Se Call of Duty 3 på valfri plattform

Medlem

Svar till Remixxan: Antagligen pga all fildelning ,som vanligt när en PC serie blir konsol exklusiv. De tjänar betydligt mer på konsol marknaden då det inte förekommer så mycket fildelning där.

Edit: stavfel


signatur

<3

QRT
Medlem
Skrivet av urken:

Svar till Remixxan: Antagligen pga all fildelning ,som vanligt när en PC serie blir konsol exklusiv. De tjänar betydligt mer på konsol marknaden då det inte förekommer så mycket fildelning där.

Edit: stavfel

Ja men dom förlorar väl inte genom att släppa det till PC? Eller det kanske dom gör, många CoD-nördar blir då tvugna att skaffa konsol om de vill spelat

aja..

Medlem

Alla som spottar ur sig "Det ser ut som DoD:1 borde nog ta sig en titt på hur Halflife 1 faktiskt ser ut. Det är faktiskt fantastiskt fult jämnfört med vilket spel somhelst just nu igentligen. Bilderna på Wii såg ingen vidare ut dock såg det mycket bättre ut på filmen nån länka... ser dock inte hur personen som spelar vevar med kontrollen, eller så kommer det senare.

Grafiken på Wii ser ut ungefär som första BiA eller så skulle jag säga, vilket endå är godkänt måste jag säga.


signatur

Varning, ovanstående text kan innehålla särskrivning.

Medlem

Tack för filmen! Precis som jag sa, det ser mycket snyggare ut i rörelse mot dom fula bilderna.. Wii kan faktiskt prestera hyffsat bra grafik! T.ex nya filmerna på Red Steel är riktigt bra, medans COD3 ser ut som skit i jämförelse.

Däremot hoppas jag dom putsar upp det till releasen, så kanske jag köper det till Wii enbart för kontrollens skull. Vad är poängen med att spela det på 360/PS3 när man har så mycket roligare på Wii-versionen?

Skrivet av patrik92:

men vet du att ps3 versionen har bara 30fps och 360 versionen har 60fps och det här har jag inte hittat på Activision sa ju det själva

Konstigt uttalande, då spelet bör vara synkat till TVn, som max ritar ut saker i 30 FPS...

Skrivet av MacCoy:

jo.....wee klarar unreal3 motorn på lägsta grafik och knappt det...medans xbox360 klarar den på max och lite till

Så unrealmotorn har grafikinställningar? Har du någon aning om vad du pratar om?

Skrivet av en massa folk:

Fan vad fult det är på Wii!

Multiplattform-spel brukar tyvärr se ganska mediokra ut på den slöaste plattformen...här har de troligtvis gjort all grafik med 360/PS3 som mål, och sedan skalat ned den för att få in den på en Wii. Tyvärr gäller inte riktigt samma tekniker när man gör grafik till både high-end-plattformar och low-end-system.
Detta sytes inte minst i förra generationen, då mulitiplattformspel till PS2 ofta såg pinsamma ut, medans de spel som utnyttjade PS2ns unika features (och lyckades komma runt problemen, som t.ex. alldeles för lite minne), kunde se nästan lika bra ut som Xbox-spel.

Medlem

finns ingen bättre WW2 shooter än COD


signatur

-^-^--^-The sound of a bat cutting through space and time-^-^--^-

Medlem

Mycket härligt, Wii-versionen kommer med all säkerhet att köpas...

Medlem
Skrivet av slartibartfast:

Konstigt uttalande, då spelet bör vara synkat till TVn, som max ritar ut saker i 30 FPS...

Antingen har du en jävligt gammal tv som bara kan vissa 30bilder i sekunden eller så vet du inte vad du pratar om, lär vara det senare...


signatur

<3

Medlem

Har wii support for HD? och wii har val valdigt kass hardvara har jag for mej?! Att jamnfora 360 och PS3 versionerna har verka inte so bra do flertalet bilder ar exakta kopior!!


signatur

ASUS Z87 Deluxe - 4770K 4,4GHz@1,25v - Noctua NH-D14 - GTX780 DCII@1241 - XMS3 8Gb 1600MHz - Asus Xonar Phoebus - OCZ Vertex Max IOPS 240Gb

Skrivet av urken:

Antingen har du en jävligt gammal tv som bara kan vissa 30bilder i sekunden eller så vet du inte vad du pratar om, lär vara det senare...

Så jävla gammal är den inte, den visar 60HZ interlaced vilket betyder 30 bilder i sekunden.

Medlem
Skrivet av MacCoy:
Skrivet av Famest:

Hur i h****** kan Wii-versionen se så bedrövlig ut? Jag menar, det är inte så att Wii har dålig hårdvara, den klarar liksom Unreal3 engine. Antar att Ps3- samt Xbox360 versionerna kommer i första hand.

jo.....wee klarar unreal3 motorn på lägsta grafik och knappt det...medans xbox360 klarar den på max och lite till
haha..det var kul att se en så stor skillnad på wee och 360

Still, dem borde kunna göra det snyggare, jag vet att Wii klarar bättre grafik än det. Men Activision slöar på :).

Flakmonkey
Skrivet av Tommy_h:

Har wii support for HD? och wii har val valdigt kass hardvara har jag for mej?! Att jamnfora 360 och PS3 versionerna har verka inte so bra do flertalet bilder ar exakta kopior!!

Om du med HD menar High Definition så är svaret nej... Nintendo tror inte det är något som deras publik vill ha... är ju också därför som screenshots från Wii-spel är så jävla små

Medlem
Skrivet av slartibartfast:
Skrivet av urken:

Antingen har du en jävligt gammal tv som bara kan vissa 30bilder i sekunden eller så vet du inte vad du pratar om, lär vara det senare...

Så jävla gammal är den inte, den visar 60HZ interlaced vilket betyder 30 bilder i sekunden.

Min TV (5+ år skabbig 28") blinkar på i 100 Hz (50 FPS) så jag gissar på att alla nya också gör det.

(I USA är standarden 120 Hz, 60 FPS)

Skrivet av Michael:

Min TV (5+ år skabbig 28") blinkar på i 100 Hz (50 FPS) så jag gissar på att alla nya också gör det.

(I USA är standarden 120 Hz, 60 FPS)

?

http://en.wikipedia.org/wiki/Ntsc
http://en.wikipedia.org/wiki/PAL

Medlem
Skrivet av slartibartfast:
Skrivet av Michael:

Min TV (5+ år skabbig 28") blinkar på i 100 Hz (50 FPS) så jag gissar på att alla nya också gör det.

(I USA är standarden 120 Hz, 60 FPS)

?

http://en.wikipedia.org/wiki/Ntsc
http://en.wikipedia.org/wiki/PAL

Sant.

Jag verkar ha en TV som stöder
[http://en.wikipedia.org/wiki/Flicker-free] vilket ökar hertzen för att minska flimmer och interpolerar mellan 2 frames och stoppar in en extra för att bilden ska gå mjukare.
Att TVn bara får in en PAL-signal som ligger på 25 fps från konsollen tänkte jag inte på...

Med andra ord, du har helt rätt.

EDIT: HDTV klarar 60 FPS iaf

Skrivet av Michael:

Sant.

Jag verkar ha en TV som stöder
[http://en.wikipedia.org/wiki/Flicker-free] vilket ökar hertzen för att minska flimmer och interpolerar mellan 2 frames och stoppar in en extra för att bilden ska gå mjukare.

Coolt, visste inte att det fanns.

12
Skriv svar