar så dåligt genomtänkt. Visst kan man ta dom kuddarna som inte blockerar så mycket ljud men då förlorar man den fylliga ljudkvalitén också, det är väl halva skälet till att man har inear och inte vanliga earbuds.

om man inte vill höra sin egen röst så kan man köpa ett par sony inear eller något märke med mer rekommenderad kvalité och en schysst seperat mic för mindre än en femhundring


signatur

Med ett schysst järnrör kan man slå hela världen med häpnad!
Nöjd med PC och XBOX360.

Inaktiv

Jag köpte ett par sådana inears till min ipod. funkade skit bra tills dem gick sönder :/ typ i sladdgreningen, eller nåttt... zzz

Medlem

Hade ett par ICE-lurar men det var nog det sämsta köpet jag gjort. Vist det var bra ljudkvalitet men kvaliten på material var nog bland de värsta jag varit med om. Tappade den lilla mic-klippen i marken, den sprack på mitten. Skit är vad jag kallar sånt. Nä tacka logitech för de gör saker som tål stötar.

Medlem

Pff. Jag läste "Iceman-headset" först...

Är själv inte i så stort beroende av headset eftersom att jag nästan aldrig LANar. Har helt enkelt inte tid. Kanske blir ändring på det nästa år då jag är klar med min magisterexamen och jobbar istället.


signatur

Time flies like an arrow, fruit flies like bananas.

We judge ourselves by our intentions and others by their behaviour.

dmn
Medlem
Skrivet av Noken:

Nä tacka logitech för de gör saker som tål stötar.

Min erfarenhet av Logitech är att deras grejer håller relativt låg kvalitet...den enda pryl jag har/haft som hållt länge är mitt nuvarande tangentbord. Alla andra grejer har pajat inom ett år (2st Wingman Extreme 3D, MX1000 och nåt headset som jag inte minns namnet på).
Väldigt synd att kvaliteten är så låg när grejerna i övrigt är schysta som fan vad gäller funktion och utseende.

Medlem
Skrivet av dmn:

Min erfarenhet av Logitech är att deras grejer håller relativt låg kvalitet...den enda pryl jag har/haft som hållt länge är mitt nuvarande tangentbord. Alla andra grejer har pajat inom ett år (2st Wingman Extreme 3D, MX1000 och nåt headset som jag inte minns namnet på).
Väldigt synd att kvaliteten är så låg när grejerna i övrigt är schysta som fan vad gäller funktion och utseende.

Kanske blir lite OT nu men, min mus och mitt headset som både är från Logitech har hållt länge och tangentbordet, som min bror har nu, har också ett par år på nacken och fungerar. Kanske du som har fått dåliga produktionsserier? Låter lite om när jag pratade mig varm om Samsung för en kompis, han bara pekade på en hög med DVD-läsrare och brännare från Samsung som hade pajjat för honom. Kändes som om att antingen hade jag haft tur och fått saker som inte pajjar, eller så hade han otur och få saker som går sönder.


signatur

Time flies like an arrow, fruit flies like bananas.

We judge ourselves by our intentions and others by their behaviour.

Medlem

Ingne volymkontroll? WTF?!


signatur

Härmed lovar jag att aldrig köpa ett spel igen! Med undantag spel som jag MÅSTE köpa för att kunna spela.

Inaktiv

jag har detta headset. men jag fick ingen flashig påse eller såndana kablar ens. vad fick ni tag på för special edition grejer?:D

en fråga bara, jag fick med en konstig sak i min kartong, nästan som en pinne. någon som har en aning eller förklaring om vad denna pinne är till för?

Inaktiv
Skrivet av SoniC:

Ingne volymkontroll? WTF?!

Säger detsamma, väldigt konstigt att dom inte tillverkade en enkel volymkontroll..

http://www.prisjakt.se/produktbild/78031

Edit: Enligt bilden på länken så ser det exakt ut som den volymkontroll som sitter på mina Icemat Siberia lurar, har den en volymkontroll eller inte?

Inaktiv

Ja den har volymkontroll.

Medlem

Logitech gör väldigt dålig kvalité av Joysticks, men det märks väl mest om man spelar mkt Aces High osv.

På deras andra varor har man inga klagomål.


signatur

Med ett schysst järnrör kan man slå hela världen med häpnad!
Nöjd med PC och XBOX360.

Medlem
Skrivet av Alcr:

Ett tips är ju att skriva vilket ljudkort som användts.

Du har naturligtvis helt rätt - vi missade helt det. Icemat In:Ear har testats tillsammans med Creatives ljudkort X-Fi Fatal1ty (i dagarna aktuellt som förstapris i FZ:s nu avgjorda Creative-tävling).

Skrivet av Brassen:

jag har detta headset. men jag fick ingen flashig påse eller såndana kablar ens. vad fick ni tag på för special edition grejer?

Är du verkligen säker på att du har Siberia In:Ear Headset? Jag gissar att du istället har Icemat Siberia In:Ear Headphone - i design närapå identisk med det headset FZ recenserat minus mikrofondelen vi beskriver.

Skrivet av Arwei:

Enligt bilden på länken så ser det exakt ut som den volymkontroll som sitter på mina Icemat Siberia lurar, har den en volymkontroll eller inte?

Som det klart och tydligt framgår av recensionen saknar Siberia In:Ear volymkontroll. Volymen kan enbart regleras mjukvarumässigt genom det operativsystem man använder.

Vänliga hälsningar,
Peter på FZ-red.


signatur

FZ | Load "Boulder Dash", 8, 1 : Run | Var är Brad S?

1
Skriv svar