Quake Wars plåtat

Inaktiv

Som vissa säger, det ser verkligen ut att bli lite roligare quake wars, ser ut som att det är stabilare och bättre känsla i det. battlfield 2142 är ju som battlefield2 fast framtids inriktat då, fast det var väl ingen överaskning. Ska man vara ärlig så tröttnade man på demot efter 3-4 timmars spelande. Jag iaf. Banorna ser ut och vara lite mindre också på quake wars, nåt som jag tycker är ett stort plus!

Medlem

Själv har jag tröttnat på BF seriens jaga flaggor tema, BF2142's titan mode är det ju inte så mycket nytt med, du tar silos istället för flaggor, och upp på titanen vill man ju inte vara för det laggar det ju apa! (Dice har nog samma kod på den som på hangarfartyget i BF1942.)

I ET:QW så fixar man ett objective och när det är gjort så går det inte och ta tillbaka, fronten flyttar sig till nästa bara. Det ska bli helt underbart och spela det!

Hoppas "When it's done!" betyder DECEMBER 2006, då ska jag köpa det till mig själv i julklapp! :heart:


signatur

PC = Olympics, Consoles = Special Olympics
PC Master race

Medlem

hansen, jag bryr mej inte ett dugg om vad de säger, för mej är det antingen eller. Man blir inte bra på ett spela genom att spela en uppsjö med andra spel och ET:QW verkar vara det mer genomtänkta spelet...


signatur

I would never lie. I wilfully participated in a campaign of misinformation. - Fox Mulder

Medlem
Skrivet av Urban_krull:

Et:Qw ser väldigt imponerande ut hoppas att det är en revulotionernade gameplay med så att det verkligen slår igenom

Så revolutionerande lär det nog inte bli eftersom det bygger på wolfenstein ET. Som inbiten ET spelare så lär jag nog uppskatta det. De som inte lirat wolf ET borde göra det så får ni en liten hum om vad ET: QW kommer att bli.


signatur

Ja jag vet att jag är bäst!

Flakmonkey

Känns som att det som talar mest emot ET:QW är folks enorma förväntningar på det, vilket är lite konstigt iom id softwares två senaste spel och att Splash Damage trots allt bara har ett spel under bältet... Hoppas bara att folk kommer bli nöjda, men det verkar nästan som om många förväntar sig ett perfekt spel och det kommer säkerligen inte vara.

Men visst ser det fint ut ^^ det verkar dock vara på tok för långsamt för min smak, så jag får nog vänta på UT2007 ändå

Medlem

Ja betvivlar att ut07 kommer va snabbt.


signatur

Sökes Utrotad: Ljust media-tbord (svarta bokstäver obelyst)
Org.105 swe ej platt | 7 dedikerade mediaknappar | USB-sladd.

Medlem
Skrivet av Tobbe:

Ja betvivlar att ut07 kommer va snabbt.

Ett UT spel som inte är snabbt?! wHaat! Varför tror du det? Är ju galet snabbt på vissa filmer när de lirar på mindre maps ala UT99.


signatur

<3

Flakmonkey

TDM, CTF, etc kommer vara lika snabbt som vi är vana vid från tidigare UT-spel, om inte snabbare med tanke på de ändringar som de har tillkännagivit ^^ Sen tycker jag också att Onslaught var betydligt snabbare än andra FPS med fordon så Warfare i UT2007 borde inte vara sämre... kommer ju bli snabbt när man kan åka hoverboard efter fordonen iaf

Medlem

UT är ju bara en stor lekstuga :/
vill ha lite mer seriös fighting (mindre effekter och explosioner och mer subtil skill ala quake serien

on topic: ET:QW kommer troligen att äga, har varit skeptisk till 2142, det är mer en mod till bf2 än ett nytt spel, men kommer troligen att köpa det om mina polare köper det, för att spela i en squad med 4-5 polare (man är självklart squad leader ) och sitter i TS är helt underbart kul, TROTS ickebalancerade grejer.
(för övrigt känns det lite mer balancerat än vanligt just nu, kan vara för att det inte finns några unlocks ännu)

däremot kommer jag kanske inte spela 2142 ända tills QW kommer, då det kanske inte håller i längden

Medlem

Vill man ha snabbt ska man spela Painkiller, w00t!


signatur

I would never lie. I wilfully participated in a campaign of misinformation. - Fox Mulder

Flakmonkey
Skrivet av Langos:

Vill man ha snabbt ska man spela Painkiller, w00t!

mjo, men det ska ju gärna vara bra balanserat också och inte bara kul i 1on1

CPMA funkar ju fint iofs... men saknar shock rifle och flak cannon för mycket för att helt gå över till det

Medlem

painkiller är ju bara en stor bunnyjump-fest, sånt klarar man sig utan

Medlem
Skrivet av Wardancer:

Själv föredrar jag nog ET stilen då man får en riktigt front med totalt krig och chaos, istället för 20 st "ninjor" som smyger runt och försöker sno flaggor.

Testat Project Reality Mod till BF2? Där har de uppfunnit ett spelsätt de kallar AAS (Assault and Secure) vilket fungerar som du beskriver. Man måste ta flaggorna i ordning vilket framkallar totalt frontkrig hela matchen igenom. Riktigt kul.

Medlem

Jupp, PRMM är det enda sättet man kan genomlida BF2 på.


signatur

Bicycle races coming your way, so forget all your dutys oh yeah!

Medlem
Skrivet av Fifty:

Jupp, PRMM är det enda sättet man kan genomlida BF2 på.

Ja, det och PoE2's Frontline läge. Men det är för lite servrar som kör det


signatur

PC = Olympics, Consoles = Special Olympics
PC Master race

Medlem

Kommer det något demo på ET:QW? Inget demo verkar annars vara ett säkert tecken på kasst.


signatur

once there was a time when games had soul, games had character.
it wasn't all about graphics, it wasn't all about capitalism.

Medlem
Skrivet av cleor:

Kommer det något demo på ET:QW? Inget demo verkar annars vara ett säkert tecken på kasst.

Självklart kommer det demo!


signatur

PC = Olympics, Consoles = Special Olympics
PC Master race

Skrivet av cleor:

Kommer det något demo på ET:QW? Inget demo verkar annars vara ett säkert tecken på kasst.

Sedan när då?

12
Skriv svar