Razer Barracuda HP-1

Robot
Razer Barracuda HP-1

Razers första headset någonsin heter Barracuda HP-1 och är ingen billig historia. När det anländer till butikerna, under november månads första dagar, kommer priset att ligga runt 1400 kr och frågan som FZ försöker besvara är om det verkligen kan vara värt det.


Inaktiv
FZ testar gamerheadset från Razer

Hmm, vad är det för typ av tyg på själva det runda runt öronen?

Medlem

Fem loggor? Det är fan inte illa pinkat må jag säga. Kanske borde ta en närmre titt på dessa lurar.

Bra recension i övrigt!


signatur

tjenare!

Medlem

1400:- Aj, iallfall stöd för USB om man inte har ett bra 7.1 kort själv. Lite snålt sladd med 2m, vilken kan bli lite kort om man har datorn på golvet under bordet i vissa lägen, men räcker oftast.

Inte riktigt lurar för min plånbok dock

Edit: jo det där tyget ser lite skumt ut, och riktigt varmt. Bra om man hamnar på kanten nära dörren på DH antar jag


signatur

Varning, ovanstående text kan innehålla särskrivning.

Medlem

Reagerade också lite på det tyget som Alcr talar om. Enbart för komfort? Det ser inte särskillt stilrent ut

QRT
Medlem

Jag som letar efter ett par nya lurar. Saftigt pris, men det kanske är värt det.

Tackar för testet Simon

Inaktiv
Skrivet av mogvard:

Reagerade också lite på det tyget som Alcr talar om. Enbart för komfort? Det ser inte särskillt stilrent ut

Nja, stilrent äre knappast.. Tänkte mer på att jag HATAR, fullständigt hatar sånt tyg speciellt tyg >_< :evil:

Medlem

Ser skönt ut och bryr mig inte om det är varmt. Speciellt då man bor 5 mil norr om Luleå :>

Bra Recension

Inaktiv

Frågan är bara hur bra dom är. Har Sennheiser 595 nu och jag är tveksam till att de där lurarna skulle vara en uppgradering för mig.

Medlem

Tja 7.1 > stereo? =P


signatur

Varning, ovanstående text kan innehålla särskrivning.

Medlem

mjo, vet inte heller ifall de där skulle vara en uppgradering för mig, de är lite väl dyra och det Sennheiserheadsetet jag har nu sitter suveränt, har glasklart ljud och även en klämma (ooh, jävlar, hur kan det finnas? ^^) på baksidan av volymkontrollen.


signatur

(batsman) Det enda som är större än njutningen av ett avklarat arbete, är att skjuta upp det till morgondagen.

Medlem

jag har svårt att tänka mig att ett par hörlurar kan vara värt 1400.
Med det priset borde betyget ha blivit lägre


signatur

"Jävla skitprat" - Per Albin Hansson

Inaktiv

Bra recension. Är ute efter ett par nya hörlurar. Någon vänlig själ som vet var man kan köpa dessa? Vill lägga en beställning omgående

Tack på förhand.

Inaktiv

Själv har jag ett Logitech Precision Gaming Headset. Det är inte ett surroundheadset, men det har bra ljud, är varken jobbigt eller varmt att använda länge, och så har det en sån där klämma som är så ovanlig också

Flakmonkey
Skrivet av Glock:

Bra recension. Är ute efter ett par nya hörlurar. Någon vänlig själ som vet var man kan köpa dessa? Vill lägga en beställning omgående

Tack på förhand.

De har inte släppts ännu men det bästa stället förbokningsstället som jag hittat är det här:
http://www.maxfps.se/product_view.aspx?productid=850

Billigare än rekommenderat pris där också ^^

Inaktiv
Medlem

Någon som skulle rekommendera ett par bra 5.1/7.1 hörlurar (tex dessa) emot 4 st stereo högtalare med fps/strategi spel i åtanke?
Högtalarna ger ett mycket "maffigare" ljud men är surround ljudet värt det hela i hörlurar/headsets?

Inaktiv

Men mikrofonen då? Det står på två ställen att den är löstagbar, men inte om ljudet är någe bra.

Går det att koppla in den till en stereokälla, t.ex. en mp3-spelare på ett smidigt sätt?

Och hur kan ett par hörlurar för 1400 med "bristande" basljud få 5 poäng?

Medlem
Skrivet av KazikluBey:

Men mikrofonen då? Det står på två ställen att den är löstagbar, men inte om ljudet är någe bra.

Ja, ljudet är bra.

Skrivet av KazikluBey:

Går det att koppla in den till en stereokälla, t.ex. en mp3-spelare på ett smidigt sätt?

Ja, men det blir kablar "över". Dessutom är det rätt 90-tal att springa runt på stan med stora lurar och kablar, skaffa earplugs already! Inte helt otippat är lurarna avsedda för att sitta och spela inne på en stationär dator, benämningen "gamerheadet" i produktnamnet skvallrar om det.

Skrivet av KazikluBey:

Och hur kan ett par hörlurar för 1400 med "bristande" basljud få 5 poäng?

Se ovan, detta är fragzone som pysslar med spelrelaterade produkter, inte HI-FI nytt.


signatur

Move.L #beef, $4
Om du läser detta, har jag aptråkigt på jobbet -- och andra sidan, verkar du ha det också, ska vi ligga med varandra?

Medlem

Sitter tryggt med mina Beyerdynamic DT990 + X-CAN V3 Men, var verkligen en "cool" hörlurar det där.. Speciellt att dom lyser! Säkert en mycket fin spelhörlur.

Medlem
Skrivet av gryzor:
Skrivet av KazikluBey:

Och hur kan ett par hörlurar för 1400 med "bristande" basljud få 5 poäng?

Se ovan, detta är fragzone som pysslar med spelrelaterade produkter, inte HI-FI nytt.

Basljud är väll lika viktigt i spel? Viktigare t.o.m. tycker jag eftersom mitt "liv" kan vara beroende av det
Sedan har även spelare en ekonomi att tänka på, så om FZ ska ses som en konsumentguide så tycker jag att det är en befogad fråga som KazikluBey ställer.


signatur

"Jävla skitprat" - Per Albin Hansson

Flakmonkey
Skrivet av Svartsmurfen:

Basljud är väll lika viktigt i spel? Viktigare t.o.m. tycker jag eftersom mitt "liv" kan vara beroende av det
Sedan har även spelare en ekonomi att tänka på, så om FZ ska ses som en konsumentguide så tycker jag att det är en befogad fråga som KazikluBey ställer.

Visst spelar priset in i hur prisvärd en produkt är, men som jag själv ser det så sätter jag ett betyg på hur bra en produkt är inte hur prisvärd. Om en produkt är värd sitt pris är ju något väldigt inviduellt och har mycket att göra med hur bra ekonomi man har. Det vi däremot kan göra är att påpeka att en produkt är dyr eller billig, men sen är det upp till varje person att avgöra om det är värt pengarna eller inte.

Medlem

Funderade allvarligt på att byta ut mina Zalman 5.1 lurar mot dessa ända tills jag såg priset. För det priset så tycker jag inte dom är värda pengarna även om dom låter lite bättre, särskilt om basen är dålig med. Blir till att leta vidare efter några andra trevliga lurar.


signatur

Don't argue with Idiots. They drag you down to their level and beat you with experience.

Medlem

Alla lurar är bättre än zalmans.. hemsk upplevelse som jag aldrig vill tebax till. Verkar vara ett par intressanta lurar, kanske är värt att kolla in surroundlurar igen då.


signatur

Life is like a shit-sandwich; the more bread you have the less shit you eat.

Medlem
Skrivet av Sparable:

Bara funderade på kontakten... Har ej såpass många utgångar på min bärbara dator och till min stationära har jag redan ett 7.1 ipluggat, så ja fundera på om det gick lösa det på nåt vis till min bärbara ?

Du behöver ju inte använda alla kontakter, följden blir ju bara att vissa av högtalarna inne i lurarna inte funkar. eller så använder du USB kontakten och använder lurarnas "inbyggda ljudkort"


signatur

Varning, ovanstående text kan innehålla särskrivning.

Medlem

när näms det att basen är dålig? jämfört med ett par jäkligt sjyssta musiklurar så nådde inte basen upp till samma nivå, är definetivt inte samma sak som "basen är dålig".

bra recension

Medlem

En fråga, det står att ljudkort krävs men så vitt jag kan se är det en USB kontakt på lurarna. Går det då inte bara plugga dem i usb'n och använda lurarnas "egna" ljudkort eller har jag missuppfattat användningen av usb kontakter på hörlurar och headsets?


signatur

Varning, ovanstående text kan innehålla särskrivning.

Flakmonkey

USB-kontakten är för att headsetet ska få lite extra juice... det är alltså inte frågan om något externt ljudkort

Inaktiv

Fyfan vilken skit, lurad på hårdvarufronten nu också. tror jag aldrig ska läsa en recension mer i mitt liv.

3 reglage ställer in ljudet, 1 basen. Tungan rätt i mun och 1 varv på scrollhjulet så är det ej skadlig volym, 2 varv av 10 så är det 300 decibel på fronten eller rear vilket är lite omöjligt att veta, så jävla dåligt.

DET ÄR DUBBELT SÅ BRA LJUD I MINA 400KR SENNHEISER DESSUTOM.

Medlem

Vilka är de mest rekommenderad surround gaming headset idag för ca 800 kr? Vill ha grymt surroundljud, antingen 5.1 eller 7.1 och kraftig bas.


signatur

JagBlevAlltidHämtadSistPåDagis

12
Skriv svar